Kezeld hatékonyan: kimenő hívások a VIPeX-ben

Gondolkodtál már, hogyan tehetnéd hatékonyabbá vállalkozásod hívásait? Megújult VIPeX (virtuális IP telefonközpont) szolgáltatásunk a hívások kezeléséhez, átirányításhoz is számos hasznos funkciót nyújthat számodra. Legnagyobb előnye, hogy a mellék-mellék közötti, illetve a hálózaton belüli hívásokra teljes ingyenességet biztosít, a kimenő vagy bejövő, belföldi vagy akár külföldi telefonálás esetén pedig az alapszolgáltatás és több csomagfüggő megoldás révén ad széles körű lehetőségeket. Eheti blogposztunkban a kimenő hívások kezelésének megoldásait mutatom be Nektek.

Alapszolgáltatások

Virtuális IP telefonközpont rendszerünk legfontosabb kimenő hívásokhoz kapcsolódó szolgáltatása, hogy hálózaton belül ingyenes kommunikációt biztosít. Bármilyen két, a VIPeX mellék között végbemenő hívás díjmentes, akkor is, ha vezetékes és akkor is, ha rendszerbe integrált mobil számhoz kapcsolódik. Sőt, akkor sincs probléma, ha az egyik mellékhez külföldi szám tartozik, a rendszer a több országban működő céged számára is lehetővé teszi az ingyenes belső kommunikációt.

Szintén fontos, hogy előfizetőként nem kell, hogy a hívásaidat (vagyis magát a forgalmi szolgáltatást) a VIPeX-el együtt vedd, bármilyen más szolgáltatónál lévő számod is hozzáadható a rendszerhez mellékként (SIP port szolgáltatás). Ezzel a megoldással megtarthatod máshol meglévő kedvezményeidet (például korlátlan hívás, vagy flottás kedvezmény), miközben ugyanúgy részesülsz a fent említett rendszeren belüli ingyenes kommunikáció előnyeiből, illetve a számodra legkedvezőbb díjú irányba indíthatod az egyes hívástípusokat vagy akár egyes hívásokat.

A kimenő hívások korlátozásának lehetősége szintén fontos alapszolgáltatása a rendszernek. A VIPeX-ben mellékenként (alap és felhasználói egyaránt) beállítható, hogy milyen irányokba lehet hívásokat kezdeményezni az adott mellékről. A rendszerben az alapszolgáltatás részeként hat kategóriát korlátozhatsz, tilthatod például a külföldi, a magyar emeltdíjas vagy mobil számok hívását is.

Ezzel lehetőséged van a kollégák munkájának személyre szabására, például megadhatod, hogy egy munkatársad kifejezetten külföldi, vagy épp csak magyar ügyfelek hívására specializálódjon. Emellett meggátolhatod azt is, hogy bárki költséges személyes hívások lebonyolítására használja fel a céges rendszert.

Ezek az előre beállított kategóriák a legtöbb cég igényeinek tökéletesen megfelelnek, de ha további, egyéni korlátozásokat igényelsz, akkor egyes szolgáltatáscsomagokra előfizetve ezeket is elérheted.

Csomagfüggő szolgáltatások

A csomagfüggő szolgáltatások a kimenő hívások irányának jóval egyedibb korlátozását teszik lehetővé számodra. Az alapértelmezett sémákon túl bármilyen tiltást vagy külön engedélyt hozzáadhatsz, megakadályozva (vagy lehetővé téve) például egyetlen mobilszolgáltató számainak hívását. Sőt a tiltásod akár csak egyetlen megadott számra is vonatkozhat.

Szintén fontos, hogy a PIN kódos hívások révén a VIPeX rendszer kivételek hozzáadását is lehetővé teszi. A készüléken megadott személyes kódok segítségével a megadott korlátozások bármelyik melléken és készüléken feloldhatóak, így biztosítva nagyobb rugalmasságot. Tehát ha mondjuk a tárgyalóban található készüléken korlátozva vannak a külföldi hívások, mert nem szeretnéd, hogy a takarító onnan hívja ukrajnai rokonait, te PIN-nel rendelkező munkatársként így is gond nélkül telefonálhatsz majd.

Céges kóddal valamennyi felhasználó rendelkezik a rendszerben, egy csomagfüggő szolgáltatás azonban úgynevezett személyes PIN-kód megadását is lehetővé teszi. Ezt beütve szintén felolthatod a korlátozásokat, a kimenő hívások díja viszont innentől nem a céges elszámolás részét képezi, hanem az adott felhasználó saját költsége lesz. Ezáltal még jobban elkülönítheted a céges és magánjellegű hívásokat.

Amennyiben egy mellékhez több hívószám is tartozik, lehetőséged van a kimenő hívásnál használt és megjelenített szám kiválasztására is. Az alapszolgáltatásban egyetlen alapértelmezett beállítást választhatsz, a csomagfüggő megoldás részeként viszont előnyösebb módon, akár hívásonként is módosíthatsz. Így például ha külföldi ügyfelekkel tárgyalnál, telefonálhatsz a számukra bizalomgerjesztőbb helyi számról, hazai partnereidnél pedig azonnal visszaválthatsz.

 

Gyula

0

Szólj hozzá