Call center operátori felület: minden ami szükséges, semmi felesleges

Egy jól funkcionáló Call center operátori felület egyszerű, a céges igényekhez igazítható, és kizárólag az operátorok munkavégzéséhez szükséges és elégséges funkciókat tartalmazza. Most bemutatjuk, hogyan működik ez a VIPEX Call Center modulban.

Státuszok – utómunka

 

Egy call centeres kolléga munkája – pláne, ha kisebb cégről beszélünk, ahol nem minden esetben csak ez tartozik valaki feladatkörébe – sosem egyszerű. A dolgát azonban jelentősen megkönnyítheti egy olyan rendszer, ami könnyen egyedi igényekre szabható, és alkalmazkodik a rugalmas beosztásokhoz.

Rendszerünk Call center moduljában ezt segítik elő a státuszok. Ezeknek az állapotjelzőknek a segítségével bármelyik operátor jelezheti, hogy épp mit csinál: a rendszer alapvető „kijelentkezett” és „hívható” státusza mellett a jogosult adminisztrátorok bármilyen státuszt hozzáadhatnak, amit aztán a kollégák szabadon állíthatnak. Így például előkerülhet a gyakran szükséges „szünet” vagy „ebédelek” státusz, de tényleg bármi, amire az adott cégénél szükség van.

Különösen hasznos lehet az „utómunka” státusz beállítása, hiszen ebben az esetben az operátorok egy hívás befejezése után jelezhetik, hogy a rendszer ne kapcsoljon nekik újabb ügyfelet, mert még az előző telefon utáni adminisztrációt végzik.

Nagyon praktikus beállítás az automatikus státuszváltás lehetősége is, hiszen ebben az esetben a modul maga kapcsolja nem hívható állapotba a kollégát, nem kell ezt minden hívás után észben tartani. Ugyanígy egy beállított idő elteltével vissza is válthat, szintén kiküszöbölve a feledékenységet. Ebben az esetben a rendszer mindig visszaszámlálóval jelzi, mennyi ideje van még az operátornak az adott státuszban. Ezt persze nem kell feltétlenül kitöltenie, manuálisan bármikor visszaválthat elérhető állapotra.

Aktuális hívás adatok

 

Az operátorok munkáját az is könnyíti, hogy call center rendszerünkben mindig lényeges adatot láthatnak aktuális hívásukkal kapcsolatban. A modul felugró ablakban jelzi nekik a hívásirányt, a telefonszámot (vagy belső hívás esetén a melléket) és a hívás hosszát is. Emellett beállítható, hogy a rendszer az IVR menüpontokat is megjelenítse, vagyis a kollégák azt is egyből lássák, milyen híváslogika alapján kapcsolt hozzájuk az adott hívás. Ezek mind megkönnyítik, hogy az operátor képbe kerüljön az előtte álló feladattal.

Előzmények

 

Egy telefonáló ügyfél kapcsán persze nem csak az aktuális hívásadatok, hanem az előzmények is fontosak lehetnek. Épp ezért a rendszer ezekről is információt ad egy külön ablakban, a kollégák így rögtön tudhatják, az adott számról kivel, mikor és mennyit beszéltek korábban. Nem nagyon kell kiemelni, miért hasznos, ha az operátor egyből tisztában van a korábbi beszélgetésekkel, hiszen így könnyebben láthatja át a hívás célját és vághat bele a probléma megoldásába.

Telefonkönyv szerkesztés

 

Ezt segítheti elő az is, ha a call center rendszerben aktiválják a szerkeszthető telefonkönyv opciót. Ebben az esetben az operátor már a hívás közben felveheti a hívó legfontosabb adatait (név, telefonszám, címkék), és írhat megjegyzést (például a felvázolt probléma típusát) az adott ügyfélhez. Ezt a rendszer automatikusan vagy kattintásra menti, minden bejövő hívás esetén pedig átfuttatja a számot a telefonkönyvön és jelzi, ha már vannak rögzített előzmények.

Operátori űrlap

 

Bár minden ügyfél igénye egyedi, azért előfordulhatnak gyakran felmerülő általános kérdések és problémák. Ilyen esetekben sokat segíthet az operátoroknak egy előzetesen összeállított lista, ami alapján végigmehetnek a leggyakoribb szükséges kérdéseken és rögön rögzíthetik is a válaszokat. Erre jó az operátori űrlap funkció, amit kérésre aktiválhatunk a rendszerben, a megfelelő jogosultsággal hozzáférő operátorok pedig hívás közben vagy után kitöltve menthetik a rendszerben. Ezekről egyébként a modul statisztikát is vezet, ami értékes információkat adhat a cégnek a legtöbbször előforduló ügyféligényekről.

Nem fogadott hívások

 

Még egy hasznos funkcióról érdemes beszélni, ez pedig a nem fogadott hívások automatikusan frissülő listája. Ha a funkciót aktiváljuk, a call center rendszer minden fontos adatot megjelenít az operátoroknak a sikertelen beérkező hívásokról, ha pedig valaki sikeresen visszahívja az adott ügyfelet, akkor a szám egyből lekerül a listáról. Ha a visszahívást egy kolléga csak megpróbálja, de nem sikerül, akkor a rendszer hagy egy beállítható türelmi időt, mielőtt visszateszi a számot a listára, így elkerülve, hogy a munkatársak újra és újra ugyanazt a számot próbálják elérni sikertelenül.

Tudjuk, hogy ez így egyben rengeteg észben tartandó funkciónak és sok-sok adminisztrációnak tűnhet a kollégák számára. Fontos azonban megjegyezni, hogy mindezt teljesen a cég saját igényeire lehet szabni. A supervisorok beállíthatják, hogy az operátorok milyen funkciókhoz vagy milyen státuszokhoz férhetnek hozzá, ezzel tökéletesen átláthatóvá téve a rendszert. Mindent megkapsz, amire szükséged van, de semmit, amit feleslegesnek érzel.

 

Zsolt

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!