VIPeX: modern hívásirányítási funkciók

Akárcsak a kimenő és bejövő hívások esetében, megújult VIPeX rendszerünk a hívásirányítás funkciók területén is számos lehetőséget ad arra, hogy egyszerűvé és jól szervezetté tegye a vállalati telekommunikációdat.

A szokásos és bármilyen korszerű telefonkészülékről elérhető lehetőségek – mint pl. a hívásvárakoztatás, hívástartás és átkapcsolás – mellett már az alapszolgáltatások között számos hívásirányítási lehetőséget nyújtunk, amiket jó néhány további opció egészít ki az egyes szolgáltatáscsomagokban. Eheti blogposztunkban ezeket mutatjuk most be.

Az Átkapcsolás és hangbejátszás hívás közben gyorsgombokkal (DMTF) funkció lényege, hogy segítségével a felhasználók készülékükön, egy előre rögzített gyors gomb kombinációval hajthatnak végre hívás közben – a hívás megszakítása nélkül – meghatározott műveleteket, amik lehetnek átkapcsolások (hívások) és – előfizetői csomag függvényében – hangfelvétel bejátszások.

Szóval egy beérkező hívást a Szolgáltatás Portálon beállított készülékgomb kombinációval (pl. #37), annak megszakítása nélkül továbbíthatsz egy kollégánkhoz. Ha a hangbejátszási opcióra is kiterjed az előfizetői csomagod, akkor pedig egy ugyanilyen gyorsgomb kombinációval hívás közben bejátszhatsz egy hangfelvételt, tehát pl. kimenő hívás közben is megvalósíthatod az GDPR-nak megfelelő adatkezelési vagy hangrögzítési tájékoztatást.

A hívószám kihívás során történő megjelenítése, vagy annak tiltása alap funkció, akárcsak a hívás átirányítás, ami történhet mellékre vagy külső hívószámra. Ezt az átirányítást a Szolgáltatás Portálon kétféle módon is be lehet állítani.  Egyrészt minden felhasználó beállíthat saját mellékére átirányítást, másrészt az adminisztrátorok bármelyik mellékre vagy telefonszámra beállíthatnak átirányítást.

Ezek az átirányítások lehetnek minden hívásra vonatkozók (azonnali), de történhetnek akkor is, ha egy mellék foglalt, technikai probléma miatt nem kapcsolható, vagy az ügyintéző nem elérhető, vagyis nem veszi fel a telefont. Egy másik mellék vagy egy külső szám helyett az átirányítás történhet hangposta fiókra, és beállíthatod azt is, hogy a belső hívások pl. ne, de a kívülről érkezők legyenek átirányítva.

A sikertelen hívásokról értesítő e-mailt kaphat a mellékhez rendelt kollégád, de akár egy tetszőleges központi csoport is a hívás-adatokkal.

Nagyon hasznos szolgáltatás lehet a közvetlen visszahívás, mely biztosítja a visszahívás irányíthatóságát egy mellékre vagy központi számra, bizonyos idő és/vagy eseményfüggő változók beállításával. Gyakorlatban ezzel biztosítható, hogy ha egy kollégád felhív egy ügyfelet, aki nem veszi fel a telefont, akkor annak visszahívása – ha pl. egy órán belül megtörténik – ne a központi számra, hanem az adott kollégádhoz érkezzen vissza, így flottabbul menjen a kommunikáció.

A hívócsoportokról – mint opcióról – a bejövő hívásokhoz kapcsolódó anyagunkban már részletesen beszéltünk, és a “hívás hívósorral” lehetőséget is bemutattuk már egy korábbi blogposztunkban.

Amit még mindenképpen említeni szeretnék, az a “Naptár modul” – mint külön díjazásért igényelhető opció – ami rugalmas, időfüggő hívásirányítás nyújt változó munkarendhez és ügyeleti rendszerekhez. Előnyeit egy gyakorlati példával fogom bemutatni.  Bár már egy egyszerű „négynapos hétvége” kapcsán is számos dolgot kell kezelni egy kétszemélyes rendelőben, ez még sehol sincs ahhoz a káoszhoz, amit csak egy kicsit összetettebb vállalati működés okozhat.

Tehát például: mondjuk, egy műszaki kereskedelmi céget vezetsz, teszem azt 100 bolttal, akik franchise rendszerben dolgoznak és maguk döntik el mikor zárnak, vagy nyitnak a hosszú hétvégén. A szerviz szolgálatot viszont egy központi csoport látja el, de ők az ország különböző pontjain dolgoznak és a szerviz bejelentést minden nap 8-21 óráig lehet megtenni. Szabó kolléga, aki az egyik budapesti szervizesünk ezen a hétvégén 25. házassági évfordulóját ünnepli, tehát szabadságra menne.

No, ha rendszeresen vannak ilyen, vagy ehhez hasonló helyzetek akkor érdemes megfontolnod, hogy előfizess egy olyan átirányítási modulra, ahol tetszőleges napokra és időszakokra a szokásostól eltérő nyitva-zárva tartási rendet, illetve átirányítást állíthatsz be. A naptár modul erre ad lehetőséget, így nem lesz olyan ünnepnap, szabadság, rendkívüli helyzet, ami akár előre beállítva hosszú távra, akár azonnali módosítással átmenetileg ne tudnál kezelni. Így ügyfeleid mindig elérhetnek téged, ha ezt szeretnéd, és mindig megfelelő automata tájékoztatást kaphatnak, ha ép erre van szükséged.

 

Gyula

0

Szólj hozzá