Gyakori kérdések

A

VoIP világa éppoly egyszerű és érthető, mint amennyire nagyszerű lehetőségeket tartogat számunkra. Amint megismerjük, mi hogyan működik rájövünk, hogy a VoIP technológia segítségével a legmobilabb, legrugalmasabb, legkorszerűbb, leginkább pénztárcabarát telekommunikációs megoldásokat alkalmazhatjuk. Mi az Opennetworks-nél igyekszünk az adminisztrációs folyamatokat is éppen ilyen egyszerűvé tenni. Ebben segít az is, hogy az egyes szolgáltatásainkkal, eljárásainkkal kapcsolatban összegyűjtöttük a leggyakoribb ügyfél-kérdéseket, megkímélve Önt a tanácstalanságtól és a felesleges telefonálástól. Ha nem válaszoltunk mindenre itt, hívja Ügyfélszolgálatunkat!

  • Általános kérdések és válaszok a telefonáló szolgáltatással kapcsolatban

    Szükséges telefonkészüléket vásárolnom, ha használni akarom a telefonalo.hu szolgáltatást?

    Nem feltétlenül, mert akár egy számítógépre telepíthető telefonalkalmazással (ún. softphone-nal) is lehet telefonálni a telefonalo.hu-n keresztül. Lehetséges az is, hogy analóg telefonjához illesztett adapter segítségével használja a Telefonáló szolgáltatást. Bármelyik korszerű IP telefonunkat megvásárolhatja bérleti konstrukcióban is.

    Mi az a softphone?

    A softphone olyan számítógépes szoftver, amely külön telefonkészülék nélkül is képes telefonhívások lebonyolítására. A beszélgetéshez szükség van egy, a hangot befogadó (pl.: mikrofon) és egy, a hangot kiadó (pl.: hangszóró, fejhallgató) eszközre.

    Milyen softphone ajánlott?

    Többféle ingyenesen elérhető softphone is létezik. A különböző operációs rendszerekre a következő telefonszoftvereket ajánljuk:

    • Windows: 3CX phone, X-lite
    • Linux: Ekiga, Twinkle
    • Mac OS: Telephone, X-Lite
    • IOS, Android: Zoiper, 3CX, Bria, SipDroid (Android)

     

    Asztali telefonnal is tudom használni a telefonalo.hu-t?

    Szolgáltatásaink használatához kedvező áron kínáljuk IP telefonkészülékek és kiegészítők széles választékát. VoIP eszközeink közül mindenki megtalálja a számára legmegfelelőbb megoldást, hiszen választékunkban az analóg telefonokhoz szükséges VoIP adapterektől, az 5 vonalas, színes kijelzős csúcskészülékekig minden megtalálható. Valamennyi készülékünket bérleti konsturkcióban is kínáljuk.

    Külföldről is használható a Telefonáló szolgáltatás?

    Igen, az Interneten keresztül bárhonnét elérhető a telefonalo.hu webes felülete, a webtelefon segítségével bárhonnan telefonálhat.

    Milyen böngészőprogramra van szükség?

    Bármilyen böngészőprogram használható. (Firefox, Mozilla, Safari, Internet Explorer)

    Regisztrációval, igényléssel kapcsolatos kérdések és válaszok?

    Mennyi idő alatt kapok telefonszámot?

    A www.telefonalo.hu oldalunkon online fizetéssel is megrendelheti a Telefonálót és – előre fizetett szolgáltatás és bankkártyás vagy Paypal fizetés esetén – akár öt percen belül már használhatja is!

    Milyen körzetből rendelhetek számot?

    Valamennyi belföldi (vezetékes) körzetből rendelhet telefonszámot, valamint igénybe veheti a szolgáltatást kék és zöld számokkal, igényelhet helyhez nem kötött (nomadikus) számot, szép számot, vagy akár külföldi hívószámot is. A részleteket a Telefonszámok menüpontban olvashatja.

    Hogyan tudok egyenleget feltölteni?

