Kibervédelem érthetően – céges eszközök és internet a nyaraláson

Kibervédelmi sorozatunkban szeretnénk olyan egyszerű, a mindennapokban is könnyen használható megoldásokat kínálni ügyfeleinknek és olvasóinknak, amikkel céges és saját eszközeiket is nagyobb biztonságban tudhatják. Új posztunkban adunk néhány újabb tanácsot a nyári vakáció idejére.  

Továbbra is tombol a nyár, sőt, az utóbbi hetekben kapcsolt csak rá igazán. Aki eddig nem tette, de megteheti, augusztus első heteiben biztosan elutazik valahova, ahol irodai környezetet biztosan nem, vízpartot vagy hegyeket viszont annál többet lát. A munka viszont sok esetben ilyenkor sem áll le teljesen, eszközeinket és adatainkat pedig ilyenkor is védeni kell.

Kibervédelmi cikksorozatunk első részében már beszéltünk arról, hogyan védhetjük otthon hagyott vagy a bezárt céges irodában futó eszközeinket, és írtunk hasznos titkosítási megoldásokról is. Ennek folytatásaként – ezúttal is a Nemzeti Kibervédelmi Intézet anyagait felhasználva – most arra adnánk pár tanácsot, hogy mit tehetünk, ha a nyaralás során is használnunk kell az eszközeinket.

Nulladik lépésként azt javasolnánk, hogy leginkább próbáljuk meg elkerülni ezt a lehetőséget. Ugyan mi is techcég vagyunk, ettől még fontosnak tartjuk a digitális tudatosságot és az egészséges munka-kikapcsolódás egyensúlyt, így ösztönzünk mindenkit arra, hogy a nyaralás inkább a felhőtlen kikapcsolódásról szóljon, mint a kéretlenül beeső céges e-mailek és telefonok megválaszolásáról.

Ha előre tudjuk, hogy erre nem lesz lehetőség, érdemes egyeztetni a céggel, ahol dolgozunk a teendőkről. A céges adatok, pláne az eszközök (laptopok, drive-ok, telefonok) védelme mindenkinek alapvető érdeke, munkavállalóként pedig jogilag felelősséggel is tartozunk ezekért. Gyakori kérés munkáltatói részről, hogy ilyen esetekben használjunk valamilyen titkosítási formát, vagy virtuális privát hálózatot (VPN).

A VPN, ami képes egy teljesen titkosított csatornát kiépíteni, egyébként nem csak munkahelyi eszközök esetében lehet hasznos, hanem akkor is, amikor bármilyen más okból használjuk az internetet.

Ha ezzel a lehetőséggel nem tudunk élni valamiért, a második legbiztonságosabb megoldás a mobilhálózatok használata. Ilyenkor a szolgáltatónk egy teljesen privát és megbízható hálózati kapcsolatot biztosít a mobil eszközünk és a torony között. Az Európai Unió és néhány más európai ország (pl. Svájc, Egyesült Királyság) területén ezért ma már nem is számolhatnak fel extra díjat, de azért minden utazás előtt ellenőrizzük úti célunk adatforgalmi szabályait, mert az adatroaming nagyon költséges lehet.

Amit viszont mindenképpen kerüljünk el, az a nyilvános wi-fik használata. Az ilyen ingyenes internet elérési pontok vonzóak lehetnek, de sajnos nem biztonságosak. A csalók adathalászatra és eszközeink feltörésére is használhatják ezeket az alig vagy sehogy se védett hálózatokat. Ha valamilyen okból mégis erre szorulnánk, mert mondjuk mobilnet híján kell fontos információhoz jutnunk, használjuk csak böngészésre, internetes fiókokba sose jelentkezzünk be!

Ezekkel a megoldásokkal minden eszközünket nagyobb biztonságban tudhatjuk a nyaralás során. 

Ha pedig érdekel, mit teszünk mi az Oppennetworksnél a szolgáltatásaink biztonságossá tétele érdekében, forduljatok kollégáinkhoz bizalommal a +36-1-999-6000 telefonszámon!

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!