Nyári téma: mikor kapjon a gyerek okostelefont?

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák, ezzel nyomonkövethetőbbé téve a munkájukat és megakadályozva a váratlan költségek felmerülését. Mindezt ráadásul rendszerünk kezelőfelülete és a fizikai mellékek teljes szinkronizálásával értük el.

Gyerekeink születésüktől fogva azt látják, hogy mindenki mobilt tart a kezében, vagy gép előtt ül. Azon beszélget anya a nagyival, a barátnőivel, aput is folyton keresik. A nagyobb testvérek játékokat nyomogatnak rajta, a kamaszok zenét hallgatnak. Az utcán, a metrón mindenki mobilját nyomogatja, otthon gép előtt ül. A kicsik beleszületnek a kommunikációs technológia mindennapos jelenlétébe.

Bill Gates a gye­re­ke­i­nek 14 éves ko­ru­kig nem adott okos­te­le­font. Sok érv szól mel­lette, de el­lene is. Az egész­ség­ká­ro­sító ha­tá­sá­ról még vi­tat­koz­nak az or­vo­sok, de aggasztó lenne, ha tudnánk, hogy gyerekeinket veszélyeztetné a technológia.

 

Te, hogy vagy ezzel? – Ezt a kérdést tettük fel két gyerekes kollégánknak.

János, édesapa egy kisiskolás és egy ovis gyermekkel

„Nagyon sok kérdés merült fel bennem ezeknek a döntéseknek a meghozatala előtt és néhánynak még előtte állok. Sajnos én számítógép-függő vagyok, sokat ülök otthon is a gép előtt. Kisfiam, ha néhány évesen eljátszotta, hogy „apa dolgozik”, leült a gép elé, mert számára ezt jelentette a munkám. Így nehéz volt megakadályozni, hogy elinduljanak ezen az úton, úgyhogy mi a „tanítva engedni” stratégiáját követtük. Kiválasztottunk olyan játékokat, ami a fejlődésüket segíti, ezek közül több olyat, amit együtt tudunk játszani és fokozatosan, közösen fedeztük fel ezt a világot. Nem kötöttünk időkorlátokat, de mindig felkínáltunk más alternatívát is – játék, sütés, közös séta, mese olvasás. Mindig – a mai napig is – csak úgy használhatják a gépet, ha látjuk, hogy mi történik. Alkalmazunk tartalomszűrőket a gyerekbiztos eléréshez, de pl. megnézhetik a mi közösségi oldalainkat és megengedjük nekik a Skype-ot is az ismerőseikkel. Ezzel a startégiával mi úgy látjuk, hogy a technológia kifejezetten segíti képességeik kibontakozását. Kisfiam középsős ovisként olvas, lányomtól tanult meg egy közösen használt fejlesztő játék kapcsán. Hogy mi a jövő? Mobil telefont akkor kapnak majd, ha egyedül közlekednek. Én úgy gondolom, hogy első körben nem lesz rajta internet előfizetés, de talán okostelefon lesz, hogy az önálló közlekedést és az ezzel járó szülői aggodalmat GPS alkalmazással csökkentsük. Szeretném, ha értenék, használnák a technológiát – mert ez a jövőjük – de nem lennének a rabjai.”

Anita, édesanya egy ovis kisfiúval

 

Nálunk pont most vált aktuálissá a téma. Eddig nem nagyon érdekelte a kérdés, mert mi nem vagyunk sem telefon sem tablet-függők így nem nagyon látta, hogy állandóan eszközöket nyomkodnánk. Most a nagyinál nyaraláson látta az unokatesót egy fejlesztő-logikai játékkal játszani és nagyon lelkes lett, ő is szerette volna kipróbálni. Minden ebbéli ellenérzésünk ellenére megengedtük neki……és a „játék-szenvedély” nyaralás utánra is megmaradt. Kicsit aggódtunk, mi lesz majd így, látszott, hogy már az első játéktól kicsit „függővé” vált, így csak naponta, bizonyos ideig engedtük játszani az ovi után. Szerencsére azt tapasztaltuk, hogy minden mással is szívesen játszott, ha le kellett tennie a tabletet és mostanára már egy kicsit el is unta azt a játékot. Szerintem újat nem töltünk le, amíg nem lesz nagy a „nyomás”. Én szeretném, ha megmaradna a gyerek kapcsolata a valóságos világgal, így szinte biztos, hogy próbáljuk majd korlátozni nem csak azt, hogy mivel játszhat, hanem a tablet előtt töltött időt is, persze elsősorban úgy, hogy más – izgalmas – lehetőségeket is felkínálunk neki. Mobil telefont biztos akkor kap majd, ha már önállóan közlekedik, úgy tűnik ez nem is nagyon hozza lázba, bár ő is belenő a technológiába, a Mamával is gyakran beszélünk Messengeren keresztül.”

