Hang és videómegoszás könnyedén: WebRTC alapok

A problémamentes hang és videómegosztás már nélkülözhetetlen a vállalati kommunikációban. Ezt a fontos feladatot segíti elő egy rohamosan fejlődő technológia, a WebRTC.  Mivel mi, az Opennetworksnél is a  WebRTC-re alapozzuk ilyen fejlesztéseinket, most bemutatjuk Nektek, hogyan működik, miben újító jellegű, és miért lehet hasznos a technológia alkalmazása.

Bemutatás:

 

A WebRTC technológia az oktatástól kezdve az egészségügyön át a telekommunikációs szektorig mindenhol költséghatékony és felhasználóbarát videó megosztó, illetve multicsatornás kommunikációs megoldásokat nyújt a cégek számára. Manapság a pluginek egyre inkább biztonsági problémák frusztráló forrásának tűnnek, a WebRTC viszont egy új, telepítésmentes megoldást biztosít a fejlesztők számára, hogy alkalmazásaik segítségével új és izgalmas módon kössék össze az embereket.

Egy élő videó megosztása egy kameráról egy másik eszközre talán egyszerűen hangzik, de valójában rengeteg a változó tényező egy valós idejű, végpontok közti kommunikációt biztosító alkalmazásban. A hálózatok bonyolultak és nehezen átjárhatóak, a kódolás/dekódolás pedig szintén komplikált feladat, ami kompatibilitási problémákat is felvet. Nem véletlen tehát, hogy bár a WebRTC évek óta létezik, a fejlesztői közösség még mindig nem találta meg a közös hangot minden kérdésben.

P2P és szerver-kliens kapcsolatok:

 

Ahhoz, hogy megértsük a WebRTC technológia újító jellegét, egyet hátra kell lépnünk, és bemutatni, mi különbözteti meg a hagyományos, szerver-kliens alapú kommunikációtól:

Tegyük fel, hogy egy webszervert futtatunk. Ez a szerver valószínűleg egy biztonságos kapcsolatot támogató 443-as TCP porton várja a kliensek kapcsolódását. Bármilyen internetre kapcsolódó eszköz nyithat egy TCP kapcsolatot ezen portok valamelyikével, és küldhet egy HTTP kérelmet a szervernek. A szerver elfogadja a kapcsolatot, megkapja a HTTP kérelmet, generál egy megfelelő HTTP választ és a TCP kapcsolaton keresztül visszaküldi a várakozó kliensnek, ami ezután kezd valamit a válasszal, például megmutatja a tartalmát egy internetes böngészőben. Az ilyen hagyományos szerver-kliens kapcsolatok működtetik a világhálót.

De mi teszi a végpontokat klienssé és szerverré, nem tehetjük-e őket egyenrangú végpontokká? Tegyük fel, hogy két, hanghívásban résztvevő mobiltelefon között szeretnénk kapcsolatot létesíteni. Mindkét eszköz egyenlő lesz a hívásban, abban az értelemben, hogy egyaránt privilegizáltak. Az egyes számú telefon épp olyan könnyen kezdeményezhet kapcsolatot a kettesszámúval, ahogy fordítva.  Egyik sem kliens vagy szerver, így egyszerűen végpontokként hivatkozunk rájuk.

Miért hasznos?

 

Miért válasszuk a végpontok közti közvetlen kapcsolatot? Miért ne közvetítsük az adatokat egy közbülső szerver segítségével? Az egyenlő végpontok közti közvetlen kommunikációnak számos előnye van:

  1. Rövidebb késleltetés. Ez az egyik legkomolyabb érv a végpontok közti közvetlen kapcsolat mellett. A felek egyenlőnek tekintése és az adatok közvetlen küldése nagymértékben le tudja csökkenteni a késleltetést. Ez számos felhasználási területen rendkívül fontos, egy kétirányú videóhívás például komoly különbséget mutat 250 és 500ms-os késleltetés között.
  2. Alacsonyabb költségek. A sávszélesség talán olcsó, de a költségek mégis könnyen megemelkedhetnek, különösen, ha több száz, vagy éppen pár ezer feliratkozó küldi másodpercenként számos megabitnyi videóhívás adatát keresztül a szervereken. Ilyen esetekben a végpontok közti közvetlen kapcsolat létrehozása komoly megtakarítással jár.

A WebRTC ugyanakkor sokkal több, mint egyszerű hálózati kapcsolat-biztosítás. A kapcsolatok önmagukban nem sok haszonnal bírnak, ha nem társul hozzájuk audió vagy videómegosztás funkció, vagy nincs meg a szükséges kapacitás ezek fogadására. 

 

Balázs

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

ChatGPT magyarul: Még messze nem tökéletes

A legismertebb mesterséges intelligenciára épülő nyelvi modell már hangalapon is kommunikál, ráadásul minderre magyarul is képes. Ez viszont még sokszor vezet problémákhoz, így a technológia komolyabb magyar nyelvű megoldások alapjául egyelőre nem használható.

Küszöbön a jövő: MI-segéd ügyfélszolgálaton

A mesterséges intelligencia hangalapú megoldásai rövidesen az ügyfélszolgálatokon is megjelenhetnek. A TTS-rendszerek továbbfejlesztett verziói akár a kollégák hangján is megszólaltathatják a teljes hangmenüt, de az MI a hívásirányításban is nagy segítség lehet.  

Segítség, csalók!!!! – Hogyan ismerjük fel és védekezzünk a spoofing ellen

A digitális világban egyre több veszély leselkedik ránk, amelyek közül az egyik leggyakoribb  a spoofing -  azonosító lopás. Mi történik ilyenkor és hogyan védekezhetünk ellene?

Hanggal hoz közelebb: AI-kommunikáció hangalapon

A ChatGPT egy ideje már nem csak írásban, de hangalapon is működik, amivel a praktikusabb használat mellett lehetőségek egész sorát nyitotta meg. A program nem a telefonos AI-asszisztensek helyét veheti át, viszont kreatívabb feladatokkal is elboldogul, TTS-megoldása pedig az ügyfélszolgálati felhasználáshoz is hasznos lehet.

Nem minden arany, ami MI: ezek a sikertényezők

A mesterséges intelligencia alkalmazása a hazai cégek körében is egyre terjed, a Deloitte kutatása pedig azt is felmérte, miben látják itthon az MI sikeres használatának kulcsát.

Bejegyzés próba 2.

Átirányítási korlátozás funkciónk segítségével minden mellékre külön beállíthatóvá vált, milyen hívásokat hova irányíthatnak át a kollégák.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!