    Egyenleget feltölteni, előfizetést meghosszabbítani a www.telefonalo.hu “ELŐFIZETÉSEK” menüpontjában lehet. A feltöltés történhet bankkártyáról, PayPal egyenlegről, vagy akár átutalással is.

    Mi történik, ha lejár az előfizetés?

    Az előfizetés lejártával még 1 hónapon keresztül lehetőség van meghosszabbítani az előfizetést. Az egy hónap eltelte után azonban az előfizetés megszűnik, hogy a nem használt telefonszámok felszabaduljanak. A felszabadított telefonszámot fél év elteltével lehet újra megrendelni.

    Szakembereknek

    Milyen protokollon lehet használni a telefonalo.hu-t?

    A telefonok SIP/RTP protokoll segítségével tudnak telefonálni a telefonalo.hu szolgáltatáson. A webtelefon Flash segítségével RTMP-n vagy RTMPT-n kommunikál.

    Milyen portokat kell kinyitni a tűzfalon?

    A SIP számára az 5060/UDP, az RTP számára a 10000-20000/UDP portok engedélyezésére van szükség.

    Milyen paramétereket kell beállítani a telefonon?

    A telefonalo.hu oldalon a “Beállítások” menüpontban a “SIP hozzáférések” fülön található SIP azonosítót kell a telefonokon beállítani. Az azonosító három részből áll: sip proxy, felhasználónév, jelszó.

    Működik router mögül is?

    Természetesen, a telefonalo.hu router/NAT mögül is használható.

    Szükséges fix IP cím a telefonáláshoz?

    Nem, dinamikus IP címmel is használható a szolgáltatás, de a túl gyakori IP váltás problémát jelent, ugyanis az IP cím változásakor a hívások megszakadnak.

  • Fax küldésével kapcsolatos kérdések és válaszok

    Hogyan küldök faxot?

    Faxot küldeni lehet közvetlenül a faxolo.hu weboldalon a küldendő PDF, vagy TIFF, illetve jpeg formátumú file feltöltésével, vagy lehet közvetlenül a szövegszerkesztőből a faxolo nyomtatódriver letöltése és telepítése után. Ez utóbbi esetben a számítógépre telepített nyomtatódriver biztosítja a dokumentum elfaxolását. Ehhez nyomtatáskor a faxolo nyomtatóját kiválasztva, majd a faxszámot megadva lehet faxot küldeni.

    Hány számra tudok egyszerre faxolni?

    Egyszerre 3 faxszámra lehet faxot küldeni.

    Milyen formátumban lehet feltölteni a faxüzenetet?

    A faxolo.hu PDF és TIFF file-okat tud fogadni és elfaxolni.

    Mit jelent a file-hiba?

    Azt jelenti, hogy a feltöltött, elfaxolandó PDF, vagy TIFF file hibás. Ennek több oka lehet, sokszor a PDF konvertálás során lép fel valamilyen probléma. Próbálkozzon meg még egyszer a feltöltéssel!

    Fax fogadásával kapcsolatos kérdések

    Hogyan fogadok faxot?

    A beérkező faxüzeneteket két helyről is el lehet érni. Egyrészt megtekinthetők a faxolo.hu weboldalon a bejelentkezés után, ugyanakkor emailben is megérkeznek a “BEÁLLÍTÁSOK” menüpontban megadott emailcímekre PDF formátumban.

    Több emailcímen is fogadhatok faxot?

    Igen, a “BEÁLLÍTÁSOK” menüpont alatt egyszerre több emailcímet is megadhatunk, ahova a faxokat szeretnék kapni.

    Egyidőben hány faxot fogadhatok egyszerre?

    Egyidőben egyszerre 2 faxüzenet is fogadható, így szinte biztosan minden faxüzenet megérkezik. A küldő fél nagyon ritkán fog foglalt jelzést hallani.

  • Leggyakoribb kérdések és válaszok a számhordozással kapcsolatban

    Milyen számok hordozhatóak?

