Softphone használat vállalati környezetben

Egyre többször vetődik fel a kérdés, hogy mi az ideális választás, ha valaki nem szeretne „klasszikus asztali” telefonkészüléket vállalati VoIP szolgáltatásához. Erre indok lehet, hogy sokat van irodán kívül, de pl. felmerülhet az igény ügyfélszolgálati munkavégzés, távmunka, ügyeleti rendszer, vagy akár irodán belüli nagy mozgásigény esetén is.

Eddig nem tudtunk erre minden igényt kielégítő és kompromisszum mentes megoldást javasolni, most azonban találtunk egyet, így összefoglaljuk a softphone használattal kapcsolatos tudnivalókat és szoftvert is javaslunk a használathoz.

Mi a softphone?

A softphone olyan számítógépes alkalmazás, amely külön telefonkészülék (hardphone) nélkül is képes telefonhívások bonyolítására. A VoIP szolgáltatás elterjedésével a közbeszédben leginkább azt az alkalmazást értjük alatta, amely képes VoIP hívások lebonyolítására a számítógépünk segítségével. Tehát, klasszikus értelemben a softphone számítógépes alkalmazás. Ugyanakkor azt az applikációt is softphone-nak nevezzük, mely lehetővé teszi, hogy a VoIP hívásokat mobiltelefonunkról bonyolítsuk le.

Softphone irodán kívül, számítógépre, több eszközre

Megfelelő internetes lefedettség mellett – akár pl. szállodai WIFI elérésen keresztül – mobil telefonunkra telepített ún. „softphone” alkalmazással is telefonálhatunk vagy fogadhatunk hívást az IP alközpont részeként. Itt azonban több szempontot is figyelembe kell venni: egyrészt nagyon kényelmes, hogy a mobilunkon magunkkal vihetjük a „vonalasunkat”, másrészt kritikus hívások – pl. ügyeleti telefonok – esetében megfontolandó, hiszen működése a helyi mobil hálózati rendelkezésre állás (pl. 3G lefedettség) függvénye. Így a megbízható, széles sávú internet lefedettség hiánya eredményezheti, hogy a bejövő hívás elveszik.

Sokan fordulnak hozzánk azzal a kéréssel is, hogy ők kizárólag mobil telefonjukra telepített softphone megoldással szeretnék IP alközponti megoldásainkat használni. Éppen a fent említett kérdések miatt – 3G lefedettség, irodán belüli WIFI hálózat jelerősségének stabilitása, több WIFI hálózat az irodán belül mely azt eredményezheti, hogy váltáskor megszakad a hívás – mi azt tanácsoljuk, hogy a mobil készülékre telepített softphone kiegészítő megoldás legyen a gyakran úton lévő munkatársaknak.

A call center rendszer részeként a softphone az ügyintézők munkáját segíti, legtöbb esetben a telefonkészülék használatát egészíti ki, de néha helyettesíti is. A lényeg, hogy az amúgy is használt számítógépről lehessen a hívásokat vezérelni. Ideális lehet a megfelelő softphone megoldás azoknak is, akiknek fontos, hogy bármikor elérhetők legyenek bármely eszközükön (mobiltelefon, PC, tablet).

Egy jól működő softphone megoldás

Ha a megfelelő softphone megoldást kell ajánlani, ami jól integrálható vállalati – IP telefonközpont rendszerünkhöz, akkor mi mindenképpen a Bria Enterprise-t javasoljuk, a következők miatt:

  • Jól működő és sokoldalú szoftver, ami létezik desktop (Windows és Mac) és mobil/tablet (Android és iOS) verzióban is.
  • Nagyon sokoldalú szoftver, mely a hívásfogadás és hívásindítás mellett számos funkcióval rendelkezik: pl. hívástartás, átkapcsolás, átirányítás, „ne zavarjanak” funkció, kihangosítás, némítás, hívószám letiltás, nem fogadott hívás jelzés stb.
  • Megbízhatóan együttműködik a telefon névjegy listájával.
  • Rendelkezik „push-service” funkcióval: azaz az alvó állapotban lévő mobiltelefon készüléket a híváskor automatikusan felébreszti a rendszer. Ennek hiánya okozta eddig a legtöbb problémát más szoftver megoldásoknál.
  • A vállalatok számára ideális, hogy központi számlázás és beállítások mellett igénybe vehető: a munkatársak ingyenesen tudják letölteni az App Store-ból vagy Google Play-ből az alkalmazást, de a beállításokat egy központi felületen a Szolgáltató – pl. az Opennetworks – végzi és a számlázás is központilag történik a vállalkozás felé.
  • Ügyfél oldali beállításokat egyáltalán nem igényel a rendszer, valamint az aktuális konfigurációs módosítások is automatikusan a központi szerverről frissülnek az alkalmazásokba.
  • Teljes mértékben integrálható virtuális IP alközponti megoldásba.

A Bria Enterprise igénybe vehető eszköz alapú csomagban mobil/tablet és desktop verzióban egy eszközre, vagy felhasználó alapú csomagban (Bundle) ahol egy felhasználóhoz összesen négy tetszőleges eszköz rendelhető.

Általában is elmondható, hogy a megfelelő készülék vagy alternatív megoldás megtalálása az egyik legfontosabb tényezője annak, hogy az IP alközpont elégedettséggel töltse el az ügyfelet. Ezért – ilyen kérdések esetén – vedd fel a kapcsolatot a sales-es csapattal, hogy műszaki javaslatainkkal támogassuk a megfelelő választást.

Zsolt

0