Hangrögzítés

Voip hangrögzítés

Hangrögzítés, hangtárolás, ftp áttöltés

Az új Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR)  kihívást állít minden cég elé. Telekommunikációs területen a megfelelés egyik legkényesebb kérdése a hangrögzítés. Figyelembe véve a változó szabályokat kidolgoztunk és mostantól minden ügyfelünk számára kínálunk olyan megoldást, mely igényeihez igazítva biztosítja a GDPR-nak megfelelő hangrögzítést, a hanganyag tárolását és a hangfelvételek rugalmas kezelését.

Ajánlatkérés / Kapcsolatfelvétel

Hangrögzítés jogszabályi kötelezettség alapján

A Fogyasztóvédelemről szóló 1997. évi CLV. törvény (Fgytv.) kötelezően előírja a közszolgáltató ügyfélszolgálatot üzemeltetők részére a hangfelvételek készítését az ügyfélszolgálati hívásokról/panaszbejelentésekről. Kötelező a hangrögzítés a pénzügyi szolgáltatók és a telekommunikációs szolgáltatók ügyfélszolgálatain is.

Ez azt jelenti, hogy a jogszabályok szerint ezeken az ügyfélszolgálatokon kötelező a hangfelvétel késztése. Tehát ha ilyen ügyfélszolgálatot üzemeltet, akkor célszerű – sőt kötelező – ezt a szolgáltatást igénybe venni.

A szolgáltatást igénybe veheti egyes telefonszámokra – ha pl. csak egy-két ügyfélszolgálati vonal van – de lehet rendszerszintű is.

Ilyenkor minden hívás – bejövő és kimenő is – rögzítésre kerül.

Az ügyfelet a hangfelvétel készítésének tényéről IVR szövegben kell tájékoztatni, szigorú szabályok szerint, kitérve a hangfelvétel megőrzési idejére. A hangfelvételt egyedi azonosító számmal kell ellátni és erről az ügyfelet szintén tájékoztatni kell.

Az  ilyen ügyfélszolgálatokon készített hívásokat a jogszabályban meghatározott ideig – pl. a Fogyasztóvédelmi Tv. szerint 5 évig – meg kell őrizni, sőt az ügyfél előzetes kérése alapján ki is kell részére adni a hangfelvételt. A visszakereshetőséget, visszahallgatást és letöltést webes felülettel támogatja az Opennetworks. Fontos azt is tudni, hogy ezen a felületen Adatkezelési Szabályzatunk és ÁSZF-ünk értelmében ennél rövidebb ideig – 60 napig – tesszük hozzáférhetővé az adatokat és a hangfile-t, így azt valahova le kell menteni.

Megoldás erre az ftp áttöltés vagy a Hangtárolás opció igénybe vétele.

Kényelmesebb és automatikusabb megoldás lehet, ha igénybe veszi a rögzített hívások ftp tárhelyre áttöltését, ami kiegészítő szolgálatásunk.

Ennek segítségével meghatározott időszakonként valamennyi rögzített hangfelvételt áttöltjük egy kiválasztott ftp szerverre, ahol a jogszabály és a GDPR előírásai szerint kezelheti a tárolási időket.

A hangfájlok tárolási ideje az Opennetworks rendszerében ez esetben is 60 nap, majd 60 nap után törlésre kerülnek.

Az áttöltés történhet biztonságos csatornán is (ftps).

A Hangtárolás új szolgáltatásunk, melyet – ismereteink szerint a telekommunikációs szolgálatások piacán jelenleg egyedülálló, testre szabott lehetőségként – kifejezetten ügyeleink GDPR megfelelése érdekében dolgoztunk ki.

Ideális megoldás minden ügyfelünknek, aki Adatkezelési Szabályzata, illetve a rá vonatkozó jogszabályok alapján különböző ideig kell, hogy megőrizze a különböző hangfelvételeket.

Ez az opció lehetővé teszi, hogy Előfizetőnk a rögzített hangfelvételeinek tárolási idejét akár hívásonként meghatározza és a hangfelvételeket saját előfizetői webes felületén kezelje. A felületen rögzítésre kerül egy tárolási időszakra vonatkozó alapérték intervallum, mely alapértelmezettként beállításra kerül minden hívásra vonatkozóan.

Az Előfizetőnek ezen felül lehetősége van további opciók, tárolási időintervallumok megadására – illetve hívásonkénti beállítására – ha a különböző felvételeket különböző ideig szükséges megőrizni. Akár „0” is megadható, arra az esetre, ha az adott hangfelvételt nem szükséges, vagy nem szabad megőrizni.