    Biztosítjuk valamennyi vezetékes (helyhez kötött) számtípus, köztük a kedvezményes díjazású és díjmentes szolgáltatás (06-40, 06-80), az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás hordozását. A vezetékes (helyhez kötött) telefonszám akkor hordozható, ha az igénybevétel helye, az ún. telepítési cím, ugyanabban a körzetben van, mint a hordozás előtt. A nomadikus (06-21), a kedvezményes díjazású és díjmentes (06-40, 06-80), az emelt díjas díjkorlátos, az emelt díjas díjkorlátmentes előfizetői számok telepítési címtől függetlenül hordozhatóak.

    Hordozhatok mobilszámot is?

    Nem, mobiltelefonszámokra nem áll módunkban biztosítani ezt a szolgáltatást.

    Mi történik, ha ISDN számmezőt szeretnék hordozni?

    Egybefüggő ISDN számmező hordozása esetén lehetséges a számtartomány számainak részleges hordozása is. Ilyenkor az egybefüggő számmező feloldását, a hordozott és nem hordozott számok beállítását az átadó szolgáltató végzi el. Szükség van a vezérszám meghatározására. Erről az átadó szolgáltató számlájáról, jelenlegi előfizetői szerződéséből, vagy ha ott nem találja az információt, jelenlegi szolgáltatójánál tájékozódhat.

    Hol kell bejelenteni a számhordozást?

    Az előfizetőnek a számhordozási igényét – az új előfizetői szerződés megkötésére vonatkozó igény bejelentésével együtt – az átvevő szolgáltató (tehát az a szolgáltató, akivel új előfizetői szerződést köt) részére kell írásban bejelentenie. Faxoló vagy Telefonáló szolgáltatás esetén a bejelentőlap a www.faxolo.hu illetve a www.telefonalo.hu oldalon található. Ennek kitöltését, illetve Ügyfélszolgálatunkon történő bejelentést követően munkatársunk eljuttatja Önnek a szükséges dokumentumokat.

    Fel kell mondanom jelenlegi szolgáltatómnál a szerződésem a számhordozáshoz?

    Nem. Élő, vagyis aktív telefonszámot tudunk csak áthordozni. Az átadó szolgáltatónál a lemondást nem kell az ügyfélnek intéznie, mert azt is az átvevő szolgáltató intézi.

    Milyen teendőim vannak az átadó szolgáltató felé számhordozáskor?

    Az ügyfeleknek nincs teendőjük az átadó szolgáltató felé, mert mindent, beleértve az átadó szolgáltatónál a lemondást is, az átvevő szolgáltató, vagyis az Opennetworks Kft. intéz. A kedvezményes díjazású szolgáltatás, a díjmentes szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás, az emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás és a tíz számot meghaladó üzleti előfizetés számainak hordozása esetében kell a számhordozás lehetséges időpontjáról az átadó szolgáltatóval előzetesen egyeztetnie.

    Milyen feltételei vannak a számhordozásnak?

    Ahhoz, hogy számhordozása sikeres legyen az átadó szolgáltatónál (jelenlegi szolgáltató) rendezett számlaegyenleg megléte szükséges. A jogszabályi előírásoknak megfelelően az azonosítást – átvevő szolgáltatóként – cégünk végzi el. Felhívjuk figyelmét, hogy a számhordozás csak az egyértelműen azonosítható ügyfelek esetén valósítható meg.

    Mennyi időt vesz igénybe a számhordozás?

    A szerződéskötéskor az Ön igényei szerint megállapodunk a számhordozás időpontjáról (számátadási időablak), amely legkorábban a szerződéskötést követő második munkanapon 20.00 – 24.00 óra között lehetséges. Lehetősége van későbbi időpontot választani a számhordozás napjára. A legkorábbi számátadási időablak választása esetén a számhordozási igény nem töröltethető, mivel az Előfizető a hatályos jogszabályok alapján számhordozási igényét az átvevő szolgáltatónál a számátadási időablakot megelőző 3. munkanapon 16.00 óráig töröltetheti. A legkorábbi dátum választása esetén a jogszabályban meghatározott határidők mellett legkorábban a számátadási időablak napján tudjuk a számhordozás esetleges elutasításáról értesíteni Önt.

