Felhő és biztonság a hibrid munkavégzés korában

A felhő alapú szolgáltatások és a távmunka elterjedése együttesen azt eredményezi, hogy a cégek komoly kihívás elé vannak állítva az adatbiztonság terén. Fontos, hogy meggyőződjenek a felhőszolgáltatójuk tanúsítványáról, de maguknak is lépéseket kell tenniük az adataik védelmére.  

A távmunka, illetve a hibrid munkavégzés két évvel a világjárvány kitörése után is velünk van és velünk is marad. Ezt nem mi mondjuk, hanem egy tavaly végzett felmérés alapján az IT-szakemberek. Ennek rengeteg előnye is lehet, a megváltozott munkakörnyezetben azonban újfajta kihívások is megjelennek: nagyon fontos például, hogy a cégek odafigyeljenek az adatok és az általuk használt felhő alapú szolgáltatások biztonságára. Ehhez adunk most néhány tippet.

A fent említett felmérésből kiderül, hogy a szakemberek túlnyomó többsége szerint a távmunka a jövőben is komoly szeletet képvisel majd a cégek életében, 42% pedig egyenesen úgy gondolja, hogy a hibrid munkavégzés többségben marad. Ennek egyébként a többség örül, hiszen látják, hogy a munkavállalók motivációjára és bevonzására ez jó hatással van. Vannak viszont kihívások is, amik aggasztják a megkérdezetteket.

A legtöbben itt is a kollégák jólétének biztosítását hozták fel, szorosan mögötte viszont feltűnnek a kiterjedt biztonsági kockázatok. A fő probléma az, hogy a cégek biztosítsák, a munkatársaik mindenhol hozzáférjenek a szükséges adatokhoz, azok viszont ne legyenek kitéve az ellopás veszélyének. A helyzetet bonyolítják a mára egyre több vállalat által használt felhő alapú szolgáltatások is.

Fontos, hogy a felhőszolgáltatók – mint mi az Opennetworksnél is – hiába védik a legkorszerűbb technológiával az adatokat, ezt a védelmet csak a felhőszolgáltatások és a felhő alapú alkalmazások közt nyújtják. A cégek felelőssége, hogy mozgás közben is biztosítsák ezt, például különböző egyedi titkosítási módszerekkel.

Jó megoldás lehet a formátummegörző titkosítás, ami úgy biztosítja az érzékeny adatok védelmét, hogy közben azok elérhetősége sem sérül, a hibrid munkavégzésében dolgozó kollégák is könnyen hozzáférnek. Még modernebb technológia a dinamikus adatmaszkolás, ami valós időben titkosít adatokat egy előre meghatározott szabályrendszer alapján, vagyis már a tárolásuk is titkosítva történik.

Ha mindent megtettünk azért, hogy az adatokat a felhőn kívül biztosítsuk, már csak arra kell figyelnünk, hogy a felhőszolgáltatónk is megbízható legyen. Minden vállalat azt állítja, hogy a szolgáltatása tökéletes védelmet biztosít, ezt viszont nem árt ellenőrizni is. Az Opennetworks felhő alapú szolgáltatásai, mint a VIPeX virtuális telefonközpontunk, éves szinten esik át auditáláson, mindig a legkorszerűbb módszereknek megfelelően.

A felhő és a céges adatok biztonságának megőrzése a távmunka mellett nem egyszerű feladat, de ha kellő odafigyeléssel kezeljük a kérdést, akkor nagyobb gondok nélkül használhatjuk ki a hibrid munkavégzés hosszútávú előnyeit.

 

Jani

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Küszöbön a jövő: MI-segéd ügyfélszolgálaton

A mesterséges intelligencia hangalapú megoldásai rövidesen az ügyfélszolgálatokon is megjelenhetnek. A TTS-rendszerek továbbfejlesztett verziói akár a kollégák hangján is megszólaltathatják a teljes hangmenüt, de az MI a hívásirányításban is nagy segítség lehet.  

Segítség, csalók!!!! – Hogyan ismerjük fel és védekezzünk a spoofing ellen

A digitális világban egyre több veszély leselkedik ránk, amelyek közül az egyik leggyakoribb  a spoofing -  azonosító lopás. Mi történik ilyenkor és hogyan védekezhetünk ellene?

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Bejegyzés próba

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!