Kibervédelem érthetően – céges eszközök és internet a nyaraláson

Kibervédelmi sorozatunkban szeretnénk olyan egyszerű, a mindennapokban is könnyen használható megoldásokat kínálni ügyfeleinknek és olvasóinknak, amikkel céges és saját eszközeiket is nagyobb biztonságban tudhatják. Új posztunkban adunk néhány újabb tanácsot a nyári vakáció idejére.  

Továbbra is tombol a nyár, sőt, az utóbbi hetekben kapcsolt csak rá igazán. Aki eddig nem tette, de megteheti, augusztus első heteiben biztosan elutazik valahova, ahol irodai környezetet biztosan nem, vízpartot vagy hegyeket viszont annál többet lát. A munka viszont sok esetben ilyenkor sem áll le teljesen, eszközeinket és adatainkat pedig ilyenkor is védeni kell.

Kibervédelmi cikksorozatunk első részében már beszéltünk arról, hogyan védhetjük otthon hagyott vagy a bezárt céges irodában futó eszközeinket, és írtunk hasznos titkosítási megoldásokról is. Ennek folytatásaként – ezúttal is a Nemzeti Kibervédelmi Intézet anyagait felhasználva – most arra adnánk pár tanácsot, hogy mit tehetünk, ha a nyaralás során is használnunk kell az eszközeinket.

Nulladik lépésként azt javasolnánk, hogy leginkább próbáljuk meg elkerülni ezt a lehetőséget. Ugyan mi is techcég vagyunk, ettől még fontosnak tartjuk a digitális tudatosságot és az egészséges munka-kikapcsolódás egyensúlyt, így ösztönzünk mindenkit arra, hogy a nyaralás inkább a felhőtlen kikapcsolódásról szóljon, mint a kéretlenül beeső céges e-mailek és telefonok megválaszolásáról.

Ha előre tudjuk, hogy erre nem lesz lehetőség, érdemes egyeztetni a céggel, ahol dolgozunk a teendőkről. A céges adatok, pláne az eszközök (laptopok, drive-ok, telefonok) védelme mindenkinek alapvető érdeke, munkavállalóként pedig jogilag felelősséggel is tartozunk ezekért. Gyakori kérés munkáltatói részről, hogy ilyen esetekben használjunk valamilyen titkosítási formát, vagy virtuális privát hálózatot (VPN).

A VPN, ami képes egy teljesen titkosított csatornát kiépíteni, egyébként nem csak munkahelyi eszközök esetében lehet hasznos, hanem akkor is, amikor bármilyen más okból használjuk az internetet.

Ha ezzel a lehetőséggel nem tudunk élni valamiért, a második legbiztonságosabb megoldás a mobilhálózatok használata. Ilyenkor a szolgáltatónk egy teljesen privát és megbízható hálózati kapcsolatot biztosít a mobil eszközünk és a torony között. Az Európai Unió és néhány más európai ország (pl. Svájc, Egyesült Királyság) területén ezért ma már nem is számolhatnak fel extra díjat, de azért minden utazás előtt ellenőrizzük úti célunk adatforgalmi szabályait, mert az adatroaming nagyon költséges lehet.

Amit viszont mindenképpen kerüljünk el, az a nyilvános wi-fik használata. Az ilyen ingyenes internet elérési pontok vonzóak lehetnek, de sajnos nem biztonságosak. A csalók adathalászatra és eszközeink feltörésére is használhatják ezeket az alig vagy sehogy se védett hálózatokat. Ha valamilyen okból mégis erre szorulnánk, mert mondjuk mobilnet híján kell fontos információhoz jutnunk, használjuk csak böngészésre, internetes fiókokba sose jelentkezzünk be!

Ezekkel a megoldásokkal minden eszközünket nagyobb biztonságban tudhatjuk a nyaralás során. 

Ha pedig érdekel, mit teszünk mi az Oppennetworksnél a szolgáltatásaink biztonságossá tétele érdekében, forduljatok kollégáinkhoz bizalommal a +36-1-999-6000 telefonszámon!

 

Judit

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Küszöbön a jövő: MI-segéd ügyfélszolgálaton

A mesterséges intelligencia hangalapú megoldásai rövidesen az ügyfélszolgálatokon is megjelenhetnek. A TTS-rendszerek továbbfejlesztett verziói akár a kollégák hangján is megszólaltathatják a teljes hangmenüt, de az MI a hívásirányításban is nagy segítség lehet.  

Segítség, csalók!!!! – Hogyan ismerjük fel és védekezzünk a spoofing ellen

A digitális világban egyre több veszély leselkedik ránk, amelyek közül az egyik leggyakoribb  a spoofing -  azonosító lopás. Mi történik ilyenkor és hogyan védekezhetünk ellene?

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!