Kivel beszélek? – Telefonkönyv kezelés a VIPeX-ben

A bejövő hívások kezelése során ma már alapvető igény, hogy a hívott fél tudja azonosítani a hívó felet. VIPeX rendszerünk Telefonkönyv funkciója erre természetesen lehetőséget ad, de ennél jóval pontosabb azonosítást is nyújthat. Amennyiben az is igény lenne az ügyfél részéről, hogy a készülékének telefonkönyv adatai szinkronizálva legyenek egy központi vállalati címtárral, ehhez más megoldások szükségesek. Heti témakörünk a telefonkönyv és címtár lehetőségek a VIPeX-ben.

Telefonkönyv

A Telefonkönyv a VIPeX alapszolgáltatása, ami azt teszi lehetővé, hogy az ebben rögzített számokról érkező hívásoknál a hívott fél részére a hívó fél névvel kerüljön kijelzésre. A rendszerben az adminisztrátoroknak lehetősége van a céges központi telefonkönyv rögzítésre vagy feltöltésére. Ezekhez a céges szintű telefonkönyv adatokhoz felhasználóként saját – felhasználói szintű – telefonkönyv adatokat is rögzíthetsz. Nagyobb mennyiségű telefonkönyv adat esetében pedig a feltöltési lehetőség az egyes felhasználók számára is elérhető.

Bejövő hívás értesítő

Ha céged számára fontos, hogy értékesítési vagy ügyfélszolgálati munkatársaid már a híváskor minden információt lássanak a hívó félről és ezek az információk egy másik – pl. CRM – rendszerben rendelkezésre állnak, akkor a legjobb megoldás a “bejövő hívás értesítő” opció, ami API hívással megvalósítható. Az API hívás a megfelelő jogosultsággal rendelkező adminisztrátorok számára a Szolgáltatás Portál felületen paraméterezhető.

A bejövő hívás értesítő API hívás alkalmazható globálisan (minden hívásra), vagy egy adott grafikus híváslogika szerkesztőben létrehozott hívás logikában.  A bejövő hívás értesítő API hívást a rendszer tudja küldeni rögtön, vagy amikor beérkezik a hívás a rendszer egy telefonszámára, egy híváslogika bármelyik pontján (ágán), de akkor is, amikor egy mellék elkezd csörögni, vagy amikor egy mellék fogadja a hívást. A funkció feladata, hogy egy bejövő hívás esetén hajtson végre a külső rendszerben meghatározott műveleteket a kapcsolódó külső rendszerben.

Például, ha a CRM rendszer tárolja az ügyfeleid adatai között az ügyfél hívószámát, akkor erről bejövő hívás esetén megnyitja az ügyfélkartont a hívás fogadásakor. A bejövő hívás értesítő API segítségével megnyitott ügyfélkartonból a hívott munkatársad így mindent megtudhat a hívó ügyfél korábbi vásárlásaival, a korábban lefolytatott beszélgetésekkel vagy pl. egy reklamáció státuszával kapcsolatban, de egy orvosi rendelőben mondjuk a betegkarton is megnyitható vele.

Telefonkönyv szinkronizálása végberendezéseken

Gyakorta kapjuk a kérdést, hogyan lehetséges, hogy a felhasználók eszközein kitelefonáláshoz is használhatók legyenek a telefonkönyv/kontaktlista adatok. Erre is vannak megoldásaink:

Softphone (Bria) esetében: A softphone automatikusan szinkronizál a felhasználó eszközén lévő kontaktlistával. Ha ez a lista valamilyen felhőben vagy más alkalmazásban tárolt kontaktlista, úgy ezzel is szinkronizálhatod. Mobil kliens esetében a szinkronizálás automatikusan innen történik, ha a felhasználói kontaktlista innen érkezik. Mobil és asztali kliensek esetében is van lehetőség ugyanakkor arra, hogy a telefonkönyv szinkronizálása egy központi céges címtárból (LDAP-ból) történjen, amennyiben ez cégednél használatban van.

Végberendezések (IP telefonok) esetében: Természetesen van lehetőség arra, hogy a telefonkönyv a készülékedben kerüljön rögzítésre. Sok esetben azonban itt igény, hogy az IP telefonkészülékek a telefonkönyvet valamilyen, az előfizetőnél megvalósított központi céges címtárból (LDAP-ból) kaphasd. Ennek beállításához műszaki munkatársaink készséggel adnak támogatást informatikus kollégáidnak.

 

Anita

 

 

0

Szólj hozzá