Hangos kérdések – így oldd meg a hívásrögzítést

Az ügyfélszolgálatok hangfelvételeinek tárolása során egyre több szabálynak kell megfelelni, ami egy sor technikai és adminisztrációs terhet ró a cégekre. Egyszerűbb megoldás lehet a kérdést egy megbízható szolgáltatónál rendezni, így a költségeket és a ráfordított energiát is csökkenteni lehet.

Ha ügyfélszolgálatot működtet a cégünk, mindig érzékeny kérdés lesz a hívásrögzítés alkalmával készült hangfelvételek kezelése. Ez az a kérdés, amibe a fogyasztóvédelmi jogszabályok, a GDPR, pénzintézetek esetében pedig még az ágazati jogszabályok is beleszólnak.

A döntést az adatkezelési, a hozzáférési és a biztonsági szempontok együttes figyelembevételével kell meghozni és két dologról kell dönteni:

  • hol történjen a hangfelvétel elkészítése (vagyis a hívásrögzítés)
  • hol történjen a hangfelvétel megőrzése az előírt illetve az adatkezelési tájékoztatónkban megadott határidőig.

 

Ezt egy vállalkozás megoldhatja saját szerverein, saját eszközeivel, de a szolgáltató eszközeivel és a szolgáltató szerverén is, vagy valamilyen hibrid megoldással. Mindegyiknek vannak előnyei és hátrányai.

Saját eszközök

 

  • saját technikai beruházás szükséges a rögzítéshez
  • saját szerverkapacitás szükséges a tároláshoz
  • saját a felelősség a megfelelő mentési, archiválási, törlési megoldások kidolgozásáért
  • saját magunknak kell megoldani a visszakereshetőséget (pl. ügyfél panasz vagy reklamáció esetén)
  • nincs áthárítható felelősség a jogszabályi és adatvédelmi kérdésekben, viszont: nem kérdés – pl. egy pénzintézetnél – hogy az adott partner valamennyi ágazati normának, előírásnak megfelel-e.

 

Szolgáltatói eszközök

 

  • nincs szükség saját rögzítő eszközre és annak folyamatos technológiai upgrade-jére
  • nem kell drága tároló kapacitást beszerezni és azt folyamatosan üzemeltetni, bővíteni
  • a mentési, archiválási törlési megoldások kidolgozása és működtetése a szolgáltató felelőssége és feladata lehet
  • a visszakereshetőséghez kezeléshez több szolgáltató online felületet biztosít
  • Viszont az adott szolgáltatónak is meg kell felelnie a ránk vonatkozó ágazati – pl. pénzügyi – normáknak, jogszabályoknak.

 

Hibrid megoldás

 

  • rögzítés a szolgáltatónál – tárolás (ún. SFTP áttöltéssel) saját szerveren
  • megoldás lehet az ágazati jogszabályi megfelelőségre, viszont csak a problémák egy részét veszi le a vállunkról, a visszakereshetőség vagy a kezelés problémája megmaradhat.

 

Látszik, hogy a saját eszközök használata a ráfordított költségek és energia terén és magasabb, ezen viszont a szolgáltatói tárhelyes megoldás segíthet. Egy szolgáltatóval való együttműködés esetén az ágazati szabályok betartására figyelni kell, de egy megbízható partnerrel könnyű kezelni ezeket a kérdéseket.

Mi az Opennetworksnél egyaránt nyújtunk a hívásrögzítésére és megbízható, jogszabályi kereteknek megfelelő tárolására alkalmas megoldásokat. Ha minket választasz, elkerülheted a saját tárolással járó költségeket, és időt illetve energiát is spórolhatsz cégednek.

Ha érdekelnek hangrögzítés megoldásaink, bátran keresd ügyfélszolgálatunkat a +36-1-996000 számon!

 

Balázs

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Ne ragadj nyáron az irodában – távmunkát támogató megoldások

A távmunka és a nyári szabadságok a belső kommunikációt és az ügyfélszolgálati munkát is nehezítik, de a VIPeX megoldásai segítenek, hogy probléma nélkül tarthasd a kapcsolatot mindenkivel.

Munka és magánélet egyensúlya az IT szektorban – kihívás és lehetőség

Az IT szektorban dolgozók gyakran szembesülnek a munka és magánélet határainak elmosódásával. Összefoglaljuk, milyen kihívásokat látni, és milyen válaszok segíthetnek megtartani az egyensúlyt.

Hogyan tedd hatékonyabbá céges kommunikációd? Segítünk dönteni!

A céges kommunikáción sokféle módon lehet javítani. Most bemutatjuk, milyen szempontok alapján érdemes választani a VIPeX és a Call Center modul között.

Távmunkában az IT-csapat – lehetőség vagy kockázat?

Az IT-szektorban a távmunka ma már természetes. Megmutatjuk, félelem helyett miért érdemes inkább a lehetőséget látnunk benne.

Az okoseszközök árnyoldala – IoT és biztonság 2025-ben

Az IoT-eszközök terjedése kényelmet és hatékonyságot hoz, de komoly biztonsági kihívásokat is jelent a vállalkozások számára.

A gyógyulás szolgálatában – kommunikációs megoldásaink az egyészségügyben

Az egészségügyi ellátásban nincs idő felesleges várakozásra. Épp ezért nem mindegy, milyen kommunikációs és call center rendszerek segítik az ügyfélkapcsolatot a rendelőkben vagy épp magánklinikákon.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!