    Mikor történik meg a számhordozás?

    Sikeres számhordozás esetén, az előre egyeztetett napon történik meg a számhordozás 20:00-24:00 óra között (számátadási időablak).

    Honnan értesülök a számhordozás elutasításáról?

    A számhordozás esetleges elutasításáról az Opennetworks Kft. tájékoztatja Önt, amint erről az átadó szolgáltatótól értesítést kap. Szükség esetén újra azonosítjuk Önt a számhordozási igény megvalósítása érdekében, vagy a lejárt tartozás rendezését követően folytatódhat a hordozás.

    Meddig lehet lemondani a számhordozási igényt?

    A számhordozási igény lemondását a számhordozás napját megelőző 3. munkanapon 16:00 óráig jelentheti be Ügyfélszolgálatunkon.

  • Elektronikus számlázás gyakori kérdései

    Ki kapja meg az elektronikus számlát?

    Az elektronikus számla arra az e-mail címre kerül megküldésre, melyet Ön ún. „pénzügyi kapcsolattartó”-ként megjelölt. Ha Ön nem jelölt meg pénzügyi kapcsolattartót, akkor az elektronikus számlát az Ön szerződésében megjelölt további kapcsolattartók e-mail címére küldjük meg.
    Prepaid (feltöltőkártyás) csomaggal rendelkező ügyfeleink az elektronikus számlázás elindítását követő első feltöltéskor módosíthatják ezt az e-mail címet a szolgáltatások honlapján.

    Kérjük, ha a számlázási e-maillel kapcsolatban bármilyen problémája, módosítási igénye van, vagy azt tapasztalja, hogy számláit sem elektronikusan, sem az eddig megszokott postai úton nem kapja meg, hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36-1-999-6000 telefonszámon, vagy írjon a szamla@opennet.hu e-mail címre.

    Kapok-e az elektronikus számlán kívül papír alapú számlát is?

    A számlát kizárólag elektronikus formában állítjuk ki, ezért papír alapú számlát nem kap majd tőlünk. Ezt a számlát a vonatkozó jogszabályok alapján minden hatóság – különös teknettel a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) – elfogadja, tehát Önnek nincs is szüksége semmilyen más pénzügyi bizonylatra az igénybe vett szolgáltatással kapcsolatban.

    Mikor kapom meg az elektronikus számlát?

    Az elektronikus számlát az Ön részére különböző időpontokban küldjük meg, attól függően, hogy milyen fizetési módot és szolgáltatástípust választott.

    Előre fizetett (prepaid vagy „feltöltőkártyás”) szolgáltatás és bankkártyás vagy paypal fizetés esetén a számlát – sikeres befizetés esetén – gyakorlatilag a fizetést követően azonnal elküldjük.

    Előre fizetett (prepaid vagy „feltöltőkártyás”) szolgáltatás és banki átutalással történő fizetés esetén a számlát akkor küldjük meg, ha az átutalt összeg bankszámlánkon jóváírásra kerül.

    Utólag fizetett (postpaid vagy „havidíjas”) szolgáltatás esetén a számlát az Ön számlázási ciklusának lezárását követően (pl. havi rendszerességgel, minden hónap 14-én) küldjük el az Ön részére. Mint azt már papír alapú számlázásunk esetében is megszokhatta, a számlázási ciklus induló és záró napja attól függ, mikor lépett hatályba az Ön szerződése.

    Milyen dokumentumokat tartalmaz az elektronikus számla?

    Az elektronikus számla tartalmazza a számlát és az Általános Szerződési Feltételeink szerinti Tételes Számlamellékletet.

