Adatmegosztás az ügyfélszolgálatokon is – 2022 technológia trendjei I.

Az előző év, bár technológiai szempontból is sok nehézséget tartogatott, számos érdekes új trendet hozott, ilyen szempontból pedig 2022 sem ígérkezik másmilyennek. Következő két blogposztunkban összeszedjük nektek, mik lesznek a legfontosabb irányvonalak, és hol csatlakozunk rá ezekre mi az Opennetworksnél.

Ha valaki az elmúlt években rajta tartotta a szemét a technológiai fejlődés irányán, 2021 változásai nem érték különösebb meglepetésként, legfeljebb azok üteme érhette váratlanul. Tavaly is rohamosan fejlődött tovább a felhőtechnológia, egyre több területen vettük hasznát a mesterséges intelligenciának és visszavonhatatlanul berobbant az életünkbe a blockchain és minden, ami vele jár.

2022 ilyen szempontból nem ígérkezik nagyon különbözőnek. A Deloitte minden évben részletes elemzést tesz közzé arról, milyen területen várhatók újítások, jövő évre vonatkozó jóslatuk pedig elsősorban a tavalyi trendek továbbélését vetíti előre. Lássuk, mit jelent ez hazai és nemzetközi vonatkozásban.

Ha volt egy technológiai trend, ami lényegében minden átlagember ingerküszöbét elérte 2021-ben, az a blockchain villámgyors felfutása volt. A kriptopénzek, majd az NFT-k igazi őrületet idéztek elő a kisbefektetők között tavaly, de nem szabad elfelejteni, hogy ez csak a tendencia egyik felét adta. Hiszen a nagyobb gazdasági szereplők, a vállalatok épp úgy meglátták a hatalmas lehetőséget a területben és elkezdték azt kiaknázni. Idén ez nem kérdés, folytatódni fog, a feltörekvő vállalkozások pedig újabb és újabb módokon próbálnak majd hasznot húzni belőle.

A blockchain területén az Opennetwoksnél nem vagyunk igazán aktívak, más trendek viszont nagyon is érintenek minket. A felhő alapú szolgáltatások rohamos fejlődése szintén nem számít újdonságnak, ettől még hiba lenne megfeledkezni róla. Ezek a lehetőségek Magyarországon is egyre több céget mozgatnak meg, egyre többen látják meg előnyeiket. Ha például egy vállalkozás az ügyfélszolgálatának digitalizációjában gondolkodik, tökéletes megoldást találhat szolgáltatásunk alapját képező felhőalapú call center rendszerünkben.

Ehhez szorosan kapcsolódóan szintén nagy változás előtt áll az adatmegosztás területe. Már a világjárvány kezelésének is nagy lökést adtak a minden korábbinál gyorsabb és biztonságosabb adattovábbítási lehetőségek, ez a trend pedig jövőre sem fordul meg.

Itthon is egyre gyakoribb, hogy a cégek belátják ennek szükségességét és a szigorú európai adatvédelmi előírásoknak megfelelő megoldások után néznek. Ilyen megoldás az általunk biztosított VIPeX összekapcsolása is a céges CRM-rendszerekkel. Az API-k segítéségével az adatok költséges emberi beavatkozás és adatvesztés nélkül kerülhetnek át az ügyfélkezelő rendszerbe, ahol pár kattintással a kollégák rendelkezésére állhatnak.

Ez a fajta automatizáció egyébként számos más területen is érezteti majd a hatását a következő években. Mi például ügyfélszolgálati rendszerek nagyfokú automatizációját segítjük elő IVR szolgáltatásunkkal, aminek segítéségével a call centerek híváslogikájába előre rögzített hangüzenetek révén az ügyfél számára lényegesen gyorsabb és kényelmesebb, vagy egyszerűbb esetekben akár teljesen önálló lehet az ügyintézés.

És a felsoroltak még csak részben fedik le, hogy milyen nagy ívű változások várhatók idén. Ha kíváncsiak vagytok, mi várható az MI által felturbózott kiberbiztonság, vagy épp a digitalizálódó ügyfélkapcsolatok terén, olvassátok el majd jövő heti posztunkat is, amiben bemutatjuk ezeket.

Addig is, ha bármelyik fenti megoldásunk felkeltette az érdeklődéseteket, keressétek ügyfélszolgálatunkat a +36-1-999-6000 számon és vágjunk bele együtt a tervezésbe!

 

Balázs

0

Szólj hozzá