API integráció – céges rendszer összekapcsolása ügyfélszolgálattal

Az API kapcsolatok segítségével a céges ügyfélkezelési rendszerek könnyen összekapcsolhatók a VIPeX felhő alapú telekommunikációs rendszerével, így költséges utómunka nélkül tárolhatók és használhatók fel a hívások adatai. 

Fejlesztőként sokszor futok bele olyan helyzetbe, hogy egy megoldás működésének lényegét kell elmagyaráznom valakinek. Ilyenkor többször fordul elő, mint nem, hogy pár elhangzó mondat, meredekebb szakkifejezés és értetlenkedő arckifejezés után taktikát váltok: megpróbálom gyakorlati oldalról megközelíteni a kérdést.

 

Elvégre mondhatnám azt, hogy a megfelelő API kapcsolatok megléte ma már elengedhetetlen az ügyfélkezeléshez a vállalati telekommunikációban, hiszen a legtöbb helyen alkalmazott CRM rendszereknek folyamatosan kommunikálnia kell a felhő alapú call centerekkel… és ez az utolsó betűig igaz lenne. Csak épp a legtöbben nem értenék meg belőle a lényeget.

A gyakorlati megközelítést szeretem akkor is alkalmazni, amikor blogolok, ha pedig már itt tartunk, ennek előnyét be is mutathatom egy olyan nagyon hasznos, de sokszor nem megértett témán, mint az API kapcsolatoké.

Kezdjük az elején: mire jó az API kapcsolat?

Szolgáltatásunk, a VIPeX úgynevezett API-k (Application Programming Interface) segítségével képes két irányú kommunikációt folytatni külső rendszerekkel. Ilyen rendszer lehet az említett vállalati ügyfélkezelésben nagyon gyakori CRM, de ez csak egy opció a több közül.

 

Ez a kapcsolat a rendszerek közül állhat adatküldésből, de megvalósítható az is, hogy a VIPeX minden telekommunikációs funkciója vezérelhető legyen egy külső ügyfélkezelő rendszerből.

Az adatküldésre alapvetően három, a híváslogikában elhelyezhető standard megoldásunk van.

  • Adatlekérdezés API – ez például abban az esetben lehet hasznos, ha a CRM rendszer tárolja, hogy melyik ügyfél hívószámához melyik sales munkatárs melléke kapcsolódik üzletkötőként. Amennyiben ettől az ügyféltől érkezik hívás, az könnyen a megfelelő mellékre irányítható tovább. Így mindenki azzal a kollégával maradhat kapcsolatban, akivel megkezdte a folyamatot.
  • Bejövő hívás értesítő API – Jó példa erre, ha a CRM rendszer tárolja az ügyfelek adatai között az ügyfél hívószámát, és az erről a számról bejövő hívás esetén megnyitja az ügyfélkartont a hívás fogadásakor. Így az ügyintézőnek egyből minden lényeges információ rendelkezésére áll.
  • Hívás végi adatküldés API – ennek a megoldásnak a feladata, hogy minden bejövő vagy kimenő telefonhívás végén elküldje annak adatait, beleértve a rögzített hangfájlt, ha van. A gyakorlatban ez az API teszi lehetővé, hogy a CRM rendszer az ügyfélkartonban tárolja a hívásinformációkat, amiket egy későbbi hívás során akár lekérdezhet

Két fontos dolgot kell még megemlítenem. Egyrészt, hogy ezek a megoldások gyorsan, egyszerűen, kódolás nélkül vagy minimális programozással (azaz low-code/ no-code) megvalósíthatók. Egyáltalán nem kell informatikai szakértőnek lenni a rendszer kezeléséhez.

 

Másrészt a fent említett alapvető megoldásokon túl ügyfeleink kérésére egyedi fejlesztéseket is végzünk. Erre két jó példa a Sólyomsoft Kft. és a JHP Time Bt. Seiko szerviz számára megvalósított projektünk. A két céggel való közös munkánkról bővebben olvashattok az ügyféltörténeteink között, az API kapcsolatok terén ezt valósítottuk meg náluk:

  • A Sólyomsoft számára fejlesztettük a  „Telefonkönyv bejegyzés létrehozása, lekérdezése, módosítása, törlése” API-t. Ez a megoldás az ügyfél rendszeréből indított API hívással lekérdezi, módosítja, vagy törli a VIPeX telefonkönyv adatait. Így lehetőség van arra, hogy a telefonkönyvet csak az egyik alkalmazásban kelljen szerkeszteni és naprakészen tartani, ami automatikusan frissül a másik rendszerben is. 
  • A JHP Time számára pedig a híváslogikába építettünk olyan API lekérdezés elemet, aminek segítségével az ügyfél emberi segédlet nélkül megtudhatja, hogy szervízben lévő órája elkészült-e már.

Remélem, hogy a gyakorlati példáimból jobban érthetővé válik az API kapcsolatok fontossága. Ha részletesebb szakmai leírásra vágytok, akkor honlapunkon megtalálható az API dokumentációnk, illetve Tudástár anyagunk is van a témában. Ha pedig az érdekelne, a Ti egyedi problémáitokra hogyan tudunk megoldást találni, keressétek bátran a kollégákat, akik szívesen tartanak bemutatót vagy konzultációt.

Imo

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!