Múltidéző – telefonfülkétől a táviratig

Nagyon sokszor kutatjuk, mit hoz a jövő a telekommunikációs szektroban. Ezúttal úgy gondoltuk, tekintsünk vissza egy kicsit a múltba és idézzünk fel – sokunknak kedves – múltbéli telekommunikációs szolgáltatásokat, amikkel ma már talán nem is találkozhatunk. Vagy mégis?

Telefonfülke

 

Idén decemberben lesz 90 éve, hogy az IBUSZ és a Magyar Vasúti Forgalmi Rt. közös cége, a Magyar Telefonautomata Rt. (Matart) üzembe állította az első telefonfülkét Budapesten, a Váci utca elején. Nagymamáink és szüleink még pontosan tudták, hogy mit jelent a „nehezen esett le a tantusz” mondás és hogy ez a telefonáláshoz kapcsolódik, de a fülkéket 1969-től használóknak már 1 Ft-ot kellett bedobni, amivel 3 percet beszélhettek helyi irányba. A negyvenesek közül sokunknak kötődhet kellemes emléke a fülkében lefolytatott táv-randevúkhoz, kivéve, ha mérges nénikék a botjukkal verték az üveget, hogy fejezzük már be a csevegést. Bár mára úgy tűnhet, hogy a mobil telefonálás és a Facebook világában  a fülkéknek végleg befellegzett, meglepő módon még ma is több mint 5000 van belőlük országszerte, mert Magyarországon jogszabály (Eht.) írja elő a telefonfülkék kötelező üzemeltetését. A fülkék a kilencvenes évek végén és a kétezres évek elején voltak a legnépszerűbbek. Abban az időben egy-egy telefonfülkében havonta átlagosan 10 órát telefonáltak, ezzel szemben ma már kevesebb mint 1 óra jut egy-egy telefonra.

Telefonos mesemondó

 

Most lenne 62 éves az a szolgáltatás, ami helyett már csak 62 éves anyukánkat tudjuk megkérni rá, hogy meséljen valamit lefekvés előtt hancúrozó unokáinak, feltéve, ha azok nem a mesetévét vagy a számítógépes oldalakat bámulják. „Halló, halló gyerekek! Itt a telefonos meseszolgálat!” – 1956 április 15-én is így szólította meg a mesemondó a kis hallgatókat.Az első mesét Komlós Juci színművésznő mondta el Mátyás király feleségéről. Azután az előadók sorában őt követte Ladányi Ferenc, Gábor Miklós, Ruttkai Éva és Szemes Mari, vagyis azok, akik a kezdet-kezdetén megalapozták a drótmeséink sikerét. Sokuk nevére a mai korosztály már nem is emlékszik. A hagyományos estimesélés-kedvelők még ma is megtalálják az antikváriumokban a „Drótmesék” című gyerekkönyvet, amiből elolvashatják gyerekeiknek a legnépszerűbb telefonos meséket.

Pontos idő

 

Hihetetlennek tűnik, de még ma is bárki felhívhatja (kb. percenként 50 Ft-ért) azt a telefonszámot, amin kizárólag azt tudhatja meg, hogy mennyi a pontos idő. Ha világidővel szinkronizáló idő-szervereink csődöt mondanának, itt a lehetőség, hogy óráinkat a pontos időhöz igazítsuk!

Különleges Tudakozó

 

Nem tudom, hogy a mai 25 évesek szórakoztak-e még kiskamasz korukban azzal, hogy beugratós kérdéseket tegyenek fel a Különleges Tudakozónak, de ha van rá percenként 150 Ft-juk, akkor ez a lehetőség a Z generáció tagjainak ma is rendelkezésre áll. Bár mostanában már nem a helytörténeti versenyek megnyeréséhez és a „mi volt előbb a tyúk vagy a tojás?” kérdésben a nyújt elsősorban tájékoztatást ez a szolgáltatás, hanem pl. az időjárásról érdeklődhetünk, vagy arról, hol juthatunk valamilyen különleges termékhez. Így akik a Google keresője helyett maradnának a „drótos” megoldásnál, már olyan „korszerű” lehetőségekkel is élhetnek, mint, hogy sms-ben kapják meg a választ kérdésükre.

Távirat

 

Még ennél is kevésbé hihető talán, hogy a postai szolgáltatások között még mindig megtalálható és állítólag népszerű is a dísztávirat küldés. A Magyar Posta honlapja szerint: „A távirat a leggyorsabb, legmegfelelőbb üzenetküldési forma, legyen esküvő, egy gyermek születése vagy gyászhír, kitüntetés, kinevezés, munkahelyi sikerek vagy éppen a sikeres egyetemi vagy főiskolai tanulmányok befejezése.” Nos, aki szeretné, hogy „már hat órán belül garantáltan” gratulálhasson nekünk ehhez a remek cikkhez küldjön egy táviratot – vagy tegye meg kommentben Facebook oldalunkon. 🙂

 

Zsolt

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Bejegyzés próba

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!