Manapság egyre több ügyfelünknek igénye, hogy telefonrendszerét integráljuk vállalatirányítási vagy CRM rendszerével. Az egyik leggyakoribb kérés a rögzített hívások átadása a központi ügyfélkezelő – pl. CRM – rendszer felé, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a többi ügyféladat mellett, akár magában az ügyfélkartonban. Egyik legújabb fejlesztésünk, egy API technológián alapuló CRM interfész ezt – opcionális szolgáltatásként – lehetővé teszi.

Amennyiben a rögzített hangfájlok nem kerülnek továbbításra  CRM rendszere felé, csak linket küldünk a CRM rendszerbe, úgy a hangfelvételek csak addig lesznek elérhetőek, míg rendszerünkből nem törlődnek, tehát 60 napig. Amennyiben 60 naptól eltérő intervallumig szükséges tárolni a hangfelvételeket, úgy kiegészítő szolgáltatásként az ftp áttöltés, vagy a Hangtárolás lesz a megfelelő opció.

Amennyiben megállapodásunk, illetve az adott rendszer által biztosított lehetőségek alapján   a rögzített hangfájlokat továbbítjuk Előfizetőnk CRM rendszere felé, úgy a hangfelvételek kezelését az ügyfél a CRM rendszerben meg tudja oldani. A tárolási idő rendszerünkben ez esetben is 60 nap.

Hangrögzítés az ügyfél hozzájárulása alapján

Természetesen sok más helyen is hasznos lehet a hívások rögzítése nem csak az ügyfélszolgálatokon.  Gondoljunk csak például egy szerkesztőségre, ahol telefonon készülnek az interjúk. Sok helyen minőségbiztosítási célból rögzítik az ügyfélhívásokat.

Itt azonban mindenképpen szükséges beszélgető partnerünk előzetes tájékoztatása és hozzájárulásának kérése a GDPR szerint. Ez történhet IVR beállítással vagy úgy, hogy a hívást fogadó fél tájékoztatja a hívót a hangrögzítésről. Mindenképpen fontos, hogy a hangrögzítés tényét, illetve a megőrzési időt az Adatkezelési szabályzat is tartalmazza.

Ha partnerünk nem járul hozzá a hangfelvétel készítéshez, akkor az adott híváshoz ki kell kapcsolnunk a hangrögzítést, melyhez nálunk szintén webes felület vehető igénybe (opcionális szolgáltatás). Ezen a speciális felületen az is megoldható, hogy minden ügyintéző csak a saját számára érkező és indított hívások adataihoz és így csak saját hanganyagaihoz férjen hozzá.

Ha nem szükséges, vagy tiltott a hangfelvétel megőrzése, akkor az az adott hangfelvételre beállítható a Hangtárolás modulban is. (opcionális).

A szolgáltatást igénybe veheti egyes telefonszámokra – ha pl. csak egy-két ügyfélszolgálati vonal van – de lehet rendszerszintű is.

Ilyenkor minden hívás – bejövő és kimenő is – rögzítésre kerül.

Az ügyfelet a hangfelvétel készítésének tényéről IVR szövegben kell tájékoztatni, szigorú szabályok szerint, kitérve a hangfelvétel megőrzési idejére és készítésének céljára.

A visszakereshetőséget, visszahallgatást és letöltést webes felülettel támogatja az Opennetworks. Fontos azt is tudni, hogy ezen a felületen Adatkezelési Szabályzatunk és ÁSZF-ünk értelmében 60 napig tesszük hozzáférhetővé az adatokat és a hangfile-t, így azt valahova le kell menteni.

Megoldás erre az ftp áttöltés vagy a Hangtárolás opció igénybe vétele.

Kényelmesebb és automatikusabb megoldás lehet, ha igénybe veszi a rögzített hívások ftp tárhelyre áttöltését, ami kiegészítő szolgálatásunk.

Ennek segítségével meghatározott időszakonként valamennyi rögzített hangfelvételt áttöltjük egy kiválasztott ftp szerverre, ahol a jogszabály és a GDPR előírásai szerint kezelheti a tárolási időket.

A hangfájlok tárolási ideje az Opennetworks rendszerében ez esetben is 60 nap, majd 60 nap után törlésre kerülnek.

Az áttöltés történhet biztonságos csatornán is (ftps).

A Hangtárolás új szolgáltatásunk, melyet – ismereteink szerint a telekommunikációs szolgálatások piacán jelenleg egyedülálló, testre szabott lehetőségként – kifejezetten ügyeleink GDPR megfelelése érdekében dolgoztunk ki.

Ideális megoldás minden ügyfelünknek, aki Adatkezelési Szabályzata, illetve a rá vonatkozó jogszabályok alapján különböző ideig kell, hogy megőrizze a különböző hangfelvételeket.

Ez az opció lehetővé teszi, hogy Előfizetőnk a rögzített hangfelvételeinek tárolási idejét akár hívásonként meghatározza és a hangfelvételeket saját előfizetői webes felületén kezelje. A felületen rögzítésre kerül egy tárolási időszakra vonatkozó alapérték intervallum, mely alapértelmezettként beállításra kerül minden hívásra vonatkozóan.

