VIPeX és marketing – több, mint gondolnád

A VIPeX ügyfélszolgálati rendszer felhőalapú megoldásai remekül használhatók akkor is, ha marketing vagy értékesítési célokat szolgálnak. Különböző hívásirányítási és hangrögzítési megoldások, vagy akár automata telekampányok segíthetik az ügyfeleket.

VIPeX felhőalapú telekommunikációs rendszerünk ügyfélszolgálati és call center igények kiszolgálására jött létre. Ezzel talán nem mondtam újdonságot. Erről sokat és sokszor írtunk már. Meglepett viszont, hogy milyen keveset foglalkoztunk azzal, hogyan használható a rendszer marketing és sales folyamatok elősegítésére.

 

Mivel ez az én szakterületem, megpróbálom Nektek most ilyen szemmel bemutatni megoldásainkat. Ehhez egy képzelt cég képzelt értékesítési kampányát veszem alapul.

Gyakori és bevett marketing és értékesítési stratégia az úgynevezett lead-mágnes kampányok alkalmazása. Egy ilyen típusú kampányban a cég valamilyen, a célcsoport számára hasznos dologért cserébe – legyen ez kedvezmény, ingyenes próba vagy éppen tudásanyag – kontaktinformációkat gyűjt a lehetséges ügyfelekről. Ezeket pedig aztán felhasználja.

Tegyük fel, hogy képzelt cégünk egy fintech vállalkozás. Rendelkezik egy nagyszerű ötlettel, ami nagyban leegyszerűsíti az online vásárlást. Az ötlet működik, a koncepció egyszerű, a mögötte lévő technológia viszont új, a lehetséges ügyfelek pedig szeretnék jobban megérteni. Erre tökéletes egy webinár kampány.

 

A cég célcsoportra targetált hirdetésekkel (nem untatok senkit a részletekkel…) megtalálja fő közönségének számító e-kereskedelmi piac döntéshozóit és egy kétalkalmas online kurzust ajánl, amin bemutatja forradalmi megoldását.

A kampány működik, a bemutató meggyőző. Az 50 résztvevőből vannak olyanok, akik egyből látják, hogy nekik szükségük van a szolgáltatásra. Viszont ők képviselik a kisebbséget. A többiek további meggyőzésére van szükség. És ilyenkor jönnek jól a jelentkezésnél megadott telefonszámok.

 

Innen két részre bontanám a példát. Elsőként tegyük fel, hogy képzelt cégünk (még) nem egy nagyvállalat. Nem áll rendelkezésre 30 fős értékesítői csapat, hogy pillanatok alatt lerendezze a rábeszélő hívásokat. Ezt mindössze két kollégának kell megoldania, akik közben más, már élő ügyfelekkel is foglalkoznak.

 

Ilyen esetekben a mobilitást segítő funkciókon van a hangsúly. A VIPeX átirányítási megoldásai segítenek, hogy a két kolléga a teljes munkaidő során, bárhonnan tudja intézni ezeket a hívásokat. Szintén hasznos a közvetlen visszahívás megoldás, ami biztosítja, hogy ha egy ügyféllel felvettük a kapcsolatot, a hívásirányítási rendszer legközelebb ugyanahhoz a munkatárshoz kapcsolja be.

A másik eset, ha a képzelt cég (mondjuk egy nagyvállalat felvásárolt részeként) már komoly erőforrásokkal rendelkezik. Ebben a helyzetben olyan megoldások jöhetnek jól, mint egy dedikáltan ehhez a kampányhoz létrehozott hívócsoport, vagy a call center rendszer skillalapú híváselosztó funkciója. Utóbbi például lehetővé teszi, hogy nyelvtudás alapján csörögjenek egyes potenciális ügyfelek az adott kollégánál, hiszen egy ilyen vállalkozás jó eséllyel több piacon is szeretné megvetni a lábát.

 

Legyen szó bármelyik példáról, nagyon fontos, hogy a különböző adatvédelmi szabályok ne okozzanak gondot. Pénzügyi cégként számos szabályrendszernek kell megfelelni, de a VIPeX rugalmas hangrögzítési beállításaival a GDPR- vagy DORA-kompatibilitás is könnyen elérhető.

Hasonlóan fontos, hogy a kollégák minden esetben tudjanak mindent az épp hívott ügyfélről. Ezek az információk lehetnek a VIPeX rendszerén belül is elmentve, de API kapcsolatok révén a céges ügykezelő (pl. CRM) rendszerbe is integrálva.

 

Illetve akad még egy megoldás, amiről mindenképpen beszélni szeretnék. Az eddigi funkciók arra alapoztak, hogy az értékesítés élő hanggal történik. De ha mondjuk az elérendő ügyfélkör nagyobb – például nem egy webinár volt, hanem három előadás összesen 300 fővel – akkor megérheti először egy telekampánnyal próbálkozni.

 

Az Opennetworks Telekampány automata telefonos kampány szolgáltatása akár több száz üzenetet küldhet ki percenként, nyomógombbal lehetőséget ad az ügyfeleknek a válaszadásra, vagy akár arra, hogy az ügyfelek az üzenet alapján maguk kérjék egy operátor kapcsolását. Ez egy jó első lépés lehet az értékesítésben, akik pedig nem reagálnak, még mindig kaphatnak élő hívást.

Szerintem ennyiből jól látszik, milyen előnyt adnak megoldásaink, ha értékesítési vagy marketing célokra használnátok ezeket. Egyúttal ez a példa arra is jó bizonyíték, hogy érdemes nem egysíkúan gondolkodni a szolgáltatásunkkal kapcsolatban: több van a VIPeX-ben, mint gondolnád!

 

Bence

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Átirányítások 2025-ben: Minden hívás célba ér!

Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.

Kétfaktoros hitelesítés: nem csak az Ügyfélkapun

Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.

2025 call center trendjei: ügyfélszolgálat a felhőben, AI okosan

Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.  

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!