Fejlődő hálózatok – a telekommunikáció jövője I.

A telekommunikációs szektor a közeljövőben nagy változáson mehet keresztül, a szereplők többsége épp keresi a helyes irányt. Ebben az új, modern technológiákra építő szolgáltatások bevetése épp úgy szerepet játszik majd, mint a hagyományos hálózatok fejlesztése. Utóbbi terület viszont most sok kihívással néz szembe, ezekről szól heti bejegyzésünk.

Egy adott szektor jövője mindig kiemelten foglalkoztatja annak szereplőit. Mindenki szeretné látni, milyen lehetőségeket és kihívásokat tartogat a jövő és hogyan érdemes ezekre reagálni. Nincs ez másképp a telekommunikáció esetében sem, az ágazat pedig napjainkban gyors és jelentős változáson megy át, épp ezért nagyon is aktuális feszegetni a kérdést.

Ezt tette meg a KPMG a Future of Telco elnevezésű kutatásában, ahol több kontinensről a terület több mint 400 döntéshozójával beszélgettek. A tanulmány egy sor olyan megállapítást tesz, ami nem csak az európai, de azon belül a magyar helyzetre, sőt, az Opennetworks jövőjére is jól rezonál, így szerintem érdemes foglalkozni a témával.

A kutatás hét kulcsterületet határoz meg, amik két jól elhatárolható csoportra bonthatók: a hálózatfejlesztésre és az új technológiákra. Én ebben a bejegyzésben most az előbbiről írnék, de a következő posztban visszatérünk az utóbbi kérdésre is.

Ha napjaink legnagyobb kihívását kéne megneveznem a telekommunikációs szektor számára, egyértelműen a hálózatfejlesztést mondanám. Ebben a kérdésben szinte tökéletes együttállásba kerültek azok a tényezők, amik most nehéz helyzetbe hozzák a szereplőket. Vegyük sorra.

Egyrészről az igény új hálózatokra egyértelmű. Mint a KMPG kutatása is megállapítja, a koronavírus járvány és az 5G-re épülő új technológiák iránti növekvő kereslet együtt robbanásszerűen növelték és növelik majd tovább a közeljövőben is a felhasználók igényét a szélessávú szolgáltatások iránt.

Ezzel párhuzamosan, mivel az emberek életének egyre nagyobb része kötődik ezekhez a szolgáltatásokhoz – home office esetén például a munka jó része áttevődik az online térre – a felhasználók elvárásai is megnőttek. Ma már mindenki magasabb színvonalú, stabil szélessávú szolgáltatást vár el, a fejlesztések ezért is elengedhetetlenek.

A kérdés viszont a legtöbb szolgáltató számára, hogy miből valósítsa meg ezeket. Eleve nagyon költséges beruházásokról beszélünk, amik ráadásul a jelenleg gazdasági helyzetben még nehezebben finanszírozhatóvá váltak. Nem panaszkodva vagy elmerülve a részletekben – azokat úgyis érzi mindenki a maga bőrén – de a kamatok emelkedése nyilván nagyobb önrészt ró a cégekre, míg az infláció nehezebbé teszi ennek előteremtését.

Minderre ráerősítenek a zöld elvárások. Leszögezném, hogy ezeknek a környezeti céloknak az elérést kiemelt fontosságúnak tarjuk mi is az Opennetworksnél, az irány azonban a szektoron belül egyértelmű: a kutatás is mutatja, a vállalatok legalább fele a közeljövőben háttérbe szorítja ezeket az erőfeszítéseket, hogy csökkenthesse a költségeket. Ez viszont nem csak később üthet vissza, hanem az egyre inkább a fenntarthatósággal kapcsolatos vállalati célokhoz kötött hitelek és támogatások szerzését is megnehezíti.

Mi lehet ilyen helyzetben a megoldás? A KPMG tanulmánya több irányra is felhívja a figyelmet. Egyrészt ott van a tendencia, hogy a különböző szereplők összeállva közös hálózatfejlesztésbe kezdenek, ezzel elosztva a költségeket. Másrészt kifejezetten uniós sajátosság az a terv, hogy a hálózati terhelés jó részéért felelős nagy techvállalatokat (Google, Meta, Microsoft) kötelezzék a fejlesztési költségek egy részének fedezésére. A legfrissebb hírek szerint azonban ebben a kérdésben még közel sincs egyetértés a tagállamok között.

Van viszont egy egészen más irány is. A hagyományos üzleti modellek egyre jobban megkérdőjeleződnek, egyre több cég az új technológiákra – mint a felhő, a mesterséges intelligencia vagy a gépi tanulás – építő szolgáltatások felé lép el, hogy bevonzza az ügyfeleket.

 

Imo

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!