VoIP szolgáltató

Blogunk rendszeres olvasóinak nem kell már elmagyaráznunk mi a VoIP szolgáltatás és hogyan, milyen szolgáltatás skálát nyújt egy VoIP szolgáltató. A VoIP szolgáltatások rohamos hazai terjedésével összefüggésben nagyságrendekkel nőtt a lehetőségek száma is. Ezért úgy döntöttünk ideje egy kis összefoglalásnak: miért válasszunk VoIP szolgáltatást és hogyan válasszunk VoIP szolgáltatót?

10 érv az üzleti VoIP mellett

01 Költségcsökkentés

  • beruházási költségek kiváltása
  • üzemeltetési költségek csökkentése (hálózat, karbantartás, fejlesztés)
  • alacsonyabb hívásdíjak

02 Kevesebb IT erőforrás igény

  • jelentős belső IT erőforrás szabadul fel
  • a rendszer-üzemeltetés a „felhőből” érkezik

03 Helytakarékos megoldás

  • nem kell szerverszoba az alközpontnak
  • több telephelyes vállalkozásoknak
  • távmunkához ideális

04 Üzletfolytonosság

  • magas biztonságú adatközpontokban üzemel
  • nincs elveszett hívás

05 Skálázhatóság

  • az aktuális célokhoz és mérethez szabható
  • gyorsan kiépíthető

06 Számos üzleti funkció

  • irodai funkciók (IVR, csengetési logika, follow me)
  • csengetési csoportok, call center, hangrögzítés
  • marketing és értékesítés támogató funkciók

07 Rendszertámogatás

  • szolgáltatói szoftverfrissítések
  • folyamatos működéstámogatás és helpdesk

08 Hatékonyság

  • folyamatos elérhetőség – bárhonnan, bármikor
  • helytől független üzleti kapcsolatok és együttműködési lehetőség (távoli mellékek hívása ingyenes, telefon-konferencia, fax-to-email, hangposta e-mail)

09 Mobilitás

  • vonalas telefonszámon érhetnek el, bárhol is vagy
  • üzleti számodról telefonálhatsz, bárhol is vagy

10 Arra figyelhetsz, amire kell: az üzletre

  • problémamentes megoldás – az üzletre koncentrálhatsz
  • az üzleti funkciók növelik a versenyképességet

VoIP szolgáltató választás

Jó néhány évvel ezelőtt – a VoIP elterjedésének kezdetén – a VoIP szolgáltatás melletti döntés elsődleges szempontja a „legolcsóbb telefonálás számtógépről vagy mobilról” volt. Így a VoIP-ot választók többsége elsősorban valamilyen alkalmazást – Viber, WhatsApp, Skype – választott.

Ezt az idő rég túlhaladta az üzleti szektorban: jelenleg már a KKV szektorban működő cégek többségének is összetett telekommunikációs igényei vannak – telephelyek kezelése, külföldi iroda, távmunka, mobil munkatársak, ügyfélszolgálat, IVR, hangrögzítés, rugalmas hívásirányítási lehetőségek, integráció az üzleti alkalmazásokkal – és ehhez keresnek komplex telekommunikációs megoldást, egyre inkább IP alapon.

Ahogy változnak a telekommunikációs igények, úgy változik a VoIP szolgáltató választásának szempontrendszere is. Ha valaki megbízható, költséghatékony, rugalmas megoldást keres, elsősorban az alábbi szempontokat érdemes mérlegelni.

VoIP telefonszolgáltatás vagy IP telefonközpont?

Ha kifejezetten az „olcsó telefonálás” a cél és erre keresünk megoldást, akkor megfelelő lehet egy VoIP telefonszolgáltatás választása. Összetettebb üzleti igényeinkre – ld. fent – viszont mindenképpen az IP alapú telefonközponti környezet érdemes kialakítanunk.

Telepített IP telefonközpont vagy felhő alapú megoldás?

A telekommunikációs megoldások esetén a hosztolt, IP alapú technológiával egy vállalat nagyon sok időt, energiát és pénzt tud spórolni. Mivel a hardvert és a szoftvert ez esetben nem a cég szerzi be, jelentős lesz a költségcsökkentés.

Kiválthatók a telefonközpont beruházási költségek, jelentősen csökkennek az üzemeltetési költségek, s mindezek mellett a hívásdíjak is kedvezőbbek minimum 30 – 50 %-kal. Jelentős belső IT erőforrás szabadul fel, a rendszer-üzemeltetés a felhőből érkezik. Az üzletfolytonosságot támogatja, hogy ezek a megoldások magas biztonságú adatközpontokban üzemelnek és a különböző beállítási lehetőségek miatt gyakorlatilag nincs elveszett hívás.

A gazdasági döntések során több szempontot is figyelembe kell venni. A felhő alapú telekommunikációs megoldásnál nincs szükség telefonközpont beruházásra. Ez a tétel több százezer forinttól több millió forintig terjedhet. Egy 10 mellékes hosztolt szolgáltatásnál egy kisebb központ költségét sem fizeti majd ki az ügyfél több év alatt sem. Emellett a saját központ üzemeltetése is pénzbe kerül, elsősorban azért, mert ahhoz külső informatikai szakember bevonása, vagy saját informatikai munkatárs szükséges.

Hazai VoIP szolgáltató, vagy nemzetközi megoldás?

Néhány esetben – elsősorban multinacionális környezetben – elvárás az, hogy az egész cégcsoport ugyanazt a megoldást, illetve VoIP szolgáltatót használja. Minden egyéb esetben a magyar nyelven beszélő szakembergárda és ügyfélszolgálat, a helyi rendelkezésre állás, az azonos jogi környezet és a rugalmasabb hozzáállás a hazai VoIP szolgáltató választása mellett érv.

Informatikai VoIP szolgáltató vagy telekommunikációs cég?

Egy bejegyzett telekommunikációs szolgáltató – igy Az Opennetworks is – szigorú jogszabályi kötelezettségek betartásán keresztül vállalja mindazokat a garanciákat – hangminőség, segélyhívások elérhetősége, adatbiztonság, számhordozás – amiket egy megbízható telefonszolgáltatást nyújtó partnertől elvár egy cég. Így az SLA, az ügyfélszolgálat, a hibaelhárítási folyamat, valamint az adatkezelés és az adatbiztonság területén adott esetben megbízhatóbb partner lehet, mint egy olyan IT szolgáltató, akit nem köt a Hírközlési Törvény (Eht.) szigora.

Az Openentworks számokban – miért érdemes minket választani az IP átálláshoz?

Több, mint 14 éve vagyunk jelen magyar telekommunikációs szolgáltatóként, több ezer elégedett vállalat, vállalkozás és intézmény az ügyfelünk. Cégünk az NMHH-nál bejegyzett teljes értékű telefonszolgáltató.

IP alapú (VoIP) telekommunikációs megoldásainkat a legkisebb vállalkozástól a multinacionális és intézményi ügyfélkörig ajánljuk.

  • Elégedett és hűséges előfizető ügyfél: 6.359 db
  • Számlázott perc kimenő telefonhívás évente: 10.886.831 perc
  • VIPeX mellék vállalati előfizetőinknél: 6.392 db
  • 19 munkatárs, 110+ év telekommunikációs tapasztalattal.

Zsolt

0

Szólj hozzá