VIPeX és marketing – több, mint gondolnád

A VIPeX ügyfélszolgálati rendszer felhőalapú megoldásai remekül használhatók akkor is, ha marketing vagy értékesítési célokat szolgálnak. Különböző hívásirányítási és hangrögzítési megoldások, vagy akár automata telekampányok segíthetik az ügyfeleket.

VIPeX felhőalapú telekommunikációs rendszerünk ügyfélszolgálati és call center igények kiszolgálására jött létre. Ezzel talán nem mondtam újdonságot. Erről sokat és sokszor írtunk már. Meglepett viszont, hogy milyen keveset foglalkoztunk azzal, hogyan használható a rendszer marketing és sales folyamatok elősegítésére.

 

Mivel ez az én szakterületem, megpróbálom Nektek most ilyen szemmel bemutatni megoldásainkat. Ehhez egy képzelt cég képzelt értékesítési kampányát veszem alapul.

Gyakori és bevett marketing és értékesítési stratégia az úgynevezett lead-mágnes kampányok alkalmazása. Egy ilyen típusú kampányban a cég valamilyen, a célcsoport számára hasznos dologért cserébe – legyen ez kedvezmény, ingyenes próba vagy éppen tudásanyag – kontaktinformációkat gyűjt a lehetséges ügyfelekről. Ezeket pedig aztán felhasználja.

Tegyük fel, hogy képzelt cégünk egy fintech vállalkozás. Rendelkezik egy nagyszerű ötlettel, ami nagyban leegyszerűsíti az online vásárlást. Az ötlet működik, a koncepció egyszerű, a mögötte lévő technológia viszont új, a lehetséges ügyfelek pedig szeretnék jobban megérteni. Erre tökéletes egy webinár kampány.

 

A cég célcsoportra targetált hirdetésekkel (nem untatok senkit a részletekkel…) megtalálja fő közönségének számító e-kereskedelmi piac döntéshozóit és egy kétalkalmas online kurzust ajánl, amin bemutatja forradalmi megoldását.

A kampány működik, a bemutató meggyőző. Az 50 résztvevőből vannak olyanok, akik egyből látják, hogy nekik szükségük van a szolgáltatásra. Viszont ők képviselik a kisebbséget. A többiek további meggyőzésére van szükség. És ilyenkor jönnek jól a jelentkezésnél megadott telefonszámok.

 

Innen két részre bontanám a példát. Elsőként tegyük fel, hogy képzelt cégünk (még) nem egy nagyvállalat. Nem áll rendelkezésre 30 fős értékesítői csapat, hogy pillanatok alatt lerendezze a rábeszélő hívásokat. Ezt mindössze két kollégának kell megoldania, akik közben más, már élő ügyfelekkel is foglalkoznak.

 

Ilyen esetekben a mobilitást segítő funkciókon van a hangsúly. A VIPeX átirányítási megoldásai segítenek, hogy a két kolléga a teljes munkaidő során, bárhonnan tudja intézni ezeket a hívásokat. Szintén hasznos a közvetlen visszahívás megoldás, ami biztosítja, hogy ha egy ügyféllel felvettük a kapcsolatot, a hívásirányítási rendszer legközelebb ugyanahhoz a munkatárshoz kapcsolja be.

A másik eset, ha a képzelt cég (mondjuk egy nagyvállalat felvásárolt részeként) már komoly erőforrásokkal rendelkezik. Ebben a helyzetben olyan megoldások jöhetnek jól, mint egy dedikáltan ehhez a kampányhoz létrehozott hívócsoport, vagy a call center rendszer skillalapú híváselosztó funkciója. Utóbbi például lehetővé teszi, hogy nyelvtudás alapján csörögjenek egyes potenciális ügyfelek az adott kollégánál, hiszen egy ilyen vállalkozás jó eséllyel több piacon is szeretné megvetni a lábát.

 

Legyen szó bármelyik példáról, nagyon fontos, hogy a különböző adatvédelmi szabályok ne okozzanak gondot. Pénzügyi cégként számos szabályrendszernek kell megfelelni, de a VIPeX rugalmas hangrögzítési beállításaival a GDPR- vagy DORA-kompatibilitás is könnyen elérhető.

Hasonlóan fontos, hogy a kollégák minden esetben tudjanak mindent az épp hívott ügyfélről. Ezek az információk lehetnek a VIPeX rendszerén belül is elmentve, de API kapcsolatok révén a céges ügykezelő (pl. CRM) rendszerbe is integrálva.

 

Illetve akad még egy megoldás, amiről mindenképpen beszélni szeretnék. Az eddigi funkciók arra alapoztak, hogy az értékesítés élő hanggal történik. De ha mondjuk az elérendő ügyfélkör nagyobb – például nem egy webinár volt, hanem három előadás összesen 300 fővel – akkor megérheti először egy telekampánnyal próbálkozni.

 

Az Opennetworks Telekampány automata telefonos kampány szolgáltatása akár több száz üzenetet küldhet ki percenként, nyomógombbal lehetőséget ad az ügyfeleknek a válaszadásra, vagy akár arra, hogy az ügyfelek az üzenet alapján maguk kérjék egy operátor kapcsolását. Ez egy jó első lépés lehet az értékesítésben, akik pedig nem reagálnak, még mindig kaphatnak élő hívást.

Szerintem ennyiből jól látszik, milyen előnyt adnak megoldásaink, ha értékesítési vagy marketing célokra használnátok ezeket. Egyúttal ez a példa arra is jó bizonyíték, hogy érdemes nem egysíkúan gondolkodni a szolgáltatásunkkal kapcsolatban: több van a VIPeX-ben, mint gondolnád!

 

Bence

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Bejegyzés próba

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Hazai MI-körkép: a call center mindent visz

A Deloitte 2023 végén elkészített átfogó MI-tanulmányából kiderül, hogy hazai cégek többsége milyen céllal vágott bele az MI-használatába.

Hazai MI-körkép: az irány jó, tervezni kell

A Deloitte MI-tanulmányából kiderül, hogy a hazai cégek többségénél már alkalmazzák a mesterséges intelligenciát, ennek fontossága pedig a közeljövőben csak tovább növekszik majd.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!