Ügyfélbarát szerződések

Jogoskodó: ügyfélbarát szerződések

2017. október 24-től – a távközlési szerződések feltételrendszerét  meghatározó Elektronikus Hírközlési Törvény (Eht.) változása alapján – módosulnak a távközlési szolgáltatók általános szerződési feltételei és így a mi ÁSZF-ünk és előfizetői szerződéseink is. A jogszabály alkotóinak legfőbb célja a módosítással az volt, hogy a fogyasztói jogok jobban érvényesülhessenek a távközlési szerződések esetében.  Bár nálunk a legtöbb ügyfél üzleti előfizető, ahol több a lehetőség arra, hogy kölcsönös előnyök alapján másban állapodjunk meg, most összeszedjük, hogy mi változott és mit kell, vagy érdemes figyelembe vennetek ennek kapcsán.

Csökken a hűségidő időtartama

Szeretjük vagy nem, a szerződésekben általában a valamit valamiért elve érvényesül. Ha jobb árat, kedvező feltételeket, kedvezményt vagy ingyenes/olcsó készüléket szeretnél kapni, vállalnod kell, hogy egy meghatározott időpontig igénybe veszed a szolgáltatást. Ezt köznyelven hűségidőnek, szerződéses nyelven határozott időtartamnak nevezzük. Fontos változás, hogy a határozott idejű – hűségidős – szerződések legfeljebb 12 hónapos hűségidővel lesznek köthetők. Ez jó hír az előfizetőknek, viszont érdemes megfontolni, hogy jó hír-e az üzleti előfizetőknek. Az üzleti előfizetők esetében a távközlési szolgáltatások biztosításának számos feltétele van, így például eszközök kellenek (telefonkészülékek, routerek stb.). Ha ezeket 12 hónap alatt kell kifizetni vagy a havi díjban „megtéríteni” a szolgáltatónak, akkor az egészen biztosan növekvő díjakat jelent. Már a törvény alkotói is látták ezt, hiszen külön megjegyezték, hogy pl. a mobil telefonkészülékeket tartalmazó előfizetői csomagok esetében nem kell ezt a feltételt alkalmazni a lakossági előfizetőkre sem. Üzleti előfizetők esetében ettől – közös megegyezéssel – el tudunk térni és mi javasoljuk is, hogy erről állapodjunk meg, mert pl. két éves hűségidővel lényegesen kedvezőbb feltételeket tudunk biztostani, főleg mikor eszköz-bérletet vagy berendezéssel kombinált csomagot adunk ügyfeleinknek.

Ha a szerződés lejár

Esetleg más szolgáltatóknál már tapasztalhattátok, hogy a hűségidő lejártával vagy egekbe szöknek a díjak, vagy újabb hűséget kell aláírni, sokszor a korábbinál rosszabb feltételekkel. Ezért foglalták jogszabályba, hogy a határozott idő lejártával ugyanolyan feltételekkel kell nyújtani a szolgáltatást, mint addig: ár, termék-összetétel, stb. nem változhat. Nálunk ez már eddig is így volt, “önként”, így esetünkben ez a döntés nem változtat az eddig is kedvező gyakorlaton: ha lejár a hűségidő, minden pont annyiba került eddig is és fog kerülni a jövőben is.

Ha változnak a feltételek

Bár ez nálunk szintén nem volt eddig sem gyakorlat, de a jövőben nem lehet majd a határozott idő alatt „trükközni”. Ha változnak a szerződéses feltételek (díjak), akkor a határozott idővel kötött szerződések is felmondhatók majd azonnali hatállyal, jogkövetkezmények nélkül. Ha módosul az ÁSZF – így a Díjszabás is – az ügyfélnek az értesítést követően 45 napja lesz az egyoldalú, azonnali hatályú felmondásra.

Felelős szolgáltatóként fontosnak tartjuk, hogy ismerjétek jogaitokat és hogy ezek tudatában, a kölcsönös előnyök figyelembe vételével kössük meg Veletek előfizetői szerződéseinket. Így biztosan elégedettek lesztek és örömmel maradtok tartósan ügyfeleink.

Zsolt

0

Szólj hozzá