API integráció – céges rendszer összekapcsolása ügyfélszolgálattal

Az API kapcsolatok segítségével a céges ügyfélkezelési rendszerek könnyen összekapcsolhatók a VIPeX felhő alapú telekommunikációs rendszerével, így költséges utómunka nélkül tárolhatók és használhatók fel a hívások adatai. 

Fejlesztőként sokszor futok bele olyan helyzetbe, hogy egy megoldás működésének lényegét kell elmagyaráznom valakinek. Ilyenkor többször fordul elő, mint nem, hogy pár elhangzó mondat, meredekebb szakkifejezés és értetlenkedő arckifejezés után taktikát váltok: megpróbálom gyakorlati oldalról megközelíteni a kérdést.

 

Elvégre mondhatnám azt, hogy a megfelelő API kapcsolatok megléte ma már elengedhetetlen az ügyfélkezeléshez a vállalati telekommunikációban, hiszen a legtöbb helyen alkalmazott CRM rendszereknek folyamatosan kommunikálnia kell a felhő alapú call centerekkel… és ez az utolsó betűig igaz lenne. Csak épp a legtöbben nem értenék meg belőle a lényeget.

A gyakorlati megközelítést szeretem akkor is alkalmazni, amikor blogolok, ha pedig már itt tartunk, ennek előnyét be is mutathatom egy olyan nagyon hasznos, de sokszor nem megértett témán, mint az API kapcsolatoké.

Kezdjük az elején: mire jó az API kapcsolat?

Szolgáltatásunk, a VIPeX úgynevezett API-k (Application Programming Interface) segítségével képes két irányú kommunikációt folytatni külső rendszerekkel. Ilyen rendszer lehet az említett vállalati ügyfélkezelésben nagyon gyakori CRM, de ez csak egy opció a több közül.

 

Ez a kapcsolat a rendszerek közül állhat adatküldésből, de megvalósítható az is, hogy a VIPeX minden telekommunikációs funkciója vezérelhető legyen egy külső ügyfélkezelő rendszerből.

Az adatküldésre alapvetően három, a híváslogikában elhelyezhető standard megoldásunk van.

  • Adatlekérdezés API – ez például abban az esetben lehet hasznos, ha a CRM rendszer tárolja, hogy melyik ügyfél hívószámához melyik sales munkatárs melléke kapcsolódik üzletkötőként. Amennyiben ettől az ügyféltől érkezik hívás, az könnyen a megfelelő mellékre irányítható tovább. Így mindenki azzal a kollégával maradhat kapcsolatban, akivel megkezdte a folyamatot.
  • Bejövő hívás értesítő API – Jó példa erre, ha a CRM rendszer tárolja az ügyfelek adatai között az ügyfél hívószámát, és az erről a számról bejövő hívás esetén megnyitja az ügyfélkartont a hívás fogadásakor. Így az ügyintézőnek egyből minden lényeges információ rendelkezésére áll.
  • Hívás végi adatküldés API – ennek a megoldásnak a feladata, hogy minden bejövő vagy kimenő telefonhívás végén elküldje annak adatait, beleértve a rögzített hangfájlt, ha van. A gyakorlatban ez az API teszi lehetővé, hogy a CRM rendszer az ügyfélkartonban tárolja a hívásinformációkat, amiket egy későbbi hívás során akár lekérdezhet

Két fontos dolgot kell még megemlítenem. Egyrészt, hogy ezek a megoldások gyorsan, egyszerűen, kódolás nélkül vagy minimális programozással (azaz low-code/ no-code) megvalósíthatók. Egyáltalán nem kell informatikai szakértőnek lenni a rendszer kezeléséhez.

 

Másrészt a fent említett alapvető megoldásokon túl ügyfeleink kérésére egyedi fejlesztéseket is végzünk. Erre két jó példa a Sólyomsoft Kft. és a JHP Time Bt. Seiko szerviz számára megvalósított projektünk. A két céggel való közös munkánkról bővebben olvashattok az ügyféltörténeteink között, az API kapcsolatok terén ezt valósítottuk meg náluk:

  • A Sólyomsoft számára fejlesztettük a  „Telefonkönyv bejegyzés létrehozása, lekérdezése, módosítása, törlése” API-t. Ez a megoldás az ügyfél rendszeréből indított API hívással lekérdezi, módosítja, vagy törli a VIPeX telefonkönyv adatait. Így lehetőség van arra, hogy a telefonkönyvet csak az egyik alkalmazásban kelljen szerkeszteni és naprakészen tartani, ami automatikusan frissül a másik rendszerben is. 
  • A JHP Time számára pedig a híváslogikába építettünk olyan API lekérdezés elemet, aminek segítségével az ügyfél emberi segédlet nélkül megtudhatja, hogy szervízben lévő órája elkészült-e már.

Remélem, hogy a gyakorlati példáimból jobban érthetővé válik az API kapcsolatok fontossága. Ha részletesebb szakmai leírásra vágytok, akkor honlapunkon megtalálható az API dokumentációnk, illetve Tudástár anyagunk is van a témában. Ha pedig az érdekelne, a Ti egyedi problémáitokra hogyan tudunk megoldást találni, keressétek bátran a kollégákat, akik szívesen tartanak bemutatót vagy konzultációt.

Imo

Olvasd el
legfrissebb bejegyzéseinket!

API integráció – céges rendszer összekapcsolása ügyfélszolgálattal

Az API kapcsolatok segítségével a céges ügyfélkezelési rendszerek könnyen összekapcsolhatók a VIPeX felhő alapú telekommunikációs rendszerével, így költséges utómunka nélkül tárolhatók és használhatók fel a hívások adatai.

Megújul az Opennetworks

Az Opennetworks felhő alapú telekommunikációs szolgáltatásai mostantól megújulva, de továbbra is a megszokott minőségben érhetők el. Elmondjuk, mit jelent számunkra a megújulás.

Jogosultság szerepre szabva

VIPeX felhő alapú call center szolgáltatásunk jogosultságkezelési megoldásai mindenki igényre választ nyújtanak, a kisebb cégektől a több telephellyel működő bonyolult nagyvállalati rendszerekig. 

Átirányítások 2025-ben: Minden hívás célba ér!

Az Opennetworks átirányítási megoldásai 2025-ben is a legmodernebb ügyfélszolgálati szolgáltatások közé tartoznak a piacon. Hoztunk három példát, amivel bemutatjuk, az egyszerűtől az extrémig hogyan lehetnek megoldás minden helyzetre egy call centerben.

Kétfaktoros hitelesítés: nem csak az Ügyfélkapun

Modern biztonsági rendszer már nem létezik kétfaktoros hitelesítés nélkül, az Ügyfélkapu átalakításával pedig most szélesebb körben is megismerik ezt a kifejezést.

2025 call center trendjei: ügyfélszolgálat a felhőben, AI okosan

Évindító blogposztunkban megírtuk, mire számítunk 2025-ben a telekommunikáció és a call centerek világában, a felhő alapú megoldások további terjedésétől az AI-mánia mérséklődéséig.  

Teszteld most
mi a válaszunk a kérdéseidre!

Keress minket, hogy egy online vagy személyes bemutatón egyeztethessük kérdéseidet
és azt, hogyan segíthetjük céged fejlődését!

Próbáld ki most milyen egyszerű felépítened a céged számára
optimális kommunikációs és ügyfélszolgálati megoldást! 30 napig
költségmentes, testre szabott Felhőközpontod akár néhány perc,
vagy óra múlva használhatod!