És mit mondanak a hozzáértők?

 

A vélemények itt is megoszlanak: Németországban már majdnem minden első osztályos gyerek rendelkezik mobiltelefonnal. Belgiumban ellenben a gyerekorvosok egymással összefogva tiltakoznak az ellen, hogy 16 éves kora előtt mobilt adjunk a gyerek kezébe. Az agyat érő súlyos egészségkárosító hatásra hivatkoznak. Franciaországban az idén tavasszal kitiltották a mobil telefonokat az iskolákból, elsősorban a figyelem fenntartására az eszközök folytonos használatának káros szociális hatásaira hivatkozva.

 

Pro és kontra

 

AMI MELLETTE SZÓL:


Elérhetőség

A szülőnek megnyugtató, hogy bármikor el tudja érni a csemetéjét, és a gyereknek is jó, hogy szükség esetén segítséget kérhet.


Tanulás

Az okostelefonnal a tananyagot kiegészítő információkat szerezhet, ha eltéved, a Google térkép segítségével tájékozódhat.


Élmény

Megörökíthet boldog pillanatokat, érdekes, vicces látnivalókat. A fotózás kicsi korban is nagy élmény.

AMI ELLENE SZÓL:


Kezelhetetlen információáramlás

Az okostelefonnal durván kitárul előtte a világ. Mivel rendkívül ügyesen kezeli, pillanatok alatt kiismeri magát. Olyan sebességgel és olyan információk ömlenek rá, amit nem tud kezelni, helyére tenni. Megzavarja, felboríthatja az egyensúlyát. Akárcsak a felnőtteknél, náluk is kialakulhat az internetes függőség. Veszélybe kerül ezzel a későbbi normális életvezetés, a bensőséges emberi kapcsolatok kialakítása.


Elszabadulhat a telefonszámla

A legkisebbek nem ismerik a pénz értékét. Nem felfogható számukra, hogy valami „sokba kerül”. Ezért csakis a feltöltőkártyás telefon jöhet szóba. Addig ne kapjon számlás telefont, vagy később okostelefont, amíg a zsebpénzét sem kezeli okosan.


Nem tud rá vigyázni

A nagyon kicsi gyerek nem veszi észre, ha kiejti a zsebéből, vagy elfelejti, hol hagyta. A suliban a nagyobb, agresszívabb gyerekek ellophatják vagy erőszakkal elvehetik tőle. Minél jobb a márka, annál inkább csábítja a tolvajokat. Ezért is érdemes olcsó, egyszerű készüléket a kezébe adni.


Rivalizálás

Itt kerül képbe az „enyém szuperebb, tehát én jobb fej vagyok” című iskolai konfliktus. Itt aztán határ a csillagos ég. Ha nem a gyerekedé a legújabb, legdrágább típus, máris vesztésre áll. Ebbe a csapdába nem szabad belemenni. Komoly személyiségfejlődési hibák alakulhatnak ki miatta. Az egyedüli megoldás: pici korától magasabb értékrendre tanítani a gyereket. A minőségi idő, amit eltöltesz vele, a kirándulások, a focizás, később a színház olyan önértékelést, magabiztosságot ad a gyereknek, amit nem lehet kikezdeni a státusz szimbólumok miatti rivalizálással.


Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

VIPeX és marketing – több, mint gondolnád

A VIPeX ügyfélszolgálati rendszer felhőalapú megoldásai remekül használhatók akkor is, ha marketing vagy értékesítési célokat szolgálnak.

Elszabadult AI és a jövő rémképei – technológia Hollywood szemével

A technológiai témák feldolgozása filmek vagy sorozatok által több évtizedes múltra nyúlik vissza. Sok film mutatja be az elszabadult AI toposzát, vagy hívja fel a figyelmet napjaink és a jövő technikai veszélyeire, de az összkép azért nem teljesen negatív.

Call center megoldások a nyári időszakra

Az Opennetworks felhő alapú telekommunikációs megoldásai a nyári időszakban is biztosítják, hogy a kapcsolat az ügyfelekkel és a kollégák között problémamentes maradjon.

API integráció – céges rendszer összekapcsolása ügyfélszolgálattal

Az API kapcsolatok segítségével a céges ügyfélkezelési rendszerek könnyen összekapcsolhatók a VIPeX felhő alapú telekommunikációs rendszerével, így költséges utómunka nélkül tárolhatók és használhatók fel a hívások adatai.

Megújul az Opennetworks

Az Opennetworks felhő alapú telekommunikációs szolgáltatásai mostantól megújulva, de továbbra is a megszokott minőségben érhetők el. Elmondjuk, mit jelent számunkra a megújulás.

Jogosultság szerepre szabva

VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig. 

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!