A nélkülözhetetlen IVR – négy ok a használatra

Egy hatékony IVR-rendszer virtuális telefonközpontodban sokkal egyszerűbbé teheti az életet ügyfélszolgálatod számára, miközben ügyfeleid is gyorsan juthatnak fontos és releváns információkhoz.

Mind találkoztunk már a frusztráló helyzettel, amikor egy ügyfélszolgálatot felhívva előre rögzített üzenetek és nyomógombos opciók végeláthatatlan sora fogad, amin csak nehézkesen átvergődve jutunk el a tényleges ügyintézőig. Ezt ismerve sokan gondolják, az előre felvett üzenetek bejátszását lehetővé tevő IVR-rendszer csak egy akadály, pedig jól használva egy nélkülözhetetlen eszköz lehet céged számára.

Egy rosszul megtervezett rendszer valóban gátat képez az ügyfelek és a kollégáid között, egy jól kiépített megoldás ellenben az előbbiek számára gyorsabb és hatékonyabb megoldásokat, míg utóbbiaknak ezáltal felszabaduló időt és így extra kapacitást biztosít. Most mutatunk négy okot, ami miatt mindenképpen érdemes alkalmaznod.

1.  Hatékony irányítás

 

Ha IVR-rendszered hatékonyan tereli az ügyfeleket a számukra leginkább megfelelő megoldás felé, már sokat tettél a call centered gördülékeny működéséért. Egy jól felépített rendszer néhány kattintásból a megfelelő részleghez vagy kollégához irányítja az ügyfelet, ezáltal időt spórol neki és munkatársaidnak is. Ha ehhez még a várakozó sor funkciót is hozzákapcsolod, garantálhatod ügyfeleid elégedettségét.

2. Önkiszolgálás

 

Az ügyfelek szeretik, ha úgy érzik, megoldhatják a saját problémáikat. Ha statisztikát vezetsz a beérkező hívásokról és felméred, milyen ügyekben hívnak a leggyakrabban, ezt könnyen garantálhatod nekik. Nem mellesleg időt is spórolsz a kollégáid számára, akik így többet foglalkozhatnak a bonyolultabb kérdésekkel.

Vegyünk egy példát: a szállodai ügyfélszolgálatra a lemondás miatt telefonálók esetét. Vegyél fel egy üzenetet, amiben felmondod a lemondás feltételeit és ebben az esetben a telefonálók 20%-a máris megkapja a számára szükséges információkat anélkül, hogy beszélnie kéne az ügyfélszolgálattal.

Ennél egy fokkal bonyolultabb megoldás, de mondjuk egy szállítási cég esetében nagyon hasznos, ha az IVR-rendszer összeköthető a csomagkezelési felülettel. Ebben az esetben az ügyfél a rendszer segítségével ellenőrizheti a kiszállítás állapotát, vagy éppen új átvételi időpontot állíthat be, mindezt a kollégák segítsége nélkül. Ezzel akár 60%-kal is csökkenthető egy ilyen ügyfélszolgálat terhelése.

3. Felmérések 

 

Ha céged – akár megbízásból, akár saját adatgyűjtésre – telefonos felméréseket végez, az IVR erre is hatékony megoldást nyújthat. Ebben az esetben az ügyféllel ugyan a kolléga lép kapcsolatba, de a kérdéseket már egy előre rögzített felvételről hallhatja, és a gombok segítségével válaszolhat. Ezalatt a munkatársak bármilyen más, hasznos feladatot elvégezhetnek.

Egy ilyen megoldás személyes vagy kellemetlen információk gyűjtésére is alkalmas lehet, például az egészségügyben. Az emberek könnyebben válaszolnak betegségeiket vagy függőségeiket firtató kérdésekre ha ezeket egy gépi hang teszi fel, mintha valódi kollégáiddal kéne megbeszélniük. A válaszaikat rögzítheted, vagy alakíthatod úgy a kérdőívet, hogy a gombok nyomásával megválaszolják a kérdéseket.

4. 7/24 elérhetőség 

 

Az IVR sohasem alszik. Még ha ügyfélszolgálatod nem is üzemel munkaidőn kívül, az előre rögzített üzenetekkel az ügyfelek bármikor releváns információt hallhatnak, így sosem érzik magukat egyedül hagyva a problémájukkal. Szintén tájékoztathatod őket arról, személyes ügyfélszolgálatod mikor lesz elérhető, esetleg megadhatsz egy számot vészhelyzetre, ha az iparág amiben céged üzemel ezt megkívánja.

 

Gyula

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

Újra legyen techmentes karácsonyod!

Idén is sikeres és kihívásokkal teli évünk volt veletek! Köszönjük nektek, hogy együtt dolgozhatunk: mi a szűkebb csapat és MI – közösen – az ügyfelekkel, partnerekkel kiegészített nagy Opennetworks csapat!

Fine dining: létszámtervezés call centerben

Képzeld el, hogy egy fine dining éttermet vezetsz, első rangú konyhával. A séf francia, a cukrász olasz, az étel remek, a vendégek mégis elégedetlenek. Pont így működik az ügyfélszolgálatod is, ha nem megfelelően szervezed meg a műszakot.

Hiteles hangon – hangrögzítés régen és ma

Hangfelvétel: első ránézésre nem is jut eszünkbe, hogy már több, mint 160 éves lehet ez a technológia. A hangok tárolása azóta velünk van, de mostanság olyan biztonsági kérdéseket is felvet, amivel korábban eszünkbe sem jutott foglalkozni

AI az ügyfélszolgálaton: így NE használd!

A mesterséges intelligencia felhasználásra számos pozitív példa van a call centerekben, de bőven vannak kerülendő gyakorlatok is.

Dashboard: kiemelt statisztikák, trendek, megoldások 2024-ben

Egy jó ügyfélszolgálat felépítéséhez ma már elengedhetetlen, hogy hatékonyan mérjük a rendszer teljesítményét, ehhez pedig szükség van egy jó dashboard felületre. Megmutatjuk, ezen a téren milyen trendek és megoldások vannak manapság. 

Oldd meg egyszerűbben: kimenő IVR a hatékonyabb ügyféltájékoztatásért

Az ügyfélszolgálati csapatok munkáját egyre gyakrabban segítik olyan okos megoldások, melyek célja a kollégák tehermentesítése. Ezek közé tartozik VIPeX kimenő IVR funkciója is.

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!