Új megoldások – a telekommunikáció jövője II.

A telekommunikációs szektor a közeljövőben nagy változáson mehet keresztül, a szereplők többsége épp keresi a helyes irányt. Ebben az új, modern technológiákra építő szolgáltatások bevetése épp úgy szerepet játszik majd, mint a hagyományos hálózatok fejlesztése. Előbbi irány több lehetőséget és kihívást is tartogat, ezeket vesszük számba ebben a posztban. 

Sokszor írtunk már Nektek arról, milyen irányba tart a telekommunikációs szektor. Legutóbb egy friss bejegyzésünkben Imo vázolta fel, hogyan látja a KPMG Future of Telco kutatása a jövőt, különös tekintettel a hálózatfejlesztés szükségességére és várható nehézségeire. Az említett kutatás viszont egy sor alternatív fejlődési irányt is kínál a cégeknek, jó pár ezek közül pedig sokban megegyezik a mi terveinkkel is az Opennetworksnél. Én ma ezeket foglalom össze.

Ahogy arról az előző posztunkban már volt szó, a hálózatfejlesztések manapság több okból adódóan is nagyon költségesek. Ha a cégek jövedelmezőek szeretnének maradni, új szolgáltatásukkal kell bővíteniük a kínálatukat. Erre ma már a vezetők többsége is rájött, a fent említett kutatás szerint a vállalatok 81%-a tervez is bevezetni új technológiára épülő megoldásokat.

De mit is értünk új technológia alatt? Nem fogok újat vagy meglepőt mondani: napjaink technológia trendjeinek megfelelően a telekommunikációba is begyűrűzik az MI és a gépi tanulás, ezek pedig egy sor új szolgáltatás fejlesztésében segíthetnek a cégeknek. Ilyen szolgáltatásokra a KPMG példaként említi az over-the-top (OTT), a privát hálózatok, vagy a 6G-hálózatok megjelenését. Ezek pedig magukkal hozzák az egyre nagyobb igényt a felhőszolgáltatások iránt is.

A telekommunikációs cégek így akár a nagy felhőszolgáltatók riválisává is válhatnának, az iparág viszont úgy tűnik – legalábbis részben – más irányt választ. A kutatásban megkérdezett vállalatok 61%-a kötött vagy tervez partnerséget kötni a nagy felhőszolgáltatókkal és technológiai vállalatokkal. Mi az Opennetworksnél saját megoldásunkban, a VIPeX felhő alapú telefonközpontban hiszünk, amit folyamatosan fejlesztünk újabb funkciókkal, miközben más felhő alapú projekteken is dolgozunk.

Az új technológiákkal természetesen újfajta kihívások is járnak, illetve a régiek is új formát vesznek fel. A kiberbiztonság mindig is kulcskérdés volt a telekommunikációban, ez pedig az MI és a felhő korában sem változik.

A jelek szerint Európában ezeket a kockázatokat jóval komolyabban veszik – a megkérdezettek 69%-a tartja nagy hatásúnak a kiberbiztonsági innovációt – de alapvetően is egyre elterjedtebb, hogy a vállalatok egy új termék fejlesztésével együtt mérik fel annak biztonsági kockázatait. Nincs ez másképp nálunk sem, Szolgáltatás Portálunk is rendelkezik emelt szintű védelemmel.

Szintén fontos látni, hogy az új technológiák új szabályozást is vonnak majd maguk után. Ez megint olyan kérdés, amiben Európa vélhetően élen jár majd, de idővel minden technológiailag fejlett országban megszületik majd a szabályozás az MI terén, és folyamatosan szigorodnak az elvárások a telekommunikációs cégek biztonsági funkcióinak irányába is.

Ezekkel a körülményekkel nem árt tisztában lenni, de az összes kihívást figyelembe véve is látszik, hogy a telko cégeknek érdemes az újabb megoldások, például a felhőszolgáltatások irányába mozdulniuk. A cégek ezzel biztosíthatják, hogy ügyfeleik számára még átfogóbb és magasabb szintű szolgáltatást nyújtsanak, hosszútávon is megőrizve őket.

 

András

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Bejegyzés próba

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

AI avatarok munkában: ellenség vagy segítség?

Az AI alapú eszközök forradalmasíthatják a videós tartalmak készítését a munkahelyeken, csökkentve a költségeket és megkönnyítve a többnyelvű kommunikációt, ugyanakkor számos személyiségi jogi és adatvédelmi kérdést is felvetnek.

Híváslista: gyorsgombokkal még egyszerűbb!

Call Center rendszerünk Híváslista szolgáltatásában elérhető a Callto gombok funkciója is, ami lehetővé teszi, hogy bármilyen számot egyetlen kattintással hívhassunk egy általunk választott készülékről.

AI hallucináció: tényleg probléma?

blogposztunkban bemutatjuk, mennyire jelentenek valós problémát a nyelvi modellek téves válaszai, mi idézi elő őket és mit lehet tenni a jelenség ellen.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!