Az Előfizetőnek ezen felül lehetősége van további opciók, tárolási időintervallumok megadására – illetve hívásonkénti beállítására – ha a különböző felvételeket különböző ideig szükséges megőrizni. Akár „0” is megadható, arra az esetre, ha az adott hangfelvételt nem szükséges, vagy nem szabad megőrizni.

Manapság egyre több ügyfelünknek igénye, hogy telefonrendszerét integráljuk vállalatirányítási vagy CRM rendszerével. Az egyik leggyakoribb kérés a rögzített hívások átadása a központi ügyfélkezelő – pl. CRM – rendszer felé, hogy azok hozzáférhetőek legyenek a többi ügyféladat mellett, akár magában az ügyfélkartonban. Egyik legújabb fejlesztésünk, egy API technológián alapuló CRM interfész ezt – opcionális szolgáltatásként – lehetővé teszi.

Amennyiben a rögzített hangfájlok nem kerülnek továbbításra  CRM rendszere felé, csak linket küldünk a CRM rendszerbe, úgy a hangfelvételek csak addig lesznek elérhetőek, míg rendszerünkből nem törlődnek, tehát 60 napig. Amennyiben 60 naptól eltérő intervallumig szükséges tárolni a hangfelvételeket, úgy kiegészítő szolgáltatásként az ftp áttöltés, vagy a Hangtárolás lesz a megfelelő opció.

Amennyiben megállapodásunk, illetve az adott rendszer által biztosított lehetőségek alapján   a rögzített hangfájlokat továbbítjuk Előfizetőnk CRM rendszere felé, úgy a hangfelvételek kezelését az ügyfél a CRM rendszerben meg tudja oldani. A tárolási idő rendszerünkben ez esetben is 60 nap.

Árak

Havi díjHavidíj - Ft/hóAkciós havidíj - Ft/hó
2018.12.30-ig történő megrendelés esetén
Hangrögzítés2.000 Ft/hó/mellék1.500 Ft/hó/mellék
Hangrögzítés - rendszer szintű 20 mellékig10.000 Ft5.000 Ft
Hangrögzítés - rendszer szintű 21-50 mellékig
20.000 Ft10.000 Ft
Hangfelvételek ftp áttöltése
5.000 Ft3.500 Ft
Hangtárolás és hangmenedzsement 20 mellékig
7.500 Ft5.000 Ft
Hangtárolás és hangmenedzsement 21 -50 mellékig
15.000 Ft10.000 Ft

Az árak nettó árak.

50 mellék rögzítése és/vagy 36 hónapnál több hangfelvétel megőrzési idő fölötti igény esetén kérje egyedi árajánlatunkat!

Kérje ajánlatunkat!

Munkatársaink készséggel állnak rendelkezésére az Ön cége számára legmegfelelőbb GDPR konform hangrögzítési megoldás kiválasztásában.

Ajánlatkérés / Kapcsolatfelvétel

Hangrögzítést alábbi szolgáltatásainkhoz vehet igénybe

Telefonáló
VIPeX
ICenter IN

Legújabb blogbejegyzések a témában

Telekommunikáció – ellenőrző lista a GDPR megfeleléshez

Agyadra megy már a GDPR? Ezen nem csodálkozunk…. Alig néhány nap van még a hatályba lépésig és így arra, hogy céged megfeleljen a rendelet követelményeinek. Sokat cikkeztünk már a GDPR hangrögzítéssel szemben támasztott követelményeiről. Most azt gondoltuk, hogy összeszedünk egy pontos ellenőrző listát arról, hogy mit kell figyelembe venned és milyen lehetőségeid vannak a céges telekommunikáció kapcsán....

Tovább

GDPR és IVR

Ahogy közeledik a „bűvös” május 25-i időpont, úgy fokozódik a hangulat az új Európai Adatvédelmi Rendelet (GDPR) alkalmazásával kapcsolatban. Mint erről már többször írtunk itt, a cégek jelentős részének jelentősen át kell alakítani folyamataikat és eljárásaikat a megfelelőség érdekében. Most egy első látásra meglepő terület – az IVR – kapcsán foglaljuk össze azokat a kérdéseket, melyeket a GDPR érinthet....

Tovább

Softphone használat vállalati környezetben

Egyre többször vetődik fel a kérdés, hogy mi az ideális választás, ha valaki nem szeretne „klasszikus asztali” telefonkészüléket vállalati VoIP szolgáltatásához. Erre indok lehet, hogy sokat van irodán kívül, de pl. felmerülhet az igény ügyfélszolgálati munkavégzés, távmunka, ügyeleti rendszer, vagy akár irodán belüli nagy mozgásigény esetén is....

Tovább