    Van-e tartalmi eltérés az eddig kapott papír alapú számla és az elektronikus számla között?

    Semmilyen eltérés nincs. Az elektronikus számla kinézete és tartalma gyakorlatilag teljes egészében megegyezik a papír alapú számlával. Eltérés csak a számlasorszám betűjeleiben van, de ennek az Ön számára semmilyen jelentősége nincs.

    Hogyan nézhetem meg az e-számlát?

    A PDF formátumban kiállított e-számla adattartalma az ingyenesen hozzáférhető Adobe Reader programmal könnyen áttekinthető. A PDF dokumentum a számla NAV által adatszolgáltatás céljára jóváhagyott XML változatát is tartalmazza.

    Javasoljuk, amennyiben még nem rendelkezik Adobe Reader programmal, azt töltse le innen: http://get.adobe.com/reader

    Hogyan, meddig őrizzem meg az e-számlát?

    Egy esetleges ellenőrzéskor a NAV részére az e-számlát kell bemutatni elektronikus formában. Ezért kérjük, hogy az elektronikus számlát számítógépére mentse le és őrizze meg!

    A számla megőrzésének időtartamára, kezelésére ugyanazok az előírások vonatkoznak, mint a papír alapú számlára.

    Kinyomtathatom és papíron is eltehetem az e-számlát?

    Természetesen kinyomtathatja az e-számlát és úgy is elteheti vagy eljuttathatja könyvelőjének. Kérjük, vegye azonban figyelembe, hogy egy esetleges ellenőrzéskor a NAV részére az e-számlát kell bemutatni elektronikus formában. Ezért az elektronikus számlát feltétlenül mentse le és őrizze meg és – amennyiben a könyvelési anyagokat könyvelő cég kezeli és őrzi – számukra is juttassa el.

    Mi történik, ha a könyvelőm azt mondja, hogy neki csak a papír alapú számla jó?

    Kérjük, jelezze könyvelője számára, hogy az érvényes jogszabályok alapján az elektronikus számla abban a formában, ahogy azt Önnek megküldjük, teljesen egyenértékű a papír alapú számlával és ezért papír alapú számlára nincs szükség.

    Milyen jogszabályok vonatkoznak az e-számlára?

    Az elektronikus számlázást az alábbi jogszabályok szabályozzák részletesen:

    • 2007. évi CXXVII. törvény az általános forgalmi adóról 175. § Elektronikus úton kibocsátott számlára vonatkozó szabályok
    • 46/2007. (XII. 29.) PM rendelet az elektronikus számlával kapcsolatos egyes rendelkezésekről
    • 114/2007. (XII. 29.) GKM rendelet a digitális archiválás szabályairól

    A jogszabályok értelmezéséhez segítséget nyújt a NAV elektronikus számlázásról szóló közleménye.

    Mi történik akkor, ha valamiért mégis szükségem van papír alapú számlára?

    Nem tudunk olyan esetről, amikor Önnek szüksége lehet az e-számla helyett papír alapú számlára. Ha mégis szeretné, hogy a már kibocsátott és Önnek elektronikusan megküldött számlát papír alapon bocsássuk ki újra, akkor kérjük, hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36-1-999-6000 telefonszámon, vagy írjon a szamla@opennet.hu e-mail címre. Ilyen igény esetén a számlát sztornózzuk és helyette új, papír alapú számlát bocsátunk ki, melyet postázunk Önnek. A sztornó számlát elektronikusan, az új számlát postai úton, nyomtatva kapja majd meg. Ezért a mindenkori érvényes Díjszabásban meghatározott „Számla újranyomtatás és postázás díja” díjat számítjuk majd fel.

    Mi történik, ha nem kaptam meg, vagy véletlenül kitöröltem az e-számlát?

    Kérjük, hívja Ügyfélszolgálatunkat a +36-1-999-6000 telefonszámon, vagy írjon a szamla@opennet.hu e-mail címre. Ilyen esetben az elektronikus számlát díjmentesen ismét megküldjük Ön részére.

