Számhordozás a felhő alapú szolgáltatások esetében

Számhordozás – A legfontosabb tudnivalók

Tapasztalataim szerint az árajánlat kérések döntő többsége kezdődik azzal a mondattal, hogy „Szeretnénk jelenlegi számainkat megtartani..” Most arról szeretnék egy kicsit bővebb felvilágosítást adni, erre miként van lehetőség a felhő alapú telekommunikáció világában.

Mi a számhordozás? Miért jó?

A számhordozást a 2/2012. (I. 24.) NMHH rendelet szabályozza, mely érvényes vállalati telekommunikációs szolgáltatásokra is. Ennek értelmében az Előfizetőknek lehetősége van arra, hogy az élő előfizetésben levő telefonszámaikat egy másik szolgáltatóhoz áthordozzák. Azaz a szolgáltatást máshol, másképp veszik igénybe, de továbbra is ugyanazokon a telefonszámokon. A számhordozás akkor nagyon hasznos, ha régóta használt telefonszámról van szó, amelyeket a partnerek már jól ismernek, esetleg névjegykártyákon, egyéb céges nyomtatványokon is szerepel, így fontos, hogy a szolgáltatóváltás ellenére is éljenek tovább a telefonszámok.

Hogyan kezdeményezhető a számhordozás? Mire kell figyelni?

A számhordozást minden esetben az átvevő, azaz új szolgáltatónál kell kezdeményezni. Fontos, hogy a számhordozás feltétele, hogy élő előfizetésben legyenek a telefonszámok, így a számhordozást megelőzően a szerződést semmiképp sem szabad felmondani. További feltétel, hogy ne legyen 30 napnál régebben lejárt számlatartozás. Érdemes előre megnézni, hogy analóg telefonszám(ok)ról, vagy ISDN számmezőről van-e szó, mert ezt a számhordozási eljárás során pontosan meg kell adnunk az átadó (azaz korábbi) szolgáltatónak. Fontos még, hogy ha ADSL szolgáltatás van a telefonvonalon, akkor az a számhordozást követően meg fog szűnni, így erről is érdemes a számhordozást megelőzően tájékozódni a korábbi szolgáltatónál.

Hogyan zajlik a számhordozás a gyakorlatban?

Először a számhordozási nyilatkozat és űrlap kitöltésére van szükség, ezzel egyidőben pedig a szerződés kerül megkötésre. Ha mindez megtörtént, elindítható a számhordozás. A legkorábbi választható időpont a számhordozás elindítását követő 2. munkanap, de későbbi időpont vagy konkrét dátum is megadható. Felvesszük a kapcsolatot az átadó szolgáltatóval, akik ellenőrzik az adatokat, illetve a feltételek teljesülését (élő előfizetés, számlatartozások), és ha minden egyezik, engedélyezik a számhordozást a kért időpontra. A számhordozás a kiválasztott napon 20 és 24 óra közt valósul meg, általában 20 óra után néhány perccel már át is kerül a telefonszám és az új rendszerben működik tovább, így szolgáltatás kiesésre csak nagyon ritkán van példa.

Bízom benne, hogy ezzel a bejegyzéssel a számhordozás bonyolultnak tűnő folyamata is egyszerűbbé és átláthatóbbá válik, még akkor is, ha újfajta, felhő alapú szolgáltatást kíván igénybe venni.

Dóri

0

Szólj hozzá