ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Tévedni, hibázni emberi dolog. És mivel a technológiát emberek hozzák létre, vagy a modern, gépi tanuláson alapuló mesterséges intelligencia esetében emberektől származó információn tanítják, természetes, hogy vannak hibák a gépezetben. Most mindkét fél hibáira szeretnék rávilágítani.

 

„A ChatGPT ebben a formában lényegében ugyanúgy működhet, mint bármelyik okostelefonba beépített AI-asszisztens. Ez sem rossz, pláne figyelembe véve azt, hogy míg mondjuk az Apple Sirijével angolul kell beszélgetni, itt simán magyarul is kommunikálhatunk.”

Ezt néhány hete írtam, amikor a ChatGPT hangalapú felhasználása volt a téma a blogon. Szigorú értelemben véve nem tévedtem, a legismertebb MI nyelvi modell tényleg kommunikál magyarul. Az azóta eltelt idődben viszont sok időt töltöttünk azzal, hogy ezt a funkciót teszteljük, ennek fényében pedig állításom legalábbis pontosítást igényel. Ezzel pedig egyúttal a technológia javítandó hibáira is fel tudom hívni a figyelmet.

Kezdjük viszont azzal, ami gond nélkül működik. A ChatGPT alapvetően szépen beszél magyarul. Bármelyik alapértelmezett hangot választjuk ki – a Scarlett Johansson hasonmás sajnos már nincs az opciók között – egy nagyon enyhe akcentust leszámítva nem fogunk semmi furcsaságot tapasztalni. Hol vagyunk már a 2000-es évek GPS-einek nyelvet törő kiejtésétől?

A problémák viszont a kommunikáció során azért szembeötlőek. A ChatpGPT tökéletesen beszél magyarul, de lényegesen rosszabbul érti, értelmezi azt. Tapasztalatból azt mondom, nagyjából az indított beszélgetések felében történt valamilyen félreértés és született valamilyen hibás válasz. Szakmai témában ráadásul – és nyilván részünkről ez a technológia kiemelten fontos része – a hibák aránya talán még nagyobb is volt ennél.

Fontos viszont leszögezni, hogy itt nem AI hallucinációról van szó. A nyelvi modell nem azért ad helytelen válaszokat, vagy zavarodik össze, mint kellően pontos promtok hiányában szokott, egyszerűen még nem erre a nyelvre van optimalizálva a működése.

Ez abból is látszik, hogy amikor problémák adódnak, a ChatGPT simán visszavált angolra. Ez megtörténhet a hangalapú válasz során, de a hiba bekövetkezhet a beszélgetés leiratában, furcsa módon olyan esetekben is, amikor egyébként a válasz magyarul hangzott el.

Ez pláne annak fényében érdekes, hogy a modell fordítási funkciói tapasztalatom szerint kiemelkedően működnek, magas nyelvérzéket igénylő helyzetekben pedig remekül használható. Kérj tőle például haikut ugyanarról a témáról magyarul és angolul, minden gond nélkül ír egyet…

Kár lenne viszont tagadni, hogy a technológia ebben a formában komolyabb rendszerek alapjául magyarul még nem használható. Nem kétlem, hogy ez nem túl hosszú időn belül változni fog, addig viszont érdemes észben tartani a problémákat és elsősorban angolul kommunikálni a modellel.

András

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Ne ragadj nyáron az irodában – távmunkát támogató megoldások

A távmunka és a nyári szabadságok a belső kommunikációt és az ügyfélszolgálati munkát is nehezítik, de a VIPeX megoldásai segítenek, hogy probléma nélkül tarthasd a kapcsolatot mindenkivel.

Munka és magánélet egyensúlya az IT szektorban – kihívás és lehetőség

Az IT szektorban dolgozók gyakran szembesülnek a munka és magánélet határainak elmosódásával. Összefoglaljuk, milyen kihívásokat látni, és milyen válaszok segíthetnek megtartani az egyensúlyt.

Hogyan tedd hatékonyabbá céges kommunikációd? Segítünk dönteni!

A céges kommunikáción sokféle módon lehet javítani. Most bemutatjuk, milyen szempontok alapján érdemes választani a VIPeX és a Call Center modul között.

Távmunkában az IT-csapat – lehetőség vagy kockázat?

Az IT-szektorban a távmunka ma már természetes. Megmutatjuk, félelem helyett miért érdemes inkább a lehetőséget látnunk benne.

Az okoseszközök árnyoldala – IoT és biztonság 2025-ben

Az IoT-eszközök terjedése kényelmet és hatékonyságot hoz, de komoly biztonsági kihívásokat is jelent a vállalkozások számára.

A gyógyulás szolgálatában – kommunikációs megoldásaink az egyészségügyben

Az egészségügyi ellátásban nincs idő felesleges várakozásra. Épp ezért nem mindegy, milyen kommunikációs és call center rendszerek segítik az ügyfélkapcsolatot a rendelőkben vagy épp magánklinikákon.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!