    Az elektronikus számla hitelességével, az elektronikus aláírással kapcsolatos gyakori kérdések

    Milyen jogszabály szabályozza az elektronikus számlák hitelesítését?

    A 2007. évi C. Törvény az Általános Forgalmi Adóról alapján:
    „175. § (1) Számlát elektronikus úton kibocsátani, illetőleg ilyen alapon rendelkezésre álló számlára e törvényben szabályozott jogot alapítani, kizárólag abban az esetben lehet, ha a számla és az abban foglalt adattartalom sértetlensége és eredetiségének hitelessége biztosított.
    (2) Az (1) bekezdésben említett követelménynek való megfelelés érdekében az elektronikus úton kibocsátott számlát
    a) az elektronikus aláírásról szóló törvény rendelkezései szerinti, legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással és minősített szolgáltató által kibocsátott időbélyegzővel kell ellátni”.

    Mi az elektronikus aláírás?

    Elektronikusan aláírt elektronikus dokumentumhoz azonosítás céljából logikailag hozzárendelt vagy azzal elválaszthatatlanul összekapcsolt elektronikus adat.

    Mi a fokozott biztonságú elektronikus aláírás?

    Elektronikus aláírás, amely megfelel a következő követelményeknek:
alkalmas az aláíró azonosítására,
egyedülállóan az aláíróhoz köthető,
olyan eszközökkel hozták létre, amelyek kizárólag az aláíró befolyása alatt állnak, a dokumentum tartalmához olyan módon kapcsolódik, hogy minden – az aláírás elhelyezését követően a dokumentumon tett – módosítás érzékelhető.
    A gyakorlatban általában azt tekintik fokozott biztonságú aláírásnak, amely elkészítése során az aláíró fokozott biztonságú tanúsítványt használt fel. Fokozott biztonságú tanúsítványnak tekintik azokat a nem minősített tanúsítványokat, amelyeket egy hitelesítés szolgáltató bocsátott ki.

    Mi a hitelesítés szolgáltató?

    Olyan természetes személy, jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki a hitelesítés szolgáltatás keretében azonosítja az igénylő személyét, tanúsítványt bocsát ki, nyilvántartásokat vezet, fogadja a tanúsítványokkal kapcsolatos változások adatait, valamint nyilvánosságra hozza a tanúsítványhoz tartozó szabályzatokat, az aláírás-ellenőrző adatokat és a tanúsítvány aktuális állapotára (különösen esetleges visszavonására) vonatkozó információkat.

    Mi a minősített hitelesítés szolgáltató?

    Az elektronikus aláírási törvény (EAT) és a hozzá kapcsolódó rendeletek szabályai szerint nyilvántartásba vett, minősített tanúsítványt a nyilvánosság számára kibocsátó hitelesítés szolgáltató. Az Opennetworks e-számlázási szolgáltatása során egy minősített hitelesítés szolgáltató – a Microsec – átal kiadott fokozott biztonságú tanúsítvánnyal létrehozott elektronikus aláírást alkalmaz. A Microsec e-szignó szolgáltatásáról itt olvashat részletesen: https://srv.e-szigno.hu/menu

    Mi az a tanúsítvány?

    Tanúsítvány 
a hitelesítés szolgáltató által kibocsátott „elektronikus igazolás”, amely egy nyilvános kulcsot, egy meghatározott természetes vagy nem természetes személyt (alanyt) egyértelműen azonosító adatokhoz, esetleg más kiegészítő adatokhoz kapcsol.

