Új megoldások – a telekommunikáció jövője II.

A telekommunikációs szektor a közeljövőben nagy változáson mehet keresztül, a szereplők többsége épp keresi a helyes irányt. Ebben az új, modern technológiákra építő szolgáltatások bevetése épp úgy szerepet játszik majd, mint a hagyományos hálózatok fejlesztése. Előbbi irány több lehetőséget és kihívást is tartogat, ezeket vesszük számba ebben a posztban. 

Sokszor írtunk már Nektek arról, milyen irányba tart a telekommunikációs szektor. Legutóbb egy friss bejegyzésünkben Imo vázolta fel, hogyan látja a KPMG Future of Telco kutatása a jövőt, különös tekintettel a hálózatfejlesztés szükségességére és várható nehézségeire. Az említett kutatás viszont egy sor alternatív fejlődési irányt is kínál a cégeknek, jó pár ezek közül pedig sokban megegyezik a mi terveinkkel is az Opennetworksnél. Én ma ezeket foglalom össze.

Ahogy arról az előző posztunkban már volt szó, a hálózatfejlesztések manapság több okból adódóan is nagyon költségesek. Ha a cégek jövedelmezőek szeretnének maradni, új szolgáltatásukkal kell bővíteniük a kínálatukat. Erre ma már a vezetők többsége is rájött, a fent említett kutatás szerint a vállalatok 81%-a tervez is bevezetni új technológiára épülő megoldásokat.

De mit is értünk új technológia alatt? Nem fogok újat vagy meglepőt mondani: napjaink technológia trendjeinek megfelelően a telekommunikációba is begyűrűzik az MI és a gépi tanulás, ezek pedig egy sor új szolgáltatás fejlesztésében segíthetnek a cégeknek. Ilyen szolgáltatásokra a KPMG példaként említi az over-the-top (OTT), a privát hálózatok, vagy a 6G-hálózatok megjelenését. Ezek pedig magukkal hozzák az egyre nagyobb igényt a felhőszolgáltatások iránt is.

A telekommunikációs cégek így akár a nagy felhőszolgáltatók riválisává is válhatnának, az iparág viszont úgy tűnik – legalábbis részben – más irányt választ. A kutatásban megkérdezett vállalatok 61%-a kötött vagy tervez partnerséget kötni a nagy felhőszolgáltatókkal és technológiai vállalatokkal. Mi az Opennetworksnél saját megoldásunkban, a VIPeX felhő alapú telefonközpontban hiszünk, amit folyamatosan fejlesztünk újabb funkciókkal, miközben más felhő alapú projekteken is dolgozunk.

Az új technológiákkal természetesen újfajta kihívások is járnak, illetve a régiek is új formát vesznek fel. A kiberbiztonság mindig is kulcskérdés volt a telekommunikációban, ez pedig az MI és a felhő korában sem változik.

A jelek szerint Európában ezeket a kockázatokat jóval komolyabban veszik – a megkérdezettek 69%-a tartja nagy hatásúnak a kiberbiztonsági innovációt – de alapvetően is egyre elterjedtebb, hogy a vállalatok egy új termék fejlesztésével együtt mérik fel annak biztonsági kockázatait. Nincs ez másképp nálunk sem, Szolgáltatás Portálunk is rendelkezik emelt szintű védelemmel.

Szintén fontos látni, hogy az új technológiák új szabályozást is vonnak majd maguk után. Ez megint olyan kérdés, amiben Európa vélhetően élen jár majd, de idővel minden technológiailag fejlett országban megszületik majd a szabályozás az MI terén, és folyamatosan szigorodnak az elvárások a telekommunikációs cégek biztonsági funkcióinak irányába is.

Ezekkel a körülményekkel nem árt tisztában lenni, de az összes kihívást figyelembe véve is látszik, hogy a telko cégeknek érdemes az újabb megoldások, például a felhőszolgáltatások irányába mozdulniuk. A cégek ezzel biztosíthatják, hogy ügyfeleik számára még átfogóbb és magasabb szintű szolgáltatást nyújtsanak, hosszútávon is megőrizve őket.

 

András

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Küszöbön a jövő: MI-segéd ügyfélszolgálaton

A mesterséges intelligencia hangalapú megoldásai rövidesen az ügyfélszolgálatokon is megjelenhetnek. A TTS-rendszerek továbbfejlesztett verziói akár a kollégák hangján is megszólaltathatják a teljes hangmenüt, de az MI a hívásirányításban is nagy segítség lehet.  

Segítség, csalók!!!! – Hogyan ismerjük fel és védekezzünk a spoofing ellen

A digitális világban egyre több veszély leselkedik ránk, amelyek közül az egyik leggyakoribb  a spoofing -  azonosító lopás. Mi történik ilyenkor és hogyan védekezhetünk ellene?

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!