Kibervédelem érthetően – céges eszközök és internet a nyaraláson

Kibervédelmi sorozatunkban szeretnénk olyan egyszerű, a mindennapokban is könnyen használható megoldásokat kínálni ügyfeleinknek és olvasóinknak, amikkel céges és saját eszközeiket is nagyobb biztonságban tudhatják. Új posztunkban adunk néhány újabb tanácsot a nyári vakáció idejére.  

Továbbra is tombol a nyár, sőt, az utóbbi hetekben kapcsolt csak rá igazán. Aki eddig nem tette, de megteheti, augusztus első heteiben biztosan elutazik valahova, ahol irodai környezetet biztosan nem, vízpartot vagy hegyeket viszont annál többet lát. A munka viszont sok esetben ilyenkor sem áll le teljesen, eszközeinket és adatainkat pedig ilyenkor is védeni kell.

Kibervédelmi cikksorozatunk első részében már beszéltünk arról, hogyan védhetjük otthon hagyott vagy a bezárt céges irodában futó eszközeinket, és írtunk hasznos titkosítási megoldásokról is. Ennek folytatásaként – ezúttal is a Nemzeti Kibervédelmi Intézet anyagait felhasználva – most arra adnánk pár tanácsot, hogy mit tehetünk, ha a nyaralás során is használnunk kell az eszközeinket.

Nulladik lépésként azt javasolnánk, hogy leginkább próbáljuk meg elkerülni ezt a lehetőséget. Ugyan mi is techcég vagyunk, ettől még fontosnak tartjuk a digitális tudatosságot és az egészséges munka-kikapcsolódás egyensúlyt, így ösztönzünk mindenkit arra, hogy a nyaralás inkább a felhőtlen kikapcsolódásról szóljon, mint a kéretlenül beeső céges e-mailek és telefonok megválaszolásáról.

Ha előre tudjuk, hogy erre nem lesz lehetőség, érdemes egyeztetni a céggel, ahol dolgozunk a teendőkről. A céges adatok, pláne az eszközök (laptopok, drive-ok, telefonok) védelme mindenkinek alapvető érdeke, munkavállalóként pedig jogilag felelősséggel is tartozunk ezekért. Gyakori kérés munkáltatói részről, hogy ilyen esetekben használjunk valamilyen titkosítási formát, vagy virtuális privát hálózatot (VPN).

A VPN, ami képes egy teljesen titkosított csatornát kiépíteni, egyébként nem csak munkahelyi eszközök esetében lehet hasznos, hanem akkor is, amikor bármilyen más okból használjuk az internetet.

Ha ezzel a lehetőséggel nem tudunk élni valamiért, a második legbiztonságosabb megoldás a mobilhálózatok használata. Ilyenkor a szolgáltatónk egy teljesen privát és megbízható hálózati kapcsolatot biztosít a mobil eszközünk és a torony között. Az Európai Unió és néhány más európai ország (pl. Svájc, Egyesült Királyság) területén ezért ma már nem is számolhatnak fel extra díjat, de azért minden utazás előtt ellenőrizzük úti célunk adatforgalmi szabályait, mert az adatroaming nagyon költséges lehet.

Amit viszont mindenképpen kerüljünk el, az a nyilvános wi-fik használata. Az ilyen ingyenes internet elérési pontok vonzóak lehetnek, de sajnos nem biztonságosak. A csalók adathalászatra és eszközeink feltörésére is használhatják ezeket az alig vagy sehogy se védett hálózatokat. Ha valamilyen okból mégis erre szorulnánk, mert mondjuk mobilnet híján kell fontos információhoz jutnunk, használjuk csak böngészésre, internetes fiókokba sose jelentkezzünk be!

Ezekkel a megoldásokkal minden eszközünket nagyobb biztonságban tudhatjuk a nyaralás során. 

Ha pedig érdekel, mit teszünk mi az Oppennetworksnél a szolgáltatásaink biztonságossá tétele érdekében, forduljatok kollégáinkhoz bizalommal a +36-1-999-6000 telefonszámon!

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Kontrollált chatbotok? AI szabályozás az EU-ban

Az EU mostanra felismerte, hogy az MI technológia szédítő fejlődése szabályozást igényel, ha biztosítani akarjuk az emberek és a vállalkozások biztonságát.

Kérdezd PT-t: AI az ügyfélszolgálaton

Kérdezd PT-t sorozatunkban a mesterséges intelligencia által kreált kollégánkkal beszélgetünk aktuális témákról. Ezen a héten az MI használatát az ügyfélszolgálatokon vitattuk meg.  

Mik a legtrendibb AI-megoldások Call centerekben?

A mesterséges intelligencia használata az ügyfélszolgálatokon is terjed, ez azonban nem jelent azonnal gyökeres változást és pláne nem kell félni tőle.

Láncreakció: NIS2 és a beszállítók

A kiberbiztonsági tanúsításról és felügyeletről szóló törvény - " Kibertan-törvény” - közvetlenül csak a gazdaság nagyobb szereplőire és meghatározott területeire fókuszál, de az ellátási láncokon keresztül a cégek egy jóval szélesebb körére fog hatást gyakorolni.

Hello PT: megkérdeztük az AI-t leíratolási képességeiről

Mindig is érdekelt, hogy az MI hogyan foglalja össze, értékeli saját képességeit a számunkra fontos szakmai területeken. Ezért indítottuk "Hello PT sorozatunkat" amiben a ChetGPT 4.o-val beszélhetünk. Ezen a héten a leíratolásról (STT) kérdeztük

NIS2 – több konkrétum, több feladat

Néhány hónappal ezelőtt beszámoltunk az EU új kibervédelmi irányelveinek (NIS2) teljesítésére vonatkozó feladatokról ami - velünk együtt - több ezer hazai vállalkozást érint. Most megnézzük, hol tartunk, mi változott?

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!