Top 10 technológia nyaraláshoz 2025-ben – az Opennetworks szerint

Összeszedtük, mely tech-eszközök és digitális megoldások nélkül nem indulunk nyaralni: mobiltelefon, mobilinternet, navigáció, fintech appok és társaik. Nézd meg az Opennetworks friss top 10-es listáját, hogy még gördülékenyebb legyen az utazás.

Bár már a végéhez közeledik a nyár, a legtöbben talán mégis augusztus utolsó heteit használják ki egy hosszabb szabadságra. Elég, ha a cégen belül körbenézek, hogy ezt megerősítsem. Ennek fényében pedig úgy gondoltam, a blog heti témáját is érdemes ehhez igazítanom.

Korábbi években is írtunk a tech és a nyaralások kapcsolatáról, adtunk tippeket arra nézve, mit és mit nem érdemes magunkkal vinnünk. Idén viszont kicsit más oldalról közelítettem meg a kérdést.

Megkérdeztem az Opennetworks többi márkaarcát (Andrást, Janit és Imót), hogy számukra személyesen mik azok a technológiai előnyök, legyenek akár eszközök vagy megoldások, amiket a leginkább kihasználnak egy nyaraláson. Mindenki összerakott egy listát, amihez hozzátettem a sajátomat, az összesítésből pedig kijött egy tízes sorrend.
Íme a végeredmény, vagyis a top10 elengedhetetlen technológia egy nyaraláson az Opennetworks szerint.

10. Audio streaming

Nincs olyan elem a rangsorban, amit legalább ketten ne helyeztek volna a saját listájukra, a megoszlás viszont árulkodó. Az egyedül többet utazó kollégák preferálják inkább, ha valami szól a fülükben, legyen az zene vagy egy tartalmas podcast. Persze a szórakozás ezen formája ettől még bárkinek jól jöhet egy nyaraláson.

9. Fintech alkalmazások

Rengeteg utazónak vált könnyebbé az élete a fintech alkalmazások megjelenésével. Elsősorban a pénzváltás lett így sokkal könnyebb és olcsóbb, de számos helyzetben a készpénzfelvétel is kisebb költséggel megoldható így.

8. Fordító alkalmazások

Sok függ attól, milyen helyre utazunk és milyen nyelvet beszélünk legalább társalgási szinten, de azért nem nehéz elképzelni azt az úti célt vagy helyzetet, ahol egy fordító mindenkinek kapóra jön. Sokan jól elügyeskednek a Google Translate-tel is, de ennél már jóval modernebb és praktikusabb megoldások is állnak rendelkezésre, ha nem is teljesen ingyenesen.

7. Kamera

Az emlékek készítése sokak számára kiemelten fontos része az utazásnak. Eltökéltség kérdése, hogy valaki egy profi kamerát cipel magával végig az úton, vagy csak Hollywoodot hordja a zsebében egy friss okostelefonnal, de a végeredmény ma már egyik esetben sem lesz rossz.

6. Streaming szolgáltatások

Megint egy olyan elem a listán, ahol meghatározó az utazók családi állapota. Aki gyerekekkel nyaral, annak egy ilyen szórakoztató platform szinte elengedhetetlen, de mondjuk egy hosszabb fapados repülőúton vagy egy strandon töltött napon bárkinek jól tud jönni az aktuálisan kedvenc Netflixes sorozata.

5. Töltőeszközök

Itt lépünk lassan az elengedhetetlen kategóriába. Ha okoseszközöket viszünk magunkkal, azokat tölteni kell, nincs mese. Lehet ezt a szálláson esténként, de még praktikusabb, ha hordozható powerbankek segítségével bárhol megtehetjük.

4. Okosóra

Az óra már mind a négyünk listáján szerepelt, de érdemes megjegyezni egy apró különbséget. Míg hárman is sportóraként tüntettük fel, elsősorban a mozgásunk, edzéseink nyomon követésére, addig egyikünk inkább a klasszikus okosóra funkciókat (telefon, fizetés) említette. A megfelelő eszköz persze mindkét szerepet betöltheti.

3. Navigáció

Itt viszont már nincsenek eltérések vagy árnyalatok, a navigáció mindannyiunk listáján szerepelt, méghozzá elég magasan. Lehetne ezt túlmagyarázni, de érdemes? Az utazás egyik lényege pont az, hogy számunkra eddig ismeretlen helyeket látogatunk meg, ahol tájékozódnunk kell valahogy. És ki akarna 2025-ben egy papíralapú térképet szorongatni a kezében…

2. Mobilinternet

A lista ezen a ponton kevésbé specifikussá válik, hiszen az eddig leírtak jelentős része sem működne internetelérés nélkül. A hangsúly inkább azon van, hogy még mennyi minden más sem… az utazási információk, programtervek, időjárás mind közvetlenül hasznosak egy nyaraláson, nem is beszélve a dolgokról, amik az otthoni világunkkal segítik tartani a kapcsolatot, ha akarjuk.

Egy dolgot emelnék még ki: négyen írtuk a mobilinternetet, de senki sem említette a wifi kapcsolatot. Ezt sem kell praktikus szempontból magyarázni, de azért egy generációnyi magyar utazó traumája a dél-európai (olasz) wifi-szolgáltatással benne lehet a válaszokban…

1. Mobiltelefon

Szép dolog az internetelérés, de persze semmit sem ér egy eszköz nélkül, ami összeköt a világhálóval. Meg amúgy a töltésen kívül gyakorlatilag minden funkciót ellát, amiről eddig szó volt. És persze internet nélkül is hasznos lehet számtalan helyzetben, ha valakivel fel kell vennünk a kapcsolatot. A mobilunk nélkül, legyen ez jó vagy rossz, tényleg egyikünk sem indulna el egy nyaralásra.

 

Bence 

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

2025 call center trendjei: ügyfélszolgálat a felhőben, AI okosan

Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.  

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!