Elágazás: Az ügyfeled a legjobb kezekbe kerül

Múlt héten már láthattátok, hogyan működik grafikus híváslogika tervezőnk egy gyakorlati példán keresztül. Most külön bemutatjuk – ugyanezen a példán – az egyik leghasznosabb funkcióját: az elágazást.

A grafikus híváslogika tervező az egyik legkorszerűbb megoldásunk, aminek segítségével biztosíthatod, hogy ügyfeleid mindig a lehető leggyorsabban jussanak a számukra leginkább hasznos kollégádhoz. A működéséről az előző posztunkban már olvashattatok, de ott még csak egy bekezdésben tettem említést az elágazás funkcióról. Pedig enélkül az egész nem működne.

Az elágazás egy elég beszédes név, hiszen egy olyan elemről van szó a hívásirányításban, aminek segítségével elérhetjük, hogy a beállított paraméterek alapján a híváslogikát több irányban (alfolyamatban) lehessen folytatni. Tehát tulajdonképpen olyan, mint egy forgalomirányító, ami gondoskodik arról, hogy ügyfeled a legjobb kezekbe kerüljön.

Ez még mindig kicsit elvontan hangzik, szóval nézzük inkább a példán keresztül.

A múlt héten a példa kedvéért már sebtében összedobott vállalatunk járműalkatrészeket gyárt – visszapillantó tükröket – nagykereskedelmi és kiskereskedelmi ügyfeleket egyaránt kiszolgál. Az értékesítés elsősorban belföldön zajlik, amin belül kiemelt terület a pest megyei partnerhálózat. Fontos terület az export is, ezen belül főleg Németország, itt a hazai gyártókapacitásba is beszállít a cég.

Az ügyfélszolgálat hétköznap munkaidőben üzemel, de fontos, hogy az ezen kívül telefonálók is megfelelő tájékoztatást kapjanak. A cél az, hogy a kiemelt ügyfeleink minél gyorsabban a megfelelő tudású és nyelvtudású ügyfélszolgálati kollégához jussanak, de senki ne maradjon érdemi ügyintézés nélkül.

Hogyan segít ebben az elágazás elem hat fajtája? Nézzük sorban:

Időfüggő elágazás: Egyszerű, de hasznos megoldás. A bejövő külső hívásokat munkaidőben IVR hangmenübe irányítja a rendszer – ahonnan persze eljuthatnak a megfelelő ügyintézőhöz – munkaidő után és hétvégéken viszont „zárva vagyunk” hangbejátszásra irányít, az ügyfelek pedig visszahíváshoz hangüzenetet kaphatnak. Ezzel párhuzamosan viszont a megfelelő ügyintéző is megkapja a nem fogadott hívások adatait e-mail-ben, ha pedig már létező, korábban felvett ügyfélről van szó, akkor a CRM rendszeren keresztül is.

Elágazás behívó szám alapján: Tegyük fel, hogy példában szereplő cégünk ügyfélszolgálatához több behívó szám is rendelkezésre áll. Ebben az esetben a „hívószám 1” (például a nagyker ügyfélszolgálat) hívószámra érkező hívásokat az egyik (nagyker) IVR hangmenübe irányítja a rendszer, ahonnan eljuthatnak a megfelelő ügyintézőhöz. A „hívószám 2” (ez lehet a lakossági ügyfélszolgálat) hívószámra érkező hívásokat viszont a másik (lakossági) IVR hangmenübe tereli, ahonnan szintén a megfelelő ügyintézőhöz kerülnek.

Telefonkönyv: Említettem, hogy a kiemelt ügyfelek priorizálása fontos szempont, ebben segít ez a hasznos funkció. Például abban az esetben, ha olyan, a telefonkönyvben szereplő telefonszámról érkezik hívás, ami az egyedi mezőben kiemelt ügyfélként és nagyvállalatként van jelölve, akkor a kiemelt ügyfelekkel foglalkozó ügyintézőnél csörög ki a hívás. Ha egy, a névjegyzékben szereplő Rt., vagy Zrt.-től érkezik a hívás, egy másik ügyintéző felé küldi tovább. Abban az esetben pedig, ha a névjegyzékben nem szereplő telefonszámról indították a hívást, simán a Call Center csörög ki.

„Hívószám prefix” típusú elágazás: Szintén egy praktikus megoldás, ami azt teszi lehetővé, hogy terület alapján csoportosítsuk az ügyfeleket.  A példánál maradva az országon belüli, Pest megyei 3628 és 3629-es előhívóval rendelkező telefonszámokról érkező hívások a Call Center mellékére érkeznek, míg a németországi partnerektől, tehát a 49-es országhívó számról érkező hívásokat a kiemelt ügyfélkapcsolatokért felelős ügyintéző fogadja. Ha a beérkező hívás egyik feltételnek sem felel meg, úgy a rendszer egyszerűen egy IVR-ba kapcsol.

„Véletlenszerű” elágazás: Ez elsőre elég furán hangozhat, de hagy magyarázzam el. A működésének lényege az, hogy a rendszer a rögzített ágak egyikét véletlenszerűen kiválasztva irányítja tovább az adott hívást. Ez a megoldás például ügyfél-elégedettség mérésére kiválóan alkalmas. Az elágazás minden ágára egy-egy kérdést helyezhetünk, így a hívó félnek egy véletlenszerűen kiválasztott kérdés kerül bejátszásra.

“Elágazás CDR Egyedi mező alapján”: A számbekérő objektumban megadott értéket API kapcsolaton keresztül továbbítunk a CRM rendszerbe, ahol a kód vizsgálata után (általános szerviz, gumi szerviz stb.) a megfelelő ügyfélszolgálatra irányítható a hívás.

Láthatjátok, mennyi mindenre lehet használni az elágazás funkciót. Segítségével a cégetek munkarendjéhez, az ügyfelek területi elhelyezkedéséhez vagy fontosságához igazíthatjátok a hívás navigálását a rendszerben, így biztosítva, hogy a leghatékonyabban működjön az ügyfélkiszolgálás.

Ha szeretnétek, hogy teljes IVR hívásirányító rendszerünk a rendelkezésetekre álljon, nyugodtan keressétek sales csapatunkat a +36-1-999-6000 telefonszámon és egyeztessünk a részletekről.

 

Jani

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!