Nem levált, segít: AI a szövegalkotásban

Az írás, kreativitás és a hatásos kommunikáció mind hosszú időn át voltak az egyik legfontosabb szerszámai a copywritereknek, akik az üzenetek formálásával, és szövegeik mágikus varázsával hozzák létre a márkák kifinomult arculatát. Azonban az új technológiai forradalomnak köszönhetően most egy új szereplő érkezik a jelenetbe, és megkérdőjelezi a hagyományos írási folyamatokat: mesterséges intelligencia (AI).

Mai blogposztunk témáját nem is szemléltethetnénk jobban, mint a fenti kiemelt részlettel. Talán már kitaláltátok: az a bekezdés nem tőlem származik, hanem a mesterséges intelligencia generálta. Ez lenne a jövő? A kreatív szövegírás feladatát végleg átveszik – az idővel ennél azért remélhetőleg ügyesebbé váló – nyelvi modellek, feleslegessé téve az emberi munkát a területen?

Azért nem egészen. Mint a generált szöveg is mutatja, az AI szövegalkotása még koránt sem tökéletes, és bár ez idővel biztosan javulni fog, az emberi kreativitás szintjét talán sosem lesz képes megütni.

Ez viszont nem jelenti, hogy ne lehetne a jövőben, vagy akár ne lenne már most hasznos segítség ilyen feladatokhoz. Összeszedtem pár területet, ahol használatával komoly pozitív változást lehet elérni.

Vegyük például a helyesírást. Én tudom magamról, hogy ez nem az erősségem. Sok elütéssel dolgozom, ezeket ráadásul többszöri újraolvasásra se mindig veszem észre. Ha bármilyen hosszabb szöveget írok, garantáltan elmegy vele fél óra, hogy korrigálom magam, az eredmény pedig még így sem tökéletes.

Az AI viszont ezt a feladatot egy perc alatt megoldja. Vagyis a szövegünk minőségén emel úgy, hogy annak tartalmán semmit sem változtat, miközben rengeteg időt spórol nekünk. Pláne, ha mondjuk ugyanezt egy idegen nyelven írt szöveg esetén kérjük tőle, ahol még az összes nyelvtani szabállyal sem vagyunk feltétlenül tisztában. Mi ez, ha nem segítség?

Egy másik ilyen terület az adatgyűjtés. Legyél copywriter, újságíró vagy akár regényíró, a munkád egyik alapja, hogy témának, amiről írsz, alaposan utánajársz. Ezt persze nem váltja ki az AI, de jelentősen megkönnyítheti. Például jóval könnyebben gyűjt adatokat, statisztikákat egy területről, mialatt Te azzal foglalkozol, hogy egy általános rálátást szerezz egy témára.

A mesterséges intelligencia nem csak az adatokra, de a trendekre is könnyebben ráláthat, mint bármilyen ember. Tudom, hogy egy blogposztban megemlíteni a SEO-zást olyan, mintha egy éttermi konyhafőnök arról beszélne, hogy milyen ipari tisztítószerrel mossák a tányérokat, amiben a vacsoránkat kaptuk, de ha tetszik, ha nem, a munkánk fontos része, hogy a tartalmaink minél több emberhez eljussanak. Ebben pedig az AI nagy segítség.

A keresőmotorok folyamatos változásival manapság már élő ember nem tud lépést tartani, aki pedig mégis, az egy vagyont elkér ezért a munkáért. A mesterséges intelligencia ellenben könnyedén leköveti ezeket a trendeket, segítségével pedig pillanatok alatt változtathatjuk szövegeinket keresőbaráttá.

Hasonló a helyzet a közösségi médiás posztok esetében. Kinek van kreatív energiája minden platformra – Facebook, Instagram, Linkdin, Twitter/X, TikTok, stb. … leírni is fárasztó – külön az adott célcsoportra szabott ajánlót/hirdetést létrehozni egy tartalomhoz? Az AI ezt a feladatot simán átveheti tőlünk, míg mi koncentrálhatunk magára a produktumra.

Sorolhatnám még, de szerintem ennyiből is látjátok a lényeget. Nem amellett érvelek, hogy az AI bármikor is át kéne, hogy vegye az emberi írók, újságírók, szövegalkotók munkáját. Ugyanakkor kétségtelen, hogy egy hasznos segítséget nyújthat benne, amit kár lenne nem kihasználni a végeredmény javítására.

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Kérdezd PT-t: AI az ügyfélszolgálaton

Kérdezd PT-t sorozatunkban a mesterséges intelligencia által kreált kollégánkkal beszélgetünk aktuális témákról. Ezen a héten az MI használatát az ügyfélszolgálatokon vitattuk meg.  

Mik a legtrendibb AI-megoldások Call centerekben?

A mesterséges intelligencia használata az ügyfélszolgálatokon is terjed, ez azonban nem jelent azonnal gyökeres változást és pláne nem kell félni tőle.

Láncreakció: NIS2 és a beszállítók

A kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvény - " Kibertan-törvény” - közvetlenül csak a gazdaság nagyobb szereplőire és meghatározott területeire fókuszál, de az ellátási láncokon keresztül a cégek egy jóval szélesebb körére fog hatást gyakorolni.

Hello PT: megkérdeztük az AI-t leíratolási képességeiről

Mindig is érdekelt, hogy az MI hogyan foglalja össze, értékeli saját képességeit a számunkra fontos szakmai területeken. Ezért indítottuk "Hello PT sorozatunkat" amiben a ChetGPT 4.o-val beszélhetünk. Ezen a héten a leíratolásról (STT) kérdeztük

NIS2 – több konkrétum, több feladat

Néhány hónappal ezelőtt beszámoltunk az EU új kibervédelmi irányelveinek (NIS2) teljesítésére vonatkozó feladatokról ami - velünk együtt - több ezer hazai vállalkozást érint. Most megnézzük, hol tartunk, mi változott?

ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!