    Magyarázat: A nyilvános kulcs az elektronikus aláírás létrehozásához/titkosításhoz használt elektronikus adatsor – kulcspár – egyik fele, melyet, tanúsítványba foglalva nyilvánosságra hoznak, így az aláíró „hitelessége”, az aláírás sértetlensége bárki számára ellenőrizhető. Tanúsítványokat különböző felhasználási célra bocsátanak ki, így léteznek aláíró, titkosító, authentikációs (azaz azonosítási célt szolgáló) tanúsítványok. Ezek “fizikailag” nagyon hasonlóak, azonban rendkívül eltérő kezelésmódot igényelnek. Minden tanúsítvány tartalmaz egy nyilvános kulcsot, az aláírónak, illetve a tanúsítvány alanyának megnevezését, és a tanúsítványt kibocsátó hitelesítés szolgáltató aláírását. Aláíró tanúsítvány esetén a nyilvános kulcsot aláírás-ellenőrző adatnak is nevezik.

    Mi az időbélyeg avagy időbélyegző?

    Az időbélyeg
egy elektronikus dokumentumhoz hozzárendelt vagy azzal logikailag összekapcsolt adat, amely segítségével igazolható, hogy a dokumentum változatlan az időbélyeg elhelyezésének időpontjában létező állapothoz képest.
Segítségével később és harmadik fél előtt is bizonyítható, hogy a dokumentum az adott formában az adott időpontban létezett.

    Hol olvashatok többet ezekről a fogalmakról?

    Az elektronikus aláíráshoz, tanúsítványokhoz, időbélyegzéshez kapcsolódóan részletes információt talál itt:
    http://srv.e-szigno.hu/menu/index.php?lap=tudasbazis

    Mi az elektronikus aláírásnak és időbélyegzésnek számomra a jelentősége az e-számlázással kapcsolatban?

    Gyakorlatban az Opennetworks az elektronikus számlát kibocsátáskor a Microsec – mint minősített hitelesítés szolgáltató – átal kiadott, fokozott biztonságú tanúsítvánnyal létrehozott elektronikus aláírással, időbélyeggel látja el.
    Ez igazolja, hogy a számlát az Opennetworks bocsátotta ki, a számla kibocsátásának pontos időpontját (FIGYELEM, az időbélyegzőben az időpont GMT – greenwichi középidő – szerint szerepel, melytől a helyi idő – téli vagy nyári időszámítás függvényéban – egy vagy két órával eltér), a kiküldött elektronikus számla adataiban nem történt módosítás annak aláírása óta.
    Az ilyen módon kiállított számlát a jogszabályi előírásoknak megfelelően a hatóság elfogadja.

    Hol látható a számlán az elektronikus aláírás?

    A tanúsítvány és az elektronikus aláírás ellenőrzéséhez a PDF formátumban kiállított e-számlát az ingyenesen hozzáférhető Adobe Reader programmal kell megnyitnia.
    Az elektronikus aláírás a jobb felső sarokban jelenik meg, melyre kattintva részletesen is hozzáfér ahhoz, illetve a tanúsítvány adatokhoz.
    Ha az elektronikus számlát másképp nyitja meg (pl. „nézőképként”) úgy NEM fogja látni az elektronikus aláírást. Javasoljuk, amennyiben még nem rendelkezik ingyenes Adobe Reader programmal, azt töltse le innen: http://get.adobe.com/reader

    Ha az elektronikus aláírásra kattintok, azt látom, hogy az aláírás érvényessége „nem ismert” (unknown). Ez baj?

    Nem, ennek az az oka, hogy az Opennetworkstől először kap e-számlát és még nem vette fel a szolgáltatót az Ön számára „megbízható” elektronikus aláírók listájára.

    Ehhez a következőket kell tennie:

    1. Kattintson a jobb felső sarokban lévő elektronikus aláírásra.
    2. A megjelenő ablakban nyomja meg a „legal notice” gombot.
    3. A megjelenő ablakban nyomja meg a „signer legal notice” gombot.
    4. A megjelenő ablakban válassza ki a „trust” fület.
    5. Itt kijelölheti, hogy ezentúl megbízik az Opennetworks által küldött elektronikus dokumentumokban. Ehhez nyomja meg az „add trusted identities” gombot. Majd folyamatosan a következő képernyőkön az OK gombokat (két egymás utáni képernyőn).
    6. Ha befejezte a műveletet, kattintson a „close” gombra.
    7. Ezt követően, a számlán szereplő elektronikus aláírásra (jobb felső sarok) kattintva már látni fogja, hogy az aláírás érvényes („valid”) és azt az Opennetworks bocsátotta ki. Ugyanitt talál információt arról is, hogy a dokumentumot nem módosították az aláírás óta.

     

    Hol nézhetem meg a részletes tanúsítvány és elektronikus aláírás adatokat?

    1. Kattintson a jobb felső sarokban található elektronikus aláírásra.
    2. A megjelenő ablakban látni fogja, hogy az aláírás érvényes és azt az Opennetworks bocsátotta ki. Ugyanitt talál információt arról is, hogy a dokumentumot nem módosították az aláírás óta.
    3. A részletes információkért kattitson a „signature properties” gombra.
    4. A megjelenő ablak „summary” fülén ellenőrizheti az aláírás pontos időpontjára, a dokumentum sértetlenségére, hitelességére vonatkozó összefoglalót, sőt a további füleken – „document”, „signer”, „date/time”, „legal” – az erre vonatkozó részletes információkat is megtalálja.
    5. Ha befejezte az ellenőrzést, kattintson a „close” gombra.
  • Leggyakoribb kérdések és válaszok a bankkártyás fizetéssel kapcsolatban

    Hogyan történik a bankkártyás fizetés?

    Az Opennetworks Kft. részére az OTP Bank Rt. biztosítja a kártyaelfogadás lehetőségét, biztonságos, SSL protokollt használó kártyaelfogadó rendszere által. Bankkártyás fizetéskor Önt átirányítjuk az OTP Bank fizetőoldalára, és a fizetés közvetlenül a Bank által üzemeltetett, a nemzetközi kártyatársaságok szabályai és biztonsági előírásai szerint működő oldalon történik. Az Opennetworks Kft. az Ön kártya, illetve a mögötte álló számla adatainak, számának, lejárati dátumának semmilyen formában nincs birtokában, abba betekintést nem nyerhet.

    Milyen adatokra van szükség a fizetéshez?

    A bankkártyával történő fizetéshez az alábbi adatokra lesz szüksége, kérjük, készítse elő kártyáját:

    • Kártyaszám (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, 13-19 jegyű szám)
    • Lejárati dátum (a kártya előlapján dombornyomással vagy nyomtatással szereplő, hh/éé formátumú szám)
    • Érvényesítési kód (a kártya hátlapján az aláírás panelen található számsor utolsó három jegye) (CVV2, vagy CVC2) – Amennyiben az Ön kártyáján nem szerepel ilyen kód, a fizető oldalon található, erre vonatkozó mezőt legyen szíves üresen hagyni.

    Milyen kártyatípusok használhatók?

    Az alábbi kártya típusokkal tud fizetni:

    • Visa (dombornyomott)
    • MasterCard (dombornyomott)
    • American Express (dombornyomott)
    • Electron (nem dombornyomott), kibocsátótól függően – ezen kártyák esetében a kibocsátó bank határozza meg, hogy lehetővé teszi-e a kártya internetes használatát. Amennyiben az Ön kártyáját kibocsátó bank engedélyezte az interneten való kártyahasználatot, Ön természetesen fizethet internetes áruházunkban Electron kártyájával. Pontos információért kérjük, forduljon a kártyáját kibocsátó bankhoz. Az OTP Bank által kibocsátott kártyák természetesen elfogadhatók.
    • Maestro (nem dombornyomott) Kizárólag az OTP Bank Rt. által kibocsátott, 675761 kezdőszámú kártyák. Amennyiben az Ön kártyáján szereplő kártyaszám csak 10 jegyből áll, a 675761 számsort legyen szíves először beírni, és ezt követően a kártyáján szereplő 10 jegyű számot.