Mire figyeljünk: egy óriási adatszivárgás tanulságai

Aki az elmúlt napokban böngészte az internetet, alighanem találkozott azzal az elsőre döbbenetesnek tűnő hírrel, hogy egy 26 milliárd elemből álló, személyes adatokat tartalmazó adatbázis került ki az internetre.

Persze aki aztán figyelmesen elolvasta a hírt, az megérthette, hogy ezek nem kizárólag egy új, minden eddiginél nagyobb adatszivárgásból származnak, hanem évtizedek lopott adatait gyűjtötte valaki össze. Ez viszont nem jelenti, hogy az eset ne lenne tanulságos.

Az adatszivárgások sajnos részét képezik a mai világnak: ahogy egyre több és fontosabb adatunk kerül fel a virtuális térbe, úgy próbálják azt a bűnözők is egyre agyafúrtabb módszerekkel megszerezni.

Szerencsére azonban nem vagyunk védetlenek: ha figyelünk a személyes adatainkra, a szivárgás kockázata jelentősen csökkenthető. Ebben jó pár bevált módszer lehet a segítségünkre, amik kivétel nélkül jellemzik a mi szolgáltatásainkat is az Opennteworksnél.

Ebbe mindjárt bele is megyek, előbb viszont egy pillanatra visszakanyarodnék a friss esetre, hogy egy fontos dolgot megemlítsek. Ha megtörtént a baj, a legfontosabb az, hogy mielőbb értesüljünk róla és megtegyük a szükséges lépéseket.

Jelen esetben Cybernews keresője nyújt segítséget abban, hogy azonosítsuk a szivárgás által érintett oldalakat, amik közt most több világszerte használt felület (Twitter, Wattpad, LinkedIn) és pár kevésbé ismert magyar oldal is található. Ha ezek felhasználói vagyunk, érdemes mielőbb jelszót cserélnünk!

Ennél csak az fontosabb, hogy kellő körültekintéssel elkerüljük a hasonló helyzeteket. Hogyan? Erre több összekapcsolódó megoldás van, amiket ugyan mi is sokszor szedtünk már össze, alkalmazásuk viszont még mindig nem elég széles körben elterjedt, így nem árt az ismétlés.

Szóval tudjuk, hogy tudjátok, de: lehetőleg ne valami egyszerű, személyes információhoz köthető jelszót használjatok, hanem minél bonyolultabb, kis és nagybetűket, számokat és különleges karaktereket tartalmazó kombinációt.  Szintén nem ajánljuk, hogy egy jelszót több platformon is alkalmazzatok, mert ezzel jelentősen nő a szivárgás kockázata. Ha viszont mégis így tesztek, arra mindenképpen ügyeljetek, hogy a személyes és munkaügyben használt felületek jelszava ne egyezzen!

Még hatékonyabb védekezést biztosít a kétfaktoros hitelesítés. Ez sem újdonság már, de szuper biztosítékként szolgál, ha egy fiókunkhoz beállíthatjuk, hogy akár SMS, email vagy telefonos értesítés segítségével kelljen megerősítenünk a belépésünket.

A kétfaktoros hitelesítés ma már sok helyen elérhető, természetesen a mi szolgáltatásainkban is. Emellett mi az Opennetworksnél figyelünk arra is, hogy a biztonsági lépések a lehető leghatékonyabban és természetesebben legyenek kezelhetőek a kollégák számára, így egy sor személyre szabható megoldást is biztosítunk.

Ezekkel a megoldásokkal, ha teljesen védve nem is leszünk, de jelentősen csökkenthetjük annak az esélyét, hogy személyes adataink illetéktelen kezekbe jussanak. A tanulság tényleg az, hogy egy kis odafigyeléssel elérhetjük, hogy a hasonló ijesztő hírek esetén ne kelljen attól tartanunk, hogy mi is az érintettek között lehetünk.

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!