VIPeX alapok: Jogosultsági szintek kezelése

Pár hete már írtunk nektek megújult – és már igényelhető – VIPeX szolgáltatásunk licencekkel kapcsolatos megoldásairól.  A rendszernek szintén fontos eleme a jogosultsági szintek kezelése, aminek segítségével egy cég munkatársainak hozzáférése a különböző funkciók beállításaihoz jól elhatárolható. A jogosultságkezelésben az alapszolgáltatáson felül egy általános céges működésre tervezett rendszert, és teljesen egyedi igényekre szabott megoldásokat is biztosítunk. Ezeket gyűjtöttem össze eheti blogposztunkban.

Alapszolgáltatások

Az alapszolgáltatás részeként virtuális telekommunikációs rendszerünk két lehetőséget kínál a felhasználók jogosultsági szintjének beállítására. A cégadmin valamennyi vállalati előfizetés összes információjához hozzáfér és szinte minden beállítást kedvére módosíthat a vállalkozás minden előfizetésében. Ezzel szemben az egyszerű felhasználó mindössze a legalapvetőbb személyes beállításait kezelheti, mint a saját profil és hangposta fiókja, abban az előfizetésben, amelynek felhasználója.

Ez az alapszintű leosztás sokak számára megfelelő, hiszen a felhasználói szint mellett tulajdonképpen a szokásos rendszergazdai szint kerülhet kijelölésre, de sok cég felépítése összetettebb rendszert kíván. Például Áron cégvezetőként praktikusan minden információhoz hozzá kéne, hogy férjen, de ettől még egyáltalán nem biztos, hogy adminisztrátori jogosultságra is szüksége van. Hasonlóan igaz ez más kollégákra is, akiknek feladatkörei szélesebb jogosultsági kört igényelhetnek a felhasználói jogosultságoknál. Ennek biztosítására vannak opcionális szolgáltatásaink.

Opcionális szolgáltatások

Az opcionális szolgáltatások alapvetően kétféle módon bővíthetik a felhasználóknak kiosztott jogosultsági szintek körét. Az egyik lehetőség a jogosultsági szintek kezelése előre beállított szintek szerint. Ezzel a megoldással négy további – különböző céges szerepkörökre beállított – hozzáférési szint válik elérhetővé.

Az előfizetés admin rendelkezik valamennyi adminisztrátori hozzáféréssel, jogosultságai a cég egyetlen előfizetésére terjednek ki. Tehát mondjuk Patrik a vállalat budapesti részlegéért felelős adminisztrátor lesz, de a győri üzletág előfizetésével kapcsolatban semmilyen jogosultsággal nem rendelkezik. Hasonló a hívócsoport admin szerepe is, aki csak egy adott hívócsoport beállításai felett rendelkezik adminisztrátori jogosultsággal.

A vezető jogosultsági szint a már fentebb említett, adminisztrátori szerepet nem betöltő céges vezetők számára lehet tökéletes. Ez hozzáférést biztosít számukra az általános menüpont adataihoz, de csak korlátozott módosítási jogkörrel. Így minden szüksége információt, statisztikát megkaphatnak, de nem kell az adminisztrátorok széleskörű módosítási lehetőségeivel bajlódniuk.

A pénzügy vagy titkárság jogosultsági szint szintén hasznos funkciót láthat el, tökéletes lehet adminisztratív műveletek végrehajtásához. Az ezzel rendelkező felhasználók korlátozottan férnek hozzá az általános menüpont adataihoz, és ezekre is csak korlátozott módosítási jogkörük van. Tomi például pénzügyesként láthatja az ügyfelek számlázási adatait, az ezzel kapcsolatos feladatokhoz szükséges módosításokat elvégezheti, de mondjuk a call center hívócsoportok információhoz nem kell hozzáférnie.

A felsorolt szerepkörök a CC modul előfizetői körében kiegészülnek a CC operátor és a CC supervisor jogosultsági szintjével. Az előre beállított jogosultsági szintek bármilyen általános felépítésben működő cégnek tökéletesek lehetnek, egy jól kipróbált, működőképes rendszert biztosítanak.

Előfordulhat viszont, hogy ügyfélként úgy látod, a te cégedben mások a szerepek és egyedi igényeknek megfelelő jogosultsági szinteket szeretnél létrehozni. Erre szintén van lehetőség, a rendszer rugalmas beállításaival bármilyen speciális szerepkörre kialakított jogosultsági szint létrehozható. Például dönthetsz úgy, hogy külön jogosultsági szintet kérsz középvezetőidnek, akiknek a pozíciójuknak megfelelő hozzáférést biztosítunk a rendszerben.

További opcionális szolgáltatásunk az úgynevezett objektum csoportok létrehozása. Ezek segítségével a jogosultsági szintek különböző csoportokra szűkíthetők, az adott felhasználó jogosultságai például csak bizonyos mellékekre, felhasználókra vagy hívócsoportokra lesznek elérhetőek.

Az objektumcsoportok a feladatkörök még hatékonyabb elhatárolását teszik lehetővé, az egyes telephelyek, irodák vagy területek között segítségükkel bármilyen összetett céges működéshez illeszkedő jogosultsági rendszer kialakítható. Például Péter vezetői jogosultságot kap, de objektumcsoportok segítéségével csak az értékesítési csapat tagjaira szűkül a hozzáférése, ezáltal lényegében ugyanúgy kialakítva a fentebb már említett középvezetői pozíciót.

Felkeltettük érdeklődésedet az új VIPeX szolgáltatás iránt? Ne habozz, kérj további információt az értékesítő csapatnál a sales@opennet.hu e-mail címen, vagy hívd a +3619996000-t, ahol a 2-es gombon érheted el a sales csapatot.

 

Zsolt

0

